MuscleMeat

Make some noise! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Ik merk bij mezelf dat als ik meer 'oergeluiden' maak tijdens het trainen en meer opgefokt ben dat ik me veel sterker voel en meer gewicht verzet.
Nu ben ik me gaan afvragen waarom dat is..en ik kwam op de gedachte dat als je jezelf in een soort stress situatie waant, zoals bv. als je kwaad bent of een gevecht situatie komt dat er een reactie is van je lichaam om meer adrenaline/endorfine/cortisol aan te maken met als gevolg, je bent sterker, geconcentreerder en je kan meer aan...

Hoe ervaren jullie dit en helpt het bij jullie ook?
 
Ik merk bij mezelf dat als ik meer 'oergeluiden' maak tijdens het trainen ik me veel sterker voel en meer gewicht verzet.

Heb ik idd ook, heb ook het idee dat ik dan zwaarder kan trainen en net die en rep meer kan maken, wat ook wel leuk is is al die mensen die denken dat je half dood gaat :D :D.
 
kijk trouwens maar eens naar mijn signature.....;)
 
ja ik probeer me bij zware sets echt boos te maken. Voor me gevoel help et zeker.

Maar wat ik ook heel erg merk vergeleken met de eerste paar maanden dat ik trainde is dat ik relatief veel "zwaarder" kan gaan. Beetje moeilijk uit te leggen, maar bijvoorbeeld op de benchpress was het in et begin bij de laatste herhaling zo van ik kan niet meer dus ik kan niet meer, maar ik kon dan ook echt niet meer hoe erg ik het ook probeerde. Nu met datzelfde gevoel kan ik met veel pijn en moeite en lawaai :) nog 2,3 herhalingen maken. En dat geeft echt een goed gevoel :)
 
Originally posted by admin
Ik merk bij mezelf dat als ik meer 'oergeluiden' maak tijdens het trainen en meer opgefokt ben dat ik me veel sterker voel en meer gewicht verzet.

Dat heb ik wel tijdens de coïtus maar dat is weer voor een ander gedeelte van het forum :p
 
Maar wat ik ook heel erg merk vergeleken met de eerste paar maanden dat ik trainde is dat ik relatief veel "zwaarder" kan gaan. Beetje moeilijk uit te leggen, maar bijvoorbeeld op de benchpress was het in et begin bij de laatste herhaling zo van ik kan niet meer dus ik kan niet meer, maar ik kon dan ook echt niet meer hoe erg ik het ook probeerde

Dat heeft iedereen als het goed is, dat had d8 ik iets te maken met bepaalde "plaatjes"op je spieren, die plaatjes geven zeg maar an hoezwaar je kan trainen, en als je begint met fitness/bodybuilding kan je bijv maar 40% van die "plaatjes"gebruiken en als je al een tijdje traint 60 %, en als je nog langer traint 80% en die laatste 20% kan je alleen gebruiken als je in een stresssituatie zit ofzo.
 
soms sla ik mezelf ook (niet te hard :P) in mijn gezicht of zeg ik tegen mezelf dat ik een zwakkeling ben als ik moeite heb met een set en maak ik oergeluiden :D om toch harder te kunnen trainen.
 
Originally posted by Pump


Heb ik idd ook, heb ook het idee dat ik dan zwaarder kan trainen en net die en rep meer kan maken, wat ook wel leuk is is al die mensen die denken dat je half dood gaat :D :D.

Nu je er toch over begint, moet je bij de laatste rep eens denken dat het je laatste is.. of dat je leven ervan afhangt..een soort 'weddenschap' met je eigen wilskracht het werkt echt super bij mij. :rocker:
 
Re: Re: Make some noise!

Originally posted by MarCo


Dat heb ik wel tijdens de coïtus maar dat is weer voor een ander gedeelte van het forum :p
ROFLMAO!! Kan jij nu echt aan niets anders denken??? ;) :D:D
 
Volgens mij omdat je dan de aandacht trekt van de anderen. En omdat je dan niet wil falen terwijl iedereen het ziet je je meer inzet.
Ook adem je tijdens het roepen uit. Dit is wat je ook doet bij de positieve beweging van een rep.
Adrenaline zit er waarschijnlijk ook voor iets tussen. Dit maakt je agressiever en sterker.
 
Re: Re: Re: Make some noise!

Originally posted by admin

ROFLMAO!! Kan jij nu echt aan niets anders denken??? ;) :D:D

Daarom ben ik toch mod geworden van dat gedeelte. Omdat ik aan niets anders kan denken :p :thumb:
 
Nu je er toch over begint, moet je bij de laatste rep eens denken dat het je laatste is.. of dat je leven ervan afhangt..een soort 'weddenschap' met je eigen wilskracht het werkt echt super bij mij.

of je herrrinertje eraan dat dat lekker ding op de crosstrainer, naar je zit te kijken ;):D
 
In het begin, toen ik pas trainde deed ik het ook. Ik heb zelfs een periode gehad dat ik bij echt zware sets het express deed zodat mensen keken Als ze kijken dan moet je wel ! ! !

Maar de laatste jaren ben ik steeds intraverter gaan trainen. ik maak nog wel geluiden, maar dit zit meer diep, onderin je keel. Het echte extraverte doe ik niet meer.

Ben het niet bewust gaan doen, is er gewoon "ingekropen"
 
Er is er eentje bij ons in de gym die zo hard uitademt langs zijn neus dat de airco wel lijkt op te staan.
Niet doen hoor! Heb het hem al een paar keer gezegd. Zijn ademhaling is totaal omgekeerd van wat het moet zijn.
 
En dan maar hopen dat er niets meekomt :D
 
Ja, bij mij werkt een kreet ook wel goed, als ik echt niet meer kan, dan denk ik wat ben ik een meisje of ene man! Men maatje moedigt mij ook aan ! Dat helpt echt wel! Iedereen doen dus (y) :)
 
Ik probeer dan boos te worden en dan op iets anders letten.
Als ik erop blijf kijken lukt het me niet zo vaak als dat ik ff ergens anders heen kijk.
 
eerst was het soms beetje iets van aaaa

tegen woordig is het meer zapppppp geen idee hoe het komt maar tis nu gewend.

Al zijn er ook tegenstanders van deze geluiden die zeggen dat je de energie beter achter je gewicht kan zetten.
 
Hm ik ervaar dat anders, die geluiden geven mij meer energie om meer gewicht te verzetten....
Het is volgens mij wel belangrijk dat je een juiste timing hebt, ivbm de ademhaling.
 
Tanden op elkaar en dan iets van aaaaa....of een sissend geluid. Dit gebeurd vaak alleen tijdens de laatste (dus zware) hh.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven