MuscleMeat

Magistraal goud Van der Weijden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
PEKING - De zwemmer die enkele jaren geleden leukemie overleefde, heeft Nederland donderdag de vijfde gouden medaille bezorgd. Maarten van der Weijden won na een magistrale race op de tien kilometer open water. Hij klopte in Peking alle favorieten na een fraai opgebouwde race. De 27-jarige open-waterzwemmer overleefde acute lymfatische leukemie. Nu is Van der Weijden een voormalig kankerpatiënt die uitgroeit tot een olympische held. In de traditie van Lance Armstrong, de zevenvoudig winnaar van Tour de France. ,,Daar loop ik niet voor weg,'' zei Van der Weijden in een interview met AD Sportwereld eerder deze week. ,,Ik ben bereid om als olympisch kampioen mijn verhaal te doen. Tijdens de voorbereiding op de Spelen is me geregeld gevraagd om een praatje te houden. Dat heb ik niet gedaan, het presteren stond voorop.’’ En dat lukte donderdagmorgen fantastisch. Van der Weijden, de nummer vier van het laatste WK in Sevilla, keek het negen kilometer aan en hield het veld vanaf positie tien steeds in de gaten. Toen de Brit David Davies in de slotkilometer een aanval plaatste, pareerde Van der Weijden. De Nederlander passeerde de zwemmer uit Wales en hield hem net achter zich. Van der Weijden (27) tikte aan na 1.51.51,6. De Duitser Lurz werd derde. De langeafstandszwemmer pakte eerder dit jaar bij de wereldkampioenschappen in Sevilla goud op de 25 kilometer en brons op de 5 kilometer. Op de 10 kilometer werd Van der Weijden vierde. Bron:Sportwereld
 
Knap!!!

10km open water zwemmen...Jezus, ik word al moe als ik eraan denk! :eek:
 
De held van de Nederlandse ploeg. Van den Hoogenband flipte totaal door toen van der Weijden op weg ging naar goud.

Mooie overwinning, hij zal nu waarschijnlijk een ongekende hoeveel publiciteit krijgen voor een open water zwemmer.
 
10 km in 1.51 uur, en dat zonder keerpunten! Ik kom in 2 uur tijd niet verder dan 6 km.....
 
De held van de Nederlandse ploeg. Van den Hoogenband flipte totaal door toen van der Weijden op weg ging naar goud.

Mooie overwinning, hij zal nu waarschijnlijk een ongekende hoeveel publiciteit krijgen voor een open water zwemmer.

Was wel kippevel momentje.
 
De held van de Nederlandse ploeg. Van den Hoogenband flipte totaal door toen van der Weijden op weg ging naar goud.

Mooie overwinning, hij zal nu waarschijnlijk een ongekende hoeveel publiciteit krijgen voor een open water zwemmer.

Geweldig commentaar inderdaad.

Prachtige prestatie :thumbs:
 
Back
Naar boven