AndroidHealthClinic

Madcow, eerste vier weken lijken licht maar daarna gaat het heel snel omhoog. Mss te snel?

Bezoekers in dit topic

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2011
Berichten
11.885
Waardering
3.601
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Hallo iedereen,

morgen start ik de vierde training van een madcowprogramma. De 2de week gaat dus in.
De eerste vier weken is bijv de bench press zeer licht. Ik kan nu al 5 x 110 en dat kom ik pas bij de tiende week of zo tegen. Maar vanaf de tiende week komt er elke week 2.5 a 3 kilo bij. En dat lijkt me dan weer te snel.
ZIe ik hier iets over het hoofd? tymboo Sanca Saxon ...

Alvast bedankt voor alle tips.
 
Als jij gewoon die kg rundvlees per dag blijft eten wordt je vanzelf een madcow en bench je de sterren van de hemel
 
Waarom madcow? Veel te weinig relevant volume imo met die ramped up sets. Je traint ook al best een tijdje toch? Zou gaan kijken naar een meer geavanceerd schema.

Volgens mij is het zo dat je in 8-12 week cycles werkt bij madcow en ik kan me goed voorstellen dat je dan pas achterin die cycle in de buurt van PR’s komt. Daar is op zich niks mis mee alleen nogmaals, die ramped up sets zorgen ervoor dat je maar heel weinig volume maakt in de 65-85 % 1rm range
 
Waarom madcow? Veel te weinig relevant volume imo met die ramped up sets. Je traint ook al best een tijdje toch? Zou gaan kijken naar een meer geavanceerd schema.

Volgens mij is het zo dat je in 8-12 week cycles werkt bij madcow en ik kan me goed voorstellen dat je dan pas achterin die cycle in de buurt van PR’s komt. Daar is op zich niks mis mee alleen nogmaals, die ramped up sets zorgen ervoor dat je maar heel weinig volume maakt in de 65-85 % 1rm range
Ja dat vond ik ook. Maar ik dacht dat men na starting strenghts of stronglifts het best kon starten met madcow. En na madcow de texas methode. Een meer geavanceerd schema?
 
Ik heb dus zojuist mijn madcow afgerond en ben er wel tevreden over.

Je hoort in week 4 op je oude pr's te zitten en gaat vanaf dan pr's knallen. De gemiddelde lifter loopt dan ergens tussen week 8 en 12 vast.

Op zich eens met tymboo: het volume is inderdaad laag, maar het bleek alsnog te werken. Als je trouwens weinig tijd hebt, is zoiets ideaal. Je bent altijd in 60-90 minuten klaar.
 
Ik heb dus zojuist mijn madcow afgerond en ben er wel tevreden over.

Je hoort in week 4 op je oude pr's te zitten en gaat vanaf dan pr's knallen. De gemiddelde lifter loopt dan ergens tussen week 8 en 12 vast.

Op zich eens met tymboo: het volume is inderdaad laag, maar het bleek alsnog te werken. Als je trouwens weinig tijd hebt, is zoiets ideaal. Je bent altijd in 60-90 minuten klaar.
Volgens mijn excel bestand zou ik op week 12 slechts 3 x 115 kilo benchen. Ik bench nu al 5 x 110, dus dat lijkt me echt veel te weinig vooruitgang.
Misschien Madcow wat aanpasen en iets meer volume doen in de 85 a 90 procent range?
Vandaag staat er het volgende op het programma:
4de training, en 1ste training van 2de weeek:

squat
5 x 50
5 x 60
5 x 70
5 x 85
5 x 95

Dus volume optrekken door daar aan toe te voegen:
5 x 95
5 x 95

bench press
5 x 45
5 x 55
5 x 70
5 x 80
5 x 90

volume misschien optrekken door aan toe te voegen:
5 x 90
5 x 90

barbell row
5 x 40
5 x 50
5 x 60
5 x 70
5 x 80

volume misschien optrekken door aan toe te voegen:
5 x 80
5 x 80
---------------------------------

2de training van deze week (niet kalenderweek maar madcow cycle week)
squat
5 x 55
5 x 60
5 x 75
5 x 80

volume misschien optrekken door aan toe te voegen:
5 x 80
5 x 80
5 x 80

ohp
5 x 35
5 x 40
5 x 50
5 x 55
(hier geen volume aan toevoegen door linkerschouderverleden)

deadlift
5 x 75
5 x 85
5 x 100
5 x 115

volume misschien optrekken door aan toe te voegen:
5 x 115
(niet meer want deadlift is belastend, niet?)

En dan de derde en laatste training binnen de madcowweek
squat
5 x 50
5 x 65
5 x 75
5 x 90
3 x 105
8 x 75

volume misschien optrekken door aan toe te voegen::
de 3 x 105 misschien niet 1 keer maar drie keer herhalen? Dus 2 x 3 x 105?

bench press
5 x 50
5 x 65
5 x 75
5 x 90
3 x 105
8 x 75

volume misschien optrekken door aan toe te voegen::
de 3 x 105 misschien niet 1 keer maar drie keer herhalen? Dus 2 x 3 x 105?

barbell row
5 x 40
5 x 50
5 x 60
5 x 70
3 x 85
3 x 30

volume misschien optrekken door aan toe te voegen::
de 5 x 85 misschien niet 1 keer maar 2 keer herhalen? Dus 2 x 3 x 85?
 
Merkwaardig, zoals gezegd moet je in week 4 op je huidige pr zitten. Ik doe nu ook madcow en gaat prima. Ik word sterker, zwaarder en raar maar waar ook droger.
Doe er btw wel wat bb oefeningen bij aan het eind van het schema.
 
Dan heb je het schema verkeerd ingevuld :p
 
Dan heb je het schema verkeerd ingevuld :p
Een excell bestannd invullen is iet zo moeilijk he. Ik heb mijn 5 rep max ingevuld, alsook de rest en na vier weken kom ik op de 5 rm max uit en daarna gaat er iedere week 3 a 5 kilo bij. Dat is goed maar na drie weken is dat niet meer houdbaar.
 
Maar in je op zeg je dat je oude 5rm pas in je tiende week hoeft te liften. In dat geval heb je hem dus verkeerd ingevuld.

Anyways, madcow is ook bedoeld om te stallen. Er zijn genoeg mensen die niet de volle 12 weken halen. Ik liep volgens mij ook vast in week 9.
 
Back
Naar boven