Fitness Seller

Mag ik dat wel eten? een tip!

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid sinds
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Naar aanleiding van de gesloten draad over noten , wilde ik een aantal opmerkingen plaatsen.

De draad-starter was bang dat hij te veel noten zou gaan eten omdat hij zich niet zou kunnen inhouden.

In de eerste paar maanden van mijn keto-dieet heb ik gebruik gemaakt van een lijst met een pakweg 250 levensmiddelen waarop de kcal-eiwit-vet-KH waarden vermeld stonden en daarnaast identieke kolommen, maar nu uitgaande van 25g eiwit, 21 g vet en 3 g KH per maaltijd voor het keto-dieet. Dan had ik uitgerekend hoeveel ik van dat levensmiddel moet eten om aan die limiet waarden te komen. De laagste waarde was dan geldig, bijv. bij 6 g KH /100g mocht ik maar 50g eten. Etc.

Dat heb ik dus ook (HÉ , EVEN GOED OPLETTEN) voor noten gedaan. Het was heel frappant dat de voedingswaarden zo extreem kunnen verschillen met bijv. tamme kastanjes (die in Portugal in nov volop te koop waren) met heel hoge KH waarden en macadamia noten heel hoge vetwaarden.

Dan woog ik kijkende op die tabel, dat voedingsmiddel precies af en probeerde dan een evt. tekort met een ander voedingsmiddel te compenseren.

Voor refeeds had ik ook dergelijke schema's waarin met 18 g eiwit, 8 g vet en 88 g KH gerekend werd.. maar ik heb me bij refeeds nooit zo strikt aan die tabel gehouden...

Als mensen serieus willen lijnen maar denken psychologisch over de rooie te gaan bij het consumeren van in wezen gezonde voedingsmiddelen als noten, dan is het handig zoiets toe te passen..
Hee, ik stond mezelf toe om tijdens of na de training mijn favoriete snoepgoed te eten, maar had om de kat niet te zeer op het spek te vinden, alles te voren in zakjes geseald... om de verleiding uit de pot te snoepen te weerstaan ... (ging meestal goed, op de keer na dat ik na 2 bananen (ongepland gegeten) door het lint ging... en de hele dropvoorraad leegat.

Espi
 
Laatst bewerkt:
idd, goede tip Espi:thumb:
heb zelf ook moeite met knabbelvoedsel om t maar een naam te geven;)
Daarbij betreft dat uiteraard alleen noten die ik in de cutfase toch maar achtewege laat. Vind btw de japanse bollenmix heerlijk, daar kan ik echt niet van afblijven maar die bevatten volgen ij teveel suikers. ach wel nog een paar maanden en dan kan de notenwinkel Dandy wederom verwachten
 
Zie je nou wel Dandyman, jij dus ook.

Die noten zijn echt hartstikke goed voor je op pinda's na, waar ik trouwens ook allergisch voor ben. Dat zijn geen noten ook maar peulvruchten!

Ik ben een aantal malen gepord om een paleolithisch dieet te volgen. Het moeilijkste eraan vind ik nog haast om de zuivelprodukten te laten staan (ben gek op toetjes maar vind nu bijv ook kwark erg lekker en voor kaas.. you gotta pry it out of my cold dead fingers!)

Maar noten... van levensbelang. Maar zoooo veel calorieën hè, dan is dat afwegen daarbij extra belangrijk. Misschien ook hier in zakjes sealen om niet spontaan te gaan knabbelen? Ben echt verslaafd aan pistache noten geworden! Gelukkig gaat het niet zo snel, je moet ze een voor een pellen. Overigens: 100 gram ongepelde pistachenoten leveren 55 gram gepelde noten op.. de kcal-waarden die ik voor pistache heb, gelden voor ongepelde.. dus kun je ong. 2x zoveel ongepelde noten nemen om aan de gewenste hoeveelheid vet/maaltijd te komen..

Espi, nog steeds niet uitgelezen in haar "Protein Power Life Plan" waar het Paleolithic Diet wordt uitgelegd
 
ik heb geen moeite door de weeks. maar zo dra ik in t weekend bij een feestje ben of ergens in de buurt van snack food wat ik zo binnen hand bereik kan pakken... :sad:

dan ben ik niet te stoppen... op zich is t niet zo erg, want t is op me vrije dag . maar ik eet weer té veel van die rommel :(

dus gewoon proberen jezelf niet in verleiding te LATEN brengen, niet dicht in de buurt van die rommel zitten, en als iemand een bak chips haalt ga je gewoon ff ergens anders zitten, of verder uit de buurt.
 
Frenkpie, CHIPS zijn in elke hoeveelheid een slecht soort voedsel. Noten zijn, mits je er niet te veel van eet (en dan alleen wegens de grote hoeveelheid kcal) altijd goed voor je.. OK bedorven natuurlijk weer niet hè!

De ene noot is de andere niet!

Noten worden iets te snel in het junkfood-hoekje gestopt waar ze absoluut niet bij horen!

Espi
 
Back
Naar boven