MuscleMeat

Makkelijk de set-gewichten bijhouden in app?

Bezoekers in dit topic

GodHimself

Novice
Waardering
13
Lengte
1m86
Massa
72kg
Vetpercentage
17%
Hi allemaal,
Alhoewel ik het haat om tussen de sets steeds met mijn telefoon bezig te zijn wil ik tóch mijn exacte gewichten gaan bijhouden. Hoe doen jullie dat zo efficient mogelijk? Met welke app bijvoorbeeld? Of misschien zonder app?? Het in en uit mijn zak halen van mijn mobieltje en het screen unlocken vind ik misschien nog wel het vervelendst. Maar onthouden (om na de oefening de gewichten in te vullen) vind ik ook lastig omdat mijn geheugen niet fantastisch is. Het liefst zou ik een mobieltje hebben op de bovenkant van mijn hand of zo en dan het screen aan laten staan... Wellicht een body-mod vragen voor mijn verjaardag.

Hoe houden jullie alles bij? Ik vind Hevy wel een fijne app. Het nadeel van de apps vind ik dat je ze in edit-modus moet gebruiken om de gewichten aan te kunnen passen. In edit-modus heb je het minste overzicht over je schema. Je moet eerst de oefening saven voordat je naar een andere kan. En daar moet je opnieuw op edit drukken. Veel handelingen op het scherm dus. Het gemak van op start drukken en je schema doorlopen is er eigenlijk nooit. Tenzij je op een plateau zit misschien. Of misschien gebruik ik de verkeerde app. Iemand nog tips voor een goede app of andere methode om alles bij te houden?
Thanks!

Laatst bewerkt:
Hi allemaal,
Alhoewel ik het haat om tussen de sets steeds met mijn telefoon bezig te zijn wil ik tóch mijn exacte gewichten gaan bijhouden. Hoe doen jullie dat zo efficient mogelijk? Met welke app bijvoorbeeld? Of misschien zonder app?? Het in en uit mijn zak halen van mijn mobieltje en het screen unlocken vind ik misschien nog wel het vervelendst. Maar onthouden vind ik ook lastig omdat mijn geheugen niet fantastisch is. Het liefst zou ik een mobieltje hebben op de bovenkant van mijn hand of zo en dan het screen aan laten staan... Wellicht een body-mod vragen voor mijn verjaardag.

Hoe houden jullie alles bij?
Thanks!
Pen en papier?

Ik gebruik de app ProFit. Heb zelf mijn telefoon gewoon met die app open op de grond liggen naast mijn water.

Een notitieboekje werkt voor mij perfect. Zou jou als vijftiger ook moet aanspreken GodHimself. M'n telefoon ligt in een kluisje tijdens de training. Met dat ding bij de hand ga je toch ongewild en onnodig je sociale media en andere zooi checken, wat ten koste gaat van je focus en prestaties (is zelfs onderzoek naar gedaan!). De enige afleiding die ik heb is soms een praatje maken met een bekende of een beetje gluren naar de meiden en milfs in strakke leggings, maar dat gaat niet ten koste van de output in de gym.

WLB: dat is misschien nog wel de makkelijkste oplossing. Jammer dat die voor mij niet geschikt is: Ik vergeet namelijk zo maar mijn mobieltje. Samen met mijn water en handdoek, huppa... Helaas geen oplossing voor mij. Ik moet mijn mobieltje echt direct in mijn zak doen anders ben ik hem een keer kwijt...

Ik ben niet zo heel erg van het papier eigenlijk. De grafiekjes en inzichten uit de apps vind ik ook wel interessant. Misschien moet ik mijn mobieltje op mijn arm gaan dragen. Jaren geleden zag je mensen dat doen. Ik kan mij alleen niet herinneren of het touch screen dan te bedienen viel of dat het meer een soort holster was..

Jammer dat die voor mij niet geschikt is: Ik vergeet namelijk zo maar mijn mobieltje. Samen met mijn water en handdoek,
Zul je gewoon een gewoonte van moeten maken dan(het loggen zelf). Als je hem in je zak houd zou je immers net zo goed vergeten te loggen dan.

WLB: dat is misschien nog wel de makkelijkste oplossing. Jammer dat die voor mij niet geschikt is: Ik vergeet namelijk zo maar mijn mobieltje. Samen met mijn water en handdoek, huppa... Helaas geen oplossing voor mij. Ik moet mijn mobieltje echt direct in mijn zak doen anders ben ik hem een keer kwijt...

Ik ben niet zo heel erg van het papier eigenlijk. De grafiekjes en inzichten uit de apps vind ik ook wel interessant. Misschien moet ik mijn mobieltje op mijn arm gaan dragen. Jaren geleden zag je mensen dat wel doen. Ik kan mij alleen niet herinneren of het touch screen dan te bedienen viel of dat het meer een soort holster was..
Je kan het toch ook eerst in een schriftje schrijven en later in excel of app invoeren?

Dan kan je je mobieltje ook niet vergeten.

Een google docs text document en geen screen lock op de tel en gewoon aan laten staan met instelling dat hij niet vanzelf weer dimt of uit gaat.
Ik vind dat ook een goede tip. Met een text document heb je algauw meer overzicht over je schema en minder knopjes drukken. Best mogelijk dat dat hem ooit gaat worden voor mij...

Zoiets ga ik waarschijnlijk proberen. En hem dan om mijn pols dragen. De armstraps zijn vaak van neopreen gemaakt - rekt goed mee. Ben benieuwd of dat bevalt. Het is fijn dat je je telefoon kan draaien.. Ik denk dat ik dan ook minder vergeet te loggen - dat gebeurd soms namelijk ook inderdaad. Bij een set of zo. Ach, das niet zo erg. Vaak kan ik het wel afleiden uit de andere sets..

Laatst bewerkt:
IMG_9636.jpeg

Back
Naar boven