MuscleMeat

mag deadlift? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Trojan Horse

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
16 nov 2008
Berichten
39
Waardering
0
Hallo allemaal

ik ben zelf 14 en wil mjn onderrug ijzersterk maken, zo sterk mogijk. kan ik gaan deadliften? zo ja met hoeveel zal ik beginnen? deadlift lijkt me zelf hele goede oefening voor de onderuug, maar als er een betere is dan hoor ik het graag!

Grt,
Trojan
 
ik vind dat deadliften op 14 jarige leeftijd beetje vroeg is. je kan het natuurlijk heel licht doen dan zal het niet zo schadelijk zijn. maar omdat je nog heel wat jaartjes te groeien hebt kan je beter je onder rug niet te zwaar belasten voordat je uit je groeispurt/pubertijd bent. als je je onder rug 'verdoet' ben je daar je hele leven de klos van. miss kan je wel met eigen lichaams gewicht oefeningen doen voor de onder rug. natuurlijk is dit lang niet zo uitdagen als lekker deadliften maar het is wel veiliger en beter voor je 'jonge' rug. je kan bijvoorbeel even hier kijken. http://www.fitnessnet.nl/fitnessnet.nl/informatie/onderrug/ maar er zijn nog veel meer oefeningen als je veel herhalingen doet weet ik zeker dat je dit wel gaat voelen. bouw het hiermee op en ga dan later licht deadliften met veel herhalingen begin ZEKER niet te zwaar. je zal nog veel meer advies krijgen hier maar alvast suc6 en denk aan je rug als je hem nu verdoet kan die nooit meer zo sterk worden !
 
Hallo allemaal

ik ben zelf 14 en wil mjn onderrug ijzersterk maken, zo sterk mogijk. kan ik gaan deadliften? zo ja met hoeveel zal ik beginnen? deadlift lijkt me zelf hele goede oefening voor de onderuug, maar als er een betere is dan hoor ik het graag!

Grt,
Trojan

Ik zou als je het echt wilt het zo licht mogelijk doen........

ik zou het eerder afraden zelfs en je kunt genoeg andere core oefeningen doen die voor een lichaam die in de groei is gewoon beter zijn.

Ik zou pas 2 jaar later ong. gaan beginnen met echte kracht oefeningen...
 
welke oefeningen kan ik dan doen?
 
Onzin, gewoon deadliften. Wel langzaamaan opbouwen natuurlijk en zorgen dat je techniek helemaal perfect is.

Dingen als groeibelemmering enzo zijn echt achterhaald.
 
moet ik nou wel of niet deadliftnen?
 
WEL

Maar zorgen dat je techniek in orde is, dus laat er iemand met verstand naar kijken of upload een filmpje. En geleidelijk opbouwen in gewicht.
 
met hoeveel zal ik beginnen? 20kg? nooit eerder deadlift gedaan.
 
Techniek goed bekijken. En gewoon doen, een sterke onderrug zal helpen tegen rugklachten. Ga ervoor , maar zoals Daster zegt , verzorg je techniek.
 
Als je je rug wil trainen, moet je je buikspieren ook trainen.
Ze vormen samen datgene wat jou 'recht' houdt en zijn bijgevolg een
duo dat samen moet werken en dus ook zo getraind worden.
Train met lichte gewichten en luister goed naar je eigen lichaam,
niets forceren.
 
ja klopt, ik heb al goede buikspieroefeningen. maar ik wil ook rugspier zodat ik kan beginnen met beide trainen anders is niet goed alleen buik of alleen rug.
 
Onzin, gewoon deadliften. Wel langzaamaan opbouwen natuurlijk en zorgen dat je techniek helemaal perfect is.

Dingen als groeibelemmering enzo zijn echt achterhaald.

ja joh gewoon lekker doen!..... heeft niks te maken met groeibelemmering .... maar meer met het feit dat je je serieus kunt blesseren met zulke oefeningen. vooral als je nog zo jong bent. ik zou naar een deadlift toe werken met andere oefeningen.... zorg eerst maar eens dat je de basis core oefeningen onder de knie krijgt voordat je met dit soort blessure gevoelige (als je het niet goed doet) oefeningen bezig gaat.
 
dus eerst beter andere onderrug oefeningen doen en daarna deadlift?
 
ga eerst maar eens met de roman chair trainen.............. of nken! das ook goed voor de rug!
 
Hallo allemaal

ik ben zelf 14 en wil mjn onderrug ijzersterk maken, zo sterk mogijk. kan ik gaan deadliften? zo ja met hoeveel zal ik beginnen? deadlift lijkt me zelf hele goede oefening voor de onderuug, maar als er een betere is dan hoor ik het graag!

Grt,
Trojan

ga eerst maar eens met de roman chair trainen.............. of nken! das ook goed voor de rug!

Niet echt de leeftijd voor zulk advies hé!
 
Niet echt de leeftijd voor zulk advies hé!

Ik vind 14 ook niet echt de leeftijd voor een deadlift:D.....

Maat het was een grapje hoor.......... hij zal toch al wel coïtusuele voorlichting gehad hebben toch? of gelooft hij nog in de ooievaar?:cool:
 
Nu ga je me zeker ook nog vertellen dat sinterklaas niet bestaat hé ? :(

Maar kan deadliften kwaad als je de techniek goed uitvoert? Op 13/14 jarige leeftijd?
 
is nken echt ook voor onderrug en voor welke anders spieren dan ook? dat is anders heel goed om te weten zeg! 2 dingen in een en gezond nog ook.

Niet echt de leeftijd voor zulk advies hé!

ik heb het al gedaan. :cool:
 
Deadliften kan op elke leeftijd en kan, net als alle basisoefeningen, alleen maar toegejuicht worden.

De uitvoering moet perfect zijn, en niet te overhaast zijn met gewicht toevoegen.
 
is nken echt ook voor onderrug en voor welke anders spieren dan ook? dat is anders heel goed om te weten zeg! 2 dingen in een en gezond nog ook.



ik heb het al gedaan. :cool:

haha kijk eens aan!!!! nou dan mag je ook al deadliften!! haha

:p
 
Back
Naar boven