XXL Nutrition

Macro's & ijs

Bezoekers in dit topic

laurafit1990

Novice
Lid geworden
11 okt 2018
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
70kg
Vetpercentage
12%
Hoihoi allemaal!

Ik ben net een beetje begonnen met macro’s te tellen en de verhoudingen ervan voor spieropbouw.
Nu ben ik ook echt een ijs fanaat, guilty!! :p:p Nou kwam ik wel low calorie ijs tegen...

Need beetje hulp hierop! Hoe kijken jullie naar de macro verhoudingen hiervan ??????
En wat vinden jullie het belangrijkste om naar te kijken in deze verhouding.

Iemand deze allemaal geproefd en wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Hoe gebruiken jullie dat in jullie voedingsschema?

Ben benieuwd hoe jullie hiernaar kijken!
 
Een pot van ongeveer 400 kcals is natuurlijk veel makkelijk in je schema te passen dan eentje van 1300 kcals. Zelf heb ik Oppo choco-hazelnoot, Oppo caramel-zeezout, Oppo cookie, Breyers cookie, Breyers chocolade en beiden Ben&Jerry's low kcal varianten gehad. De allerlekkerste vond ik de Ben&Jerry chocolate-cookie dough met best veel stukjes cookie.
 
Las laatst iets interessants was The Dutch Giant erop zette:
Heb er over nagedacht dit na te maken voor onze doelgroep, maar vind het oplichterij. Net als extra water in kip, gebeurt bij ijs hetzelfde maar dan met lucht. Ijs 500ml kan max 500gr wegen, iets minder. Ben en Jerrys doet dit netjes met 500ml = +- 470gr. Probleem dat je krijgt is de valsspelers (mijn mening), waarbij je ijs zo licht mogelijk kunt laten wegen als je wilt door lucht toe te voegen in de draaiende ijsmachine. Gelukkig heeft de wet hier een grens in bepaald van max 50%, anders mag het niet verkocht worden. Dus 500ml = minimaal 250gr. Halo = 473ml versus 257 gr, tegen de grens van die 50%, namelijk 54% Vervolgens promoten met laag calorieën; logisch want ja, je laat de consument lucht kopen wat geen calorieën bevat. Maar wel duur inzetten in de markt wat het is 'speciaal'.

Ik zou gaan voor de low kcal Ben & Jerry die hierboven genoemd is, die is heerlijk voor low kcal
 
Back
Naar boven