Fitness Seller

Magnesium-oxide goed of niet?

Bezoekers in dit topic

WolterP5

Cool Novice
Lid geworden
5 mei 2012
Berichten
157
Waardering
9
Lengte
1m78
Massa
76kg
Vetpercentage
14%
veel magnesium-supplementen bevatten voornamelijm magnesium-oxide omdat dit goedkoper is. Volgens jesse van der velde is dit niet de werkzame stof en heb je hier dus niks aan. Kan iemand dit bevestigen of lult die jesse maar wat?
 
veel magnesium-supplementen bevatten voornamelijm magnesium-oxide omdat dit goedkoper is. Volgens jesse van der velde is dit niet de werkzame stof en heb je hier dus niks aan. Kan iemand dit bevestigen of lult die jesse maar wat?

Nee klopt, er zijn betere magnesiumchelaten.
Maar de meeste mensen zullen met een gevarieerde voeding voldoende magnesium binnenkrijgen.
 
dat is GEEN antwoord op mijn vraag. mensen die veel last hebben van stress en veel aan sport doen hebben extra magnesium nodig. ik slaap 's nacht niet voor niets zo slecht. En zoiezo, met een normaal voedingspatroon behaal je nooit de ADH van 350 mg. En als je veel melk drink heb je zelfs nog meer nodig. hetzelfde geld voor zink, die witten vlekjes op mijn nagels zijn pas weggegaan sinds ik zink suppleteer.
 
En zoiezo, met een normaal voedingspatroon behaal je nooit de ADH van 350 mg. (...) hetzelfde geld voor zink, (...).

Dat is onzin. Het betekent enkel dat je voeding niet optimaal is. Gewoon meer voedingsmiddelen met genoeg magnesium en zink aan je voeding toevoegen.

Bovendien gaf ik je wel een antwoord: namelijk dat het klopt wat Jesse van der Velde zegt en dat er beter opneembare vormen van magnesium zijn, namelijk de magnesiumchelaten.
 
Magnesium citraat, malaat, sulfaat etc zijn goede opneembare vormen.
Of zoals 3nigma al zei; liefst magnesium chelaat ;)
 
Hier een overzichtje van http://www.gezondbezig.nl/medisch/magnesium-vermoeidheid-en-depressie-suppleren/

Welke magnesium supplementen worden het beste opgenomen en welke kunt u beter laten staan?
Helaas is het niet zo dat elke vorm van magnesium effectief door het lichaam opgenomen of gebruikt kan worden, het is erg belangrijk waar het magnesium aan gebonden is. Als stelregel kan je zeggen dat als je een magnesium pil in je mond doet, je een metaalachtige smaak moet proeven. Proef je dit niet? Dan heb je zeer waarschijnlijk een magnesium soort waar je lichaam niks mee kan. Sommige magnesium vormen zijn zelfs toxisch!

Toxische vormen van magnesium

•magnesium aspartaat
•magnesium glutamaat
Beide stoffen zijn neurotoxisch, laten staan dus.


Magnesium vormen waar het lichaam niks mee kan

•magnesium oxide (is onoplosbaar)
•magnesium hydroxide (heeft tevens laxerende werking)
•magnesium carbonaat
•magnesium stereaat


Goede magnesium vormen

•magnesium acetate
•magnesium chloride
•magnesium citrate
•magnesium gluconate
•magnesium glycinate
•magnesium lactate
•magnesium malate
•magnesium succinate
•magnesium sulfate
•magnesium tartrate
•magnesium taurate


Beste magnesium vorm momenteel beschikbaar

•Magnesiumtaurinaat
Magnesium in combinatie met taurine blijkt een gouden combinatie, deze vorm wordt van alle magnesium vormen het beste opgenomen en gebruikt door het lichaam. Zowel magnesium als taurine hebben vooral functies in spieren en zenuwen. Geen wonder dat zowel magnesium als taurine in overvloed hierin aanwezig is. Beide stoffen helpen de spieren ontspannen. Ontspanning vindt ook plaats door een gunstige werking in zenuwen en hersenen. Beide stoffen zijn betrokken bij de prikkelgeleiding. Taurine is een aminozuur dat het belangrijke zwavel levert. Het heeft bovendien antioxidatieve eigenschappen.
 
Linus Pauling Institute Recommendation

The Linus Pauling Institute supports the latest RDA for magnesium intake (420 mg/day for men over 30 years of age and 320 mg/day for women over 30 years of age). Following the Linus Pauling Institute recommendation to take a daily multivitamin/multimineral supplement will ensure an intake of at least 100 mg of magnesium/day. Few multivitamin/multimineral supplements contain more than 100 mg of magnesium due to its bulk. Because magnesium is plentiful in foods, eating a varied diet that provides green vegetables and whole grains daily should provide the rest of an individual's magnesium requirement.
 
Dit is onjuist. Er zijn onderzoeken gedaan met magnesium oxide, en het blijkt ook opgenomen te worden.

(http://ods.od.nih.gov/factsheets/Magnesium-HealthProfessional/)

Alleen heb je er veel meer van nodig.

Overigens zou ik iedereen die aan magnesium supplementeren denkt, eerst eens zijn voeding op magnesium te checken (berekenen). Teveel magnesium is niet goed.

Ja, lees regelmatig dat bij magnesiumoxide slechts 4% wordt opgenomen. Ik gaf het lijstje omdat het toch enigszins een overzicht geeft. Hoewel het, zoals je zegt, niet volledig klopt wat er staat, lijkt de weergegeven tendens (de vormen van magnesium die worden aangeraden) toch relatief consistent met ander onderzoek. Magnesiumoxide lijkt me in ieder geval dan ook geen aanrader.
 
ik las dan weer 10-30%. En gezien het pakken goedkoper is komt dat beter uit, al kan je er zware non-acid loopsaus van krijgen.
 
Overigens zou ik iedereen die aan magnesium supplementeren denkt, eerst eens zijn voeding op magnesium te checken (berekenen). Teveel magnesium is niet goed.

Wat eet jij dan allemaal op een dag om aan die 420 mg te komen. Als je veel zuivel, koffie of alcohol drink of veel aan sport doet heb je dus nog veel meer dan die 420 nodig he. ik haal het alleen als ik 100 gram zonnebloempitten eet op een dag. De hoeveelheid vitaminen en mineralen in groentes fruit of vlees is tegenwoord ook veel beperkter dankzij de bio-industrie, houd daar rekening mee. Als ik elke dag 100 gram zonnebloempitten en een magnesiumcapsule neem heb ik ook veel minder pijn in mijn heup.
 
Wat eet jij dan allemaal op een dag om aan die 420 mg te komen?

Ik heb het even voor je nagekeken: bij mij komt het meeste magnesium uit volkorenbrood, pinda's en groente.
 
dus jij eet 100 gram pinda's en 10 sneetjes volkoren brood. als je zoveel brood eet krijg je al zeven keer de ADH Natrium binnen. Weet je wel hoe slecht natrium voor je is?
 
dus jij eet 100 gram pinda's en 10 sneetjes volkoren brood. als je zoveel brood eet krijg je al zeven keer de ADH Natrium binnen. Weet je wel hoe slecht natrium voor je is?

Nee, ik eet 6-7 sneetjes brood en ongezouten pinda's.
De meeste mensen gaan zwaar over de ADH van natrium.
 
Ja, dus waarom maak je je dan zoveel zorgen als iemand 1,5 keer de ADH magnesium binnenkrijgt?
 
Hier een overzichtje van http://www.gezondbezig.nl/medisch/magnesium-vermoeidheid-en-depressie-suppleren/

Welke magnesium supplementen worden het beste opgenomen en welke kunt u beter laten staan?
Helaas is het niet zo dat elke vorm van magnesium effectief door het lichaam opgenomen of gebruikt kan worden, het is erg belangrijk waar het magnesium aan gebonden is. Als stelregel kan je zeggen dat als je een magnesium pil in je mond doet, je een metaalachtige smaak moet proeven. Proef je dit niet? Dan heb je zeer waarschijnlijk een magnesium soort waar je lichaam niks mee kan. Sommige magnesium vormen zijn zelfs toxisch!

Toxische vormen van magnesium

•magnesium aspartaat
•magnesium glutamaat
Beide stoffen zijn neurotoxisch, laten staan dus.


Magnesium vormen waar het lichaam niks mee kan

•magnesium oxide (is onoplosbaar)
•magnesium hydroxide (heeft tevens laxerende werking)
•magnesium carbonaat
•magnesium stereaat


Goede magnesium vormen

•magnesium acetate
•magnesium chloride
•magnesium citrate
•magnesium gluconate
•magnesium glycinate
•magnesium lactate
•magnesium malate
•magnesium succinate
•magnesium sulfate
•magnesium tartrate
•magnesium taurate


Beste magnesium vorm momenteel beschikbaar

•Magnesiumtaurinaat
Magnesium in combinatie met taurine blijkt een gouden combinatie, deze vorm wordt van alle magnesium vormen het beste opgenomen en gebruikt door het lichaam. Zowel magnesium als taurine hebben vooral functies in spieren en zenuwen. Geen wonder dat zowel magnesium als taurine in overvloed hierin aanwezig is. Beide stoffen helpen de spieren ontspannen. Ontspanning vindt ook plaats door een gunstige werking in zenuwen en hersenen. Beide stoffen zijn betrokken bij de prikkelgeleiding. Taurine is een aminozuur dat het belangrijke zwavel levert. Het heeft bovendien antioxidatieve eigenschappen.

Bron voor neurotoxisch zijn van magnesium aspartate aub

Edit: nevermind, gevonden. wel k*t heb er al bijna een hele pot van opgemaakt...
 
Laatst bewerkt:
Bron voor neurotoxisch zijn van magnesium aspartate aub

Ik heb het niet gepost, maar eens even oppervlakkig gecheckt. Lijkt me een broodje-aap verhaal zo op het eerste gezicht.
Maar ik vraag me ook af of magnesiumaspartaat een erg gebruikelijke vorm is.
Eerder citraat, gluconaat en malaat denk ik.
 
Ik heb het niet gepost, maar eens even oppervlakkig gecheckt. Lijkt me een broodje-aap verhaal zo op het eerste gezicht.
Maar ik vraag me ook af of magnesiumaspartaat een erg gebruikelijke vorm is.
Eerder citraat, gluconaat en malaat denk ik.

Er zit wel een kern van waarheid in, ik haal wel een andere vorm, denk malaat :) is toch niet heel erg duur. En neem het niet dagelijks.
 
Back
Naar boven