Fitness Seller

Magnesium, waar en welke (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Yilz

Novice
Lid geworden
28 sep 2014
Berichten
5
Waardering
0
Dag Forummers,

Ik ben nieuw hier, heb al gezocht of ik iets kon vinden betreft magnesium.
Hen er een interessant artikel over gelezen.

Al enige tijd gebruik ik magnesium van orthica.
Je zou denken goed spul, want je betaald daarvoor.
Ik gebruik dit ivm het slechte opnemen van magnesium, ivm de chronische ziekte die ik heb, en omdat ik veel sport.
Ik heb wss magnesium gebrek gezien mijn klachten.

Nu las ik dat magnesium oxide dus niet (goed) opneembaar is?
Dat je beter de glycinate kan nemen.

Ik heb al gekeken waar dat te krijgen is.
Maar dat aanbod is best klein.

Hebben jullie hier ervaring mee?
Zowel het gebruik, als het aanschaffen?

Graag verneem ik hier meer over.

Gr v Yilz..
 
magnesium

Kijk eens op de site van drogisterij De Tuinen.
 
Dank voor jullie reactie.

Zo te zien heeft de tuinen geen glycitate.
Wat ik gek vind is als oxide niet goed of niet opneembaar is, waarom wordt het dan verkocht?
Nu ga ik vast te diep op de materie in.

Er zijn maar weinig merken met magnesium glycitate.
 
Body en Fit heeft een huismerk magnesium citraat...
 
Ik gebruik Magnesium Citrate van NOW Foods in poedervorm. Gekocht bij Body en Fitshop.

Goedkoop en werkt goed! Heb geen krampen meer tijdens mijn strechoefeningen en mijn training + ik heb heeeeeeeele leuke vage epic dromen!! Hahahah waarschijnlijk herkenbaar bij velen die ook magnesium gebruiken!
 
Euhm koekiemonster..ik ben een vrouw:wave:
 
Hoi, mijn eerste post, bij body en fit kun je magnesium citrate caps kopen van 500mg per stuk. Deze zouden ruim voldoende moeten zijn, het is aan te raden magnesium aan te vullen met calcium (2:3de). Magnesium oxide is idd te vermijden aangezien je slechts zo een 4 hiervan opneemt. Oxide mag legaal verkochten worden omdat de substantie magnesium legaal is en je anders ook een heel ander resem supplementen zou moeten 'verbieden' omdat deze ook slechts deels opneembaar zijn, het wordt zeer vaak verkocht omdat dit met afstand het goedkoopste te produceren is. Vriendelijke groeten!
 
Thanx Lawyerbro,
Heldere uitleg.

Nu ga ik nog even verder.
Het verschil tussen glycinaat en citraat.
Glycinaat wordt veelal aanbevolen bij vermoeidheid.
Voor de rest weet ik geen verschil..
Glycinaat is wel lastiger om aan te komen.
 
Dag Forummers, Ik ben nieuw hier, heb al gezocht of ik iets kon vinden betreft magnesium. Hen er een interessant artikel over gelezen. Al enige tijd gebruik ik magnesium van orthica. Je zou denken goed spul, want je betaald daarvoor. Ik gebruik dit ivm het slechte opnemen van magnesium, ivm de chronische ziekte die ik heb, en omdat ik veel sport. Ik heb wss magnesium gebrek gezien mijn klachten. Nu las ik dat magnesium oxide dus niet (goed) opneembaar is? Dat je beter de glycinate kan nemen. Ik heb al gekeken waar dat te krijgen is. Maar dat aanbod is best klein. Hebben jullie hier ervaring mee? Zowel het gebruik, als het aanschaffen? Graag verneem ik hier meer over. Gr v Yilz..

Komt het door je maag dat je te weinig magnesium opneemt ?
 
Mede door mijn maag ivm ooit een maagperforatie gehad.
Ik heb ook de ziekte v crohn alwaar ik een stuk darm mis.
Dat zijn al 2 oorzaken wat slecht vitaminen en mineralen opneemt.
 
Back
Naar boven