MuscleMeat

magnetisch en infrarood armbandjes e.d. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

odan

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
23 apr 2004
Berichten
371
Waardering
0
Dit valt wellicht onder de categorie HOCUS-POCUS :D
Maar ik heb al erg lang last van pijnelijke vingers/knokkels, gewone huisartsen weten t allemaal maar niet, incl. fysio.
Toen kreeg ik laatst zo,n ingestraald armbandje(overdreven) om.....en het hielp ???
Nou ben ik dus niet erg zweverig aangelegt maar na een tijdje(lees hele middag) had ik duidelijk meer kracht en aanzienelijk minder pijn ???
Aan t eind van de dag moest ie helaas terug naar de rechtmatige eigenaar, maar zelfs de volgende morgen had ik nog minder last dan normaal.....
Iemand hier ervaring mee.......ps. placebo sluit ik uit.
Ben ik nou lichtzinnig an t worden ???
 
doorjezelf te doen denken dat iets werkt werkt het ook of past je lichaam hier aan aan, door bijvoorbeeld ergens anders aan te denken, tijdens pijn bijvoorbeeld, zal je merken dat het minder word, omdat je immers niet geconcentreerd bent op de pijn.

Daarnaast kan een bepaald energieveld(magnetisch bijv) invloed hebben op pijn, of bepaalde energiestromen in je lichaam. Volgens oosterse denkwijze zou een mens chi hebben, lichaamsstromen door het lichaam die te manipuleren zijn en dus bepaalde gunstige of ongunstige gevolgen kunnen hebben(ken het van de vechtsporten ed).

Maarja jomanda straalde ook altijd mensen in en die konden weer lopen of geneesde van hun ziektes en slokje ingestraald spa-water zou ook werken, tsja en zo'n bandje moet dat ook weer werken, tis allemaal een beetje wazig en voor ieder eigen om het te geloven. Ik sluit niks uit, dus als jij je prettig voelt bij het dragen van zo'n bandje, gewoon doen ;), ieder zijn ding.
 
Laatst bewerkt:
placebo sluit je uit? waarom zou t geen placebo effect kunnen zijn?
 
ik sluit place effect uit omdat ik een krachttestje moest doen, voordat ik wist wat t effect van dat armbandje zou zijn....dat werdt pas later verteld. Ook onafhankelijke lui constateerden meer kracht in mijn handen.
Tsa ik weet t ook niet hoor....sta toch wel als nuchter en sceptish bekend....ik laat me niet zomaar zo,n armbandje aansmeren.(bovendien had de eigenaar er niets mee te winnen)
 
Onder jou testconditites kan je nog prima een placebo effect krijgen. Als iemand mij iets voert wat later gewoon poeder wat uit niks bestaat blijk te zijn kan ik nogsteeds denken dat ik harder kan trainen ;)
 
Back
Naar boven