AndroidHealthClinic

magere kwark (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

sporty

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
17 okt 2002
Berichten
142
Waardering
0
kwark met 0% vetgehalte en rijk aan proteïnen (10 gr) krijg ik moeilijk naar binnen gewerkt. wat kan er het best aan toegevoegd worden om het een beetje 'op smaak' te brengen ? Ik gebruik wel eens canderelpoeder of honing. Heeft er iemand andere en misschien betere suggesties ? thx
 
hey sporty.. je kan precies deze vraag op dit board al vinden als je ff een search doet. Krijg je meerdere suggesties te zien. ff zoeken op kwark
 
Ik verdun het altijd met wat optimel en voeg een paar druppeltjes zoetstof toe (hermesetas vloeibaar)

ciao
 
altijd ff wat melk erdoor, ff staafmixen en je kwark is gelijk te eten. voor de smaak ev. een blikje ananas erdoorheen
 
Yep, of een blikje perzikken en wat ahornsiroop- ook heel lekker!
 
gewoon neus dicht en spaaien en slikken die hap ! :D

je leert t vanzelf te eten.

ik pak gewoon een grote lepel, doe t naar binnen, maal een beetje en slik t gewoon door, en hoppa volgende lepel. voor je t weet ben je al op de 250 gr :)

k vind t achteraf wel een fijn gevoel :) en t begint eik een beetje verslavend te worden die kwark :P
eerst had ik moeite met 2 lepels.. nu moek me inhouden anders kank weer extra kwark bijhalen :D
 
Gooi er gewoon 2 eetlepes honing doorheen. :D
doe ik 's ochtends altijd. alleen met muesli er nog doorheen.
en soms nog een banaan.
Yummi
 
Ik maak er een weikwarkshake van.. omdat ik die altijd drink met trainen.
20 g wei (plm 15 g eiwit), zoetstof er bij (ik zit op KH-vrij dieet), 3 tl oploskoffie (espresso van Nescafé is lekkerste), water erbij en roeren tot oplost.. dan de kwark erbij 100 gram kwark (11 g eiwit) of 150 g als het dunne 7,5 g eiwitkwark is, geeft iets meer dan 25 g eiwit totaal.
Voor het vet voeg ik slagroom toe (60 ml voor 20 gram vet), maar gezien mijn vraag over lactose kan ik evt. beter kokosrasp nemen.. en dan aanvullen tot rand en schudden maar... lekker hoor.
Ik eet er apart 30 gram drop bij.. geeft ook extra zout. Anders suiker erin en een tablet mg-ca bruis. Alleen ontploffen dan mijn bidons, vandaar ook de drop (tegen kramp bij spinning).

Als ik een hele bak kwark zou moeten eten en verder alles mag zou ik er wat vruchtensiroop bij doen (heb geconcentreerd vruchtenconcentraat zonder extra suiker) en dan goed roeren... kokos erover heen en mjammie!

Espi
 
half blik ananas met vocht erbij en je proeft de kwark niet eens meer...
 
hey boys and girls,
allemaal heel erg bedankt voor de tips
 
Originally posted by NewbieNeo
half blik ananas met vocht erbij en je proeft de kwark niet eens meer...
Nou ja .. Het smaakt iets anders dan de ananas met vocht alleen ;) Maar het smaakt echt lekker IMHO, ik eet het dan ook elke dag tijdens de lunch :thumb:
 
nou vooruit dan maar... heeft de search nog gewerkt of is ie stuk?

500 gram kwark
1 blik ananas schijven van dell monte op eigen sap. (sommigen hebben het geluk bij een edah te wonen waar ze huismerk ananas op sap hebben :D.)
lekker samen in de blender en je hebt een heerlijke shake.
 
Originally posted by ErEf
(sommigen hebben het geluk bij een edah te wonen waar ze huismerk ananas op sap hebben :D.)
Hee, hoe weet jij dat? ??? Deed de searchfunctie het weer? ;)

Enne, in de blender? Ik 'blend' het in mijn mond, dan heb ik ook gelijk die kauwreactie waar 3XL het (met shakes in zijn geval) over had. Baat het niet, dan schaadt het niet. Niet alles hoeft tot babyvoer te verworden :)
 
hmm ik vind het eigenlijk wel lekker.
Heb ik net mijn werk er op zitten, loop ik door naar de koelkast achter de bar en pak ik (soms) een bekertje kwark.

Koelt de keel lekker af en het is eigenlijk naturel harstikke lekker.
 
Originally posted by Ilya
hmm ik vind het eigenlijk wel lekker.
Heb ik net mijn werk er op zitten, loop ik door naar de koelkast achter de bar en pak ik (soms) een bekertje kwark.

Koelt de keel lekker af en het is eigenlijk naturel harstikke lekker.

Ik vind magere kwark ook heerlijk! vooral met vruchten erin!
Ik eet zo een bakje op :D
 
Back
Naar boven