Fitness Seller

Magnesium & Zink (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

fredje1800

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
19 feb 2020
Berichten
957
Waardering
855
Lengte
1m85
Massa
100kg
Vetpercentage
14%
Hallo allemaal. Effe een vraag met betrekking tot magnesium en zink. Ik lees al gauw over maximale hoeveelheden wat je hiervan binnen mag krijgen. Stel ik neem zo een tabletje + wat je nog is uit je eigen voeding haalt. Kom je dan niet op een veel te grote hoeveelheid uit? Hoe doen jullie dat als ik vragen mag?

Mvg
 
Hallo allemaal. Effe een vraag met betrekking tot magnesium en zink. Ik lees al gauw over maximale hoeveelheden wat je hiervan binnen mag krijgen. Stel ik neem zo een tabletje + wat je nog is uit je eigen voeding haalt. Kom je dan niet op een veel te grote hoeveelheid uit? Hoe doen jullie dat als ik vragen mag?

Mvg
Dat ligt eraan wat voor voedsel je eet, over het algemeen als je erg veel zweet dan kan je een tekort krijgen, als je via voeding genoeg binnen krijgt,dan heb je het niet nodig uiteraard.
 
Dat ligt eraan wat voor voedsel je eet, over het algemeen als je erg veel zweet dan kan je een tekort krijgen, als je via voeding genoeg binnen krijgt,dan heb je het niet nodig uiteraard.
Nee oké dat dacht ik dus ook. Maar omdat je toch wel op het forum hier leest dat bijna iedereen het tot zich neemt. Kan me niet voorstellen dat hun tekort halen uit voeding.
 
Nee oké dat dacht ik dus ook. Maar omdat je toch wel op het forum hier leest dat bijna iedereen het tot zich neemt. Kan me niet voorstellen dat hun tekort halen uit voeding.
Dat hangt ook van de trainingsfrequentie af, als je echt een harde beuker bent en echt maximaal alles uit kast trekt, dan kun je er wel baat bij hebben want dan heb je met de training veel verbruikt.
 
Ik zelf pak ook wel eens zink in de ochtend, magnesium na de training, en dan alleen op trainingsdagen.
 
Hallo allemaal. Effe een vraag met betrekking tot magnesium en zink. Ik lees al gauw over maximale hoeveelheden wat je hiervan binnen mag krijgen. Stel ik neem zo een tabletje + wat je nog is uit je eigen voeding haalt. Kom je dan niet op een veel te grote hoeveelheid uit? Hoe doen jullie dat als ik vragen mag?

Mvg
1+1=2
dus vraag ik hoeveel van wat wil je suppleren ?
 
Oxide met citraat ?
magnesiumoxide is een vulmiddel en heb je niks aan, net als je vaak Zinkoxide ziet in sups.
zink en magnesium citraat of Bisglycinaat neemt je lichaam goed op
Kijk daar heb ik wat aan. Daar was ik niet bekend mee. Dan pakken we deze.


 
Hallo allemaal. Effe een vraag met betrekking tot magnesium en zink. Ik lees al gauw over maximale hoeveelheden wat je hiervan binnen mag krijgen. Stel ik neem zo een tabletje + wat je nog is uit je eigen voeding haalt. Kom je dan niet op een veel te grote hoeveelheid uit? Hoe doen jullie dat als ik vragen mag?

Mvg
Zink idd beetje mee uitkijken. Te veel is voor mannen niet goed, weet ff niet meer precies hoe en wat. Vaak zit er al zink in een multi en sommige andere supps, dan zit je al gauw op of over de max aanbevolen dosering zink.
 
Zink idd beetje mee uitkijken. Te veel is voor mannen niet goed, weet ff niet meer precies hoe en wat. Vaak zit er al zink in een multi en sommige andere supps, dan zit je al gauw op of over de max aanbevolen dosering zink.
Hogere dosis zink hoort meer koper bij. Maar zoals ik hierboven zei zit er in veel supps en multivitamine zinkoxide of sulfaat wat slecht opneembaar is.
De anticonceptiepil, alcohol, cafeïne en diverse medicijnen waaronder ACE-remmers en H2-receptorantagonisten kunnen de zinkstatus verlagen.
 
Ik zelf geef de voorkeur om alles apart aan te schaffen,zo kan je zelf bijsturen waar nodig, vaak met alles in één tabs zitten er weer vaak vitamine en mineralen in waar je mischien al genoeg van binnen krijgt, je bent wel wat duurder uit dan.
Vitamine b complex van lucovitaal is goedkoop maar daar zit dan ook weer zink en Selenium bij in.
 
Bedankt in ieder geval allemaal voor de help volle reacties. Ik twijfel ook wel of ik het daadwerkelijk nodig heb. Ik haal zelf al behoorlijk veel van magnesium en zink uit me voeding.
 
Zou ook beetje online zoeken, niet ieder merk heeft goed assortiment en voldoende gedoseerd
Ja thnx. Vind het ook wel belachelijk dat zo een tent als “Holland&Barrett” wat ook die Lucovitaal verkoopt dan van die rommel is. Ga zeker ff goed kijken dat het om “citraat” gaat.
 
Oxide met citraat ?
magnesiumoxide is een vulmiddel en heb je niks aan, net als je vaak Zinkoxide ziet in sups.
zink en magnesium citraat of Bisglycinaat neemt je lichaam goed op
Dat vind ik zo'n onzin. Magnesiumoxide bevat ongeveer 60% magnesium en magnesiumglycinaat bevat 14% magnesium. Het verschil in opname is vrij klein en echt goede studies zijn hier niet van (zie bijv.: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29123461/: "Some studies demonstrated a slightly higher bioavailability of organic Mg2+ salts (dat is dus alles met een molecuul eraan dat koolstof bevat, zoals bijv. glycine [magnesiumglycinaat] of gluconzuur [magnesiumgluconaat]) compared to inorganic compounds (dus alles zónder een koolstofmolecuul eraan; zoals magnesiumoxide of magnesiumsulfaat) under standardized conditions, whereas other studies did not"). Die slightly higher bioavailability gaat niet compenseren voor meer dan een viervoud hoeveelheid magnesium die er in magnesiumoxide zit per milligram dan magnesiumglycinaat.

Zink is een vergelijkbaar verhaal. Zinkoxide bevat zo'n 80% zink, en de absorptie is slechts ~10%-punt lager dan dat van zinkcitraat (bevat circa 34% zink) : https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24259556
Je neemt dus simpelweg meer zink op uit eenzelfde hoeveelheid zinkoxide als zinkcitraat.

De anorganische zouten zijn doorgaans compacter (handig voor supplementen waarbij je met een ruimteprobleem zit aan volume, zoals bij een multivitamine), goedkoper, en leveren meer van het element wat je wilt binnenkrijgen per mg ondanks die geringe verschillen in biologische beschikbaarheid.
 
Back
Naar boven