MuscleMeat

Magnesium tekort

Bezoekers in dit topic

Chris1989

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
29 jan 2009
Berichten
1.101
Waardering
1.091
Lengte
1m87
Massa
86kg
Vetpercentage
19%
Hoi allen,

Laatste tijd in de vitamines en mineralen aan het duiken voor wat onderzoek en lees dat magnesium HET mineraal is wat er voor zorgt dat je veel andere vitamines en mineralen goed op neemt. Daarnaast las ik dat het ook goed mogelijk is dat een persoon magnesium vaak niet goed op zou kunnen nemen en het uit plast of zweet en topsporters een verhoogde dosis nodig zouden hebben. Bij hoge calcium inname schijnt Magnesium opname ook minder te zijn.

Nu haal ik volgens mij berekeningen uit mijn dagelijkse voeding genoeg magnesium. Zo'n 450 mg (aangeraden ADH is 350mg) uit Chiazaad, Havermout, Tonijn, Banaan, Skyr en vlees, maar toch ben ik mede dankzij mijn laag gevoel van energie, vaak moeten plassen en blessure gevoeligheid er niet helemaal gerust op.

Ter info; daartegenover staat een calcium inname van zo'n 1150 mg (950mg ADH).

Eigenlijk kom ik dus vrij gemakkelijk aan mijn ADH magnesium en betwijfel dus op een supplement zou helpen en wel gezond zou zijn, omdat je dan ver boven ADH zou gaan zitten.

Dus inname versus opname is eigenlijk het dilemma, wat denken jullie hierover? Misschien gewoon bloed laten testen puur omdat het mij interesseert en mijn energie niveau beter mag volgens mijzelf?

Grazie anticipatamente ;)
 
Laatst bewerkt:
Het kan geen kwaad om eens een weekje supplementen van mineraal x of y te nemen om te zien hoe je erop reageert qua energie niveau etc. Van te voren bloedprikken is sowieso aan te raden omdat je dan een goede base line hebt.
 
Sorry voor de late reactie, ik heb nu een weekje Magnesium + zink genomen en er vooral heerlijk door geslapen. Niet altijd, maar soms voel je echt verschil. Ik maak het potje dus op op sport dagen.
 
Back
Naar boven