Fitness Seller

Magere Kwark (met magere yoghurt)

Bezoekers in dit topic

absurdsmash

Cool Novice
Lid geworden
1 apr 2012
Berichten
66
Waardering
1
Lengte
1m95
Massa
88kg
Goedendag mensen!


Ik heb even een vraagje over de De Zaanse Hoeve Magere Kwark van de Albert Heijn. Ik zie vaak dat mensen niet kiezen voor de vierkante groene (gezondere) Magere Kwark verpakking, maar de rode pakken met aardbei. Aan de ene kant snap ik dat wel, want de groene is niet te eten zonder fruit oid toe te voegen (ananas, banaan, aardbei, etc), maar de met aardbei bevat veel suikers.
Nu zitten er in de aardbei 9gram suikers meer in vergelijking met de groene.
Hieronder wat er op de verpakking staat:

Groene
Code:
51% magere kwark, 49% magere yoghurt
voedingswaarde per 100 g:
energie 62kcal
eiwit 9g
koolhydraten 6g
waarvan suikers 6g
vet 0.2g
waarvan verzadigd 0.1g
voedingsvezel 0g
natrium 0.04g
toegevoegd zout 0g
een schaaltje magere kwark 150g bevat 93kcal

Aardbei
Code:
55% magere kwark, 28% magere yoghurt, suiker, 4.5% aardbei, 1.5% aardbeipuree etc
energie 95kcal
eiwit 8.5g
koolhydraten 15g
waarvan suikers 15g
vet 0.2g
waarvan verzadigd 0g
voedingsvezel 0.2g
natrium 0.03g
toegevoegd zout 0g
een schaalte magere kwark met aardbei 150g bevat 145kcal

Conclusie lijkt me vrij duidelijk dat de Groene een veel betere variant is van de kwark met aardbei. Alleen vraag ik me wel in hoeverre de suikers in de kwark met aardbei echt slecht zijn.
Zijn dit natuurlijke suikers of toegevoegde? Je hapt wel 75g suikers naar binnen elke avond als 500g eet. Bij de groene is dat slechts 30g.

Graag hoor ik van jullie hoe jullie erover denken.
 
Als het in je macro's past is dat niet erg. Hiermee bedoel ik dat als je op een dag een bepaalde hoeveelheid koolhydraten moet halen je dit met de wat meer suikerhoudende producten kunt vullen. Sommige (laat ik zeggen de freaks onder ons) mensen kiezen er echter voor om hun koolhydraten uit andere bronnen te halen. Dit zijn dan vooral complexe koolhydraten die de eigenschap hebben om het lichaam lang van energie te voorzien (glycemische waarde bla bla).

De suikers zullen hoogstwaarschijnlijk in de aarbei kwark toegevoegd zijn mits ze niet uit het fruit (fructose) afkomstig zijn. De magere kwark (groen) bevat ook koolhydraten. Hoogstwaarschijnlijk in de vorm van lactose (melksuiker).
 
Waarom neem je niet gewoon deze:


kwakofkwark.jpg




Die heeft maar 4 gram suiker per 100 gram en smaakt beter dan die Zaanse Hoeve zooi. Is slechts 9 cent duurder.
 
IK eet de kwark van de lidl deze vindt ik zonder toevoegingen gewoon lekker die van de zaanse hoeve is mij veel te zuur. Deze heeft 3,7 gram suiker en gewoon lekker goed weg te kaanen.
 
Goedendag mensen!


Ik heb even een vraagje over de De Zaanse Hoeve Magere Kwark van de Albert Heijn. Ik zie vaak dat mensen niet kiezen voor de vierkante groene (gezondere) Magere Kwark verpakking, maar de rode pakken met aardbei. Aan de ene kant snap ik dat wel, want de groene is niet te eten zonder fruit oid toe te voegen

mwah, valt reuze mee.

Alleen vraag ik me wel in hoeverre de suikers in de kwark met aardbei echt slecht zijn.
Zijn dit natuurlijke suikers of toegevoegde?

wat is het verschil ? Of er nu fruitsuikers in zitten of fructose en dextrose of sucrose.... carbs = carbs.

En trouwens, je denkt toch niet dat er echte aardbeien in die kwark zitten ? ... dus toegevoegd for sure.
 
Goedendag mensen!


Ik heb even een vraagje over de De Zaanse Hoeve Magere Kwark van de Albert Heijn. Ik zie vaak dat mensen niet kiezen voor de vierkante groene (gezondere) Magere Kwark verpakking, maar de rode pakken met aardbei. Aan de ene kant snap ik dat wel, want de groene is niet te eten zonder fruit oid toe te voegen (ananas, banaan, aardbei, etc), maar de met aardbei bevat veel suikers.
Nu zitten er in de aardbei 9gram suikers meer in vergelijking met de groene.
.

Ik eet het elke dag, zonder fruit of iets..gewoon te vreten hoor :P
 
Ik eet het elke dag, zonder fruit of iets..gewoon te vreten hoor :P

Same here. Niet zo janken. Zeker in de cut kijk ik er echt naar uit.
 
Ik eet het elke dag, zonder fruit of iets..gewoon te vreten hoor :P

Gewoon is het prima te doen! Ik gooi der zelf schep whey door heen om aan m'n macro's te voldoen dan zijn ze gewoon lekker zelfs :D
 
Back
Naar boven