XXL Nutrition

Macro's of Calorieën (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

totalscream

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2007
Berichten
589
Waardering
26
Wat hou je het best aan in MFP ik heb al gemerkt dat de verhouding macro's en calorieën bijna nooit kloppen in mfp.
Ik zou bv 2003 kcal willen eten. Wat 200gr carbs is, 67gr vet en 150gr eiwitten.

MAAR

Volgens mfp zit ik nu al aan 1969 calorieën met de verhouding e/k/v
E 130 k168 v 67


Groot verschil toch?
 
Misschien rekent hij vezels apart?
 
Vezels bevat 2 kcal per gram. Als je dus kcal tekort komt maar wel aan je eiwit, koolhydraat en vetten zit, kan het zijn dat de overige kcal vezels zijn.
 
Het is just omgekeerd. Ik heb kcal te kort en macro's te kort.
 
Dan vul je bij? Ik snap het probleem niet.
 
ik gebruik ook MFP, ik track mijn macro's en hou geen rekening met de calorie-intake.. just saying :D
 
Hell, volgens mfp zit ik al aan mijn calorieën terwijl ik nog 20gr eiwit mis en 32gr kh. Mijn vraag nu is, hou ik rekening met de calorieën die mfp aanheeft, of hou ik rekening met de macro's maar dan ga ik er los 200kcal over
 
Hell, volgens mfp zit ik al aan mijn calorieën terwijl ik nog 20gr eiwit mis en 32gr kh. Mijn vraag nu is, hou ik rekening met de calorieën die mfp aanheeft, of hou ik rekening met de macro's maar dan ga ik er los 200kcal over

Je kan beide kanten op.

Maar ik zou dan kiezen voor de macro's. Als je dan later macro's gaat aanpassen dan weet je waar je lichaam op reageerde, op totale energie intake of op bepaalde macro's.
 
Zoals yeremy zegt. Ik zou me ook eerder baseren op de macro's ipv calorie... Try it out.. door dingen uit te testen zal je pas weten hoe je hierop reageert, kan je later nog altijd kleine aanpassingen doen qua carb-intake... Succes man
 
Ik gebruik mfp maar maak geen gebruik van die 'goal' hoeveelheden e/k/v (ja als vage richtlijn misschien) want die krijg je toch nooit precies zoals je ze wil. Omdat dat met percentages werkt inderdaad.
 
Ja, maar het gaat hem niet direct over de richtlijnen van mfp maar de verhouding ekv en calorieën die niet kloppen in het algemeen.
 
Ken de app niet dus kan je daar niet mee helpen maar

520 eiwit
672 carbs
603 vet

dat zijn 1795 geen 1969 kcal

174 kcal uit vezels lijkt me sterk.

Maak gewoon je eigen berekening in excel zou ik zeggen.
 
MFP maakt gebruik van een database die door mensen (lees: mensen over het algemeen zijn dom en maken fouten). Het kan zijn dat iemand een product heeft toegevoegd en een fout heeft gemaakt.

Soms zijn er ook producten die alleen kcal's bevatten en geen macro's. Waarschijnlijk door luiigheid, of het is aangemaakt door iemand die alleen kcal's telt.
 
Meeste producten zijn door mezelf ingevoerd doormiddel wat er op de verpakking staat of voedingswaardetabel.
 
Oke, toch even gekeken voor je. Maar ben bij de komkommer al gestopt aangezien die niet klopt.
6 gr koolhydraten = 24 kcal, 1 gr vet = 9 kcal, 2 gr eiwit = 8 kcal, totaal is = 41 kcal en er staat 35 kcal.

Waarschijnlijk komt dit door afrondingen? Geen idee, maar het klopt niet.
 
Meeste producten zijn door mezelf ingevoerd doormiddel wat er op de verpakking staat of voedingswaardetabel.

Verpakkingen kloppen ook lang niet altijd. Vaak wijkt het aantal vermelde calorieën af van de calorieën van de voedingsstoffen.
Niet te druk om maken en zorgen dat je vooral consistent te werk gaat met het bijhouden van je voeding.
Niet teveel waarde hechten aan de exacte getallen, maar aan de patronen in de 'getallen' in combinatie met je vooruitgang.
 
Verpakkingen kloppen ook lang niet altijd. Vaak wijkt het aantal vermelde calorieën af van de calorieën van de voedingsstoffen.

Niet te druk om maken en zorgen dat je vooral consistent te werk gaat met het bijhouden van je voeding.

Niet teveel waarde hechten aan de exacte getallen, maar aan de patronen in de 'getallen' in combinatie met je vooruitgang.


Maw macro's aanhouden en kijken wat het doet?
 
Ken de app niet dus kan je daar niet mee helpen maar

520 eiwit
672 carbs
603 vet

dat zijn 1795 geen 1969 kcal

174 kcal uit vezels lijkt me sterk.

Maak gewoon je eigen berekening in excel zou ik zeggen.

Dit.
Werkt het beste :D
 
Back
Naar boven