AndroidHealthClinic

Maggi slecht?

Bezoekers in dit topic

Ranniks

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
6 okt 2010
Berichten
599
Waardering
6
Gebruik er redelijk van om panga filet, kip en andere soort vleeswaren lekkerder te maken. Gebruik het ook om zilvervliesrijst lekkerder te maken.

Hoe slecht is dit voor je? Op de verpakking staan de waarde er niet op, maar ik las ergens dat het per 100g 70 kcal is?
 
Doe je toch maar altijd een paar scheutjes van? Is niet erg joh
Vind het zelf ook altijd lekker door een kippen/groente soep
 
Waarom zou het slecht zijn volgens jou?
 
Ingrediënten :
Gehydroliseerde plantaardige eiwitten (water, tarwe-eiwitten, zout) , water , aroma , smaakversterkers (E621, E631) , zout.

Voedingswaarde : energie 68 Kcal, eiwitten 10,6g, koolhydraten 6,4g, vetten 0,1g, waarvan verzadigd 0g, natrium 7,8g, waarvan suiker 4,8g.

Maggi is een mengsel van hoofdzakelijk gluten, die met enzymen zijn behandeld, aangevuld met smaakversterker als natriumglutaminaat (E621), gistextract, zout en diverse aroma's. De smaak lijkt zeer op lavas, zodat dit kruid de naam maggikruid meekreeg. Toch is Lavas geen onderdeel van de maggi...
 
wat bedoelen jullie met maggi?
 
amai, antwoord zelf gevonde? maggi in een MERK en geen PRODUCT
 
Waarschijnlijk bedoelt TS die aromat smaakversterker of hoe dat ook heet. Volgens mij is het voornamelijk zout dus ik zou er niet teveel van toevoegen, maar zoveel kwaad kan het nou ook weer niet.
 
bevat veel zout en is daarom slecht.

maar je gebruikt het (neem ik aan) ook niet veel dus dan maakt het niet uit. omdat de hoeveelheid gewoon laag is
 
Bedoel eigenlijk dat vloeibare smaakversterker/verfijner. Is zo'n flesje:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik had vndg wat kip in een zakje gedaan met wat maggi, vervolgens goed spreiden en in de koelkast gedaan zodat het goed in het vlees komt. Toen gebakken met Pam en maggi dat van het vlees druipte gebruikt voor op de zilvervliesrijst. Smaakt echt veel beter.

Vroeg me dus eigenlijk af of het heel erg is? Er zit 0.2 liter in zo'n flesje, dus ongeveer 200g toch? Dat is dan +- 150 kcal per flesje.

Wat vinden jullie?
 
Back
Naar boven