Fitness Seller

Mama's dieet :/ (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Metalwolfje

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 jun 2008
Berichten
59
Waardering
4
Lengte
1m66
Massa
50kg
Hi,

ik weet niet of jullie moeders ook zo dieetgek zijn, maar de mijne is alvast weer goed op gang gekomen.
Ze eet nu zo'n 1000 kcal per dag, voornamelijk eiwitten (vlees, vis, yoghurt, ...) en ze heeft koolhydraten afgezworen, denkt dat je daarvan verdikt...
Mijn vraag is nu : heb ik gelijk als ik haar vertel dat dit heel nefast is voor haar spieren, daar ze die eerst gaat verbranden (snelst) en pas later vet?
En zoiets komt je figuur toch niet ten goede?

Zou ze dan beter opteren voor zo'n 1200 kcal? of is dat nog steeds te weinig.
Oh, btw : mijn moeder sport niet, enkel werk
 
als ze de meeste kcal uit vetten haalt en nihil kh's eet is er niks aan de hand en kan ze prima afvallen.
van kh kun je idd dik worden als je gevoelig voor bent.

Heeft ze ergens dat dieet vandaan? zoja hoe heet het dieet?
 
Het lijkt mij het beste dat je haar basisbehoefte op VVM uitrekent en hier een voedingsschema op baseert.

Het blijft 'veilig' tot 500 kcals onder haar behoefte.
Als ze hier meer onder gaat zitten gaat haar stofwisseling omlaag en zal ze uiteindelijk minder afvallen dan dat ze anders zou doen.

Wil ze sneller en meer afvallen zou ze toch aan de cardio moeten.

Edit: geen KH eten is geen definitieve oplossing
 
Hi,

ik weet niet of jullie moeders ook zo dieetgek zijn, maar de mijne is alvast weer goed op gang gekomen.
Ze eet nu zo'n 1000 kcal per dag, voornamelijk eiwitten (vlees, vis, yoghurt, ...) en ze heeft koolhydraten afgezworen, denkt dat je daarvan verdikt...
Mijn vraag is nu : heb ik gelijk als ik haar vertel dat dit heel nefast is voor haar spieren, daar ze die eerst gaat verbranden (snelst) en pas later vet?
En zoiets komt je figuur toch niet ten goede?

Zou ze dan beter opteren voor zo'n 1200 kcal? of is dat nog steeds te weinig.
Oh, btw : mijn moeder sport niet, enkel werk

Waarom heeft ze koolhydraten afgezworen?Heeft ze al eens geprobeerd om gewoon 'normaal' te eten en regelmatig te sporten?Werkt over het algemeen best goed .Of 1000 of 1200 kcal te weinig is moeiljk te zeggen.Dit hangt van haar energieverbuik af .
 
Ik heb net snel haar BMR uitgerekend

Gewicht : 53
Grootte : 164 cm
Leeftijd : 37
(geen sport)

Komt uit op zo'n 1285 kcal/dag
Zit ze er nu dus +/- 285 onder
 
Ik zou alleen een beetje uitkijken met helemaal geen kh te eten. Ik las een onderzoek voor degene die dat doen en naderhand gewoon kh weer gaan eten weer gewoon aankomen. En om nou je hele leven geen kh te eten lijkt me ook wat moeilijk. Misschien is het ook meer de bedoeling dat je een bepaald aantal kilo's afvalt om op streefniveau te zitten? Ik zal het onderzoek er nog bij zoeken. In ieder geval veel succes, vind het al knap dat ze er iets aan doet die van mij is er gewoon te 'lui' voor, helaas.
 
als ze de meeste kcal uit vetten haalt en nihil kh's eet is er niks aan de hand en kan ze prima afvallen.
van kh kun je idd dik worden als je gevoelig voor bent.

Heeft ze ergens dat dieet vandaan? zoja hoe heet het dieet?

Ze leest veel van die dieetboekjes enzo, tja, waar haal je die dingen?
Toen ze mij vertelde, deed me meteen denken aan zo south-beach of atkins achtige toestanden
 
dieet van mijn mama slaat nergens op!

mijn mama eet ook 1000 ckal p/dag!
vind het nergens op slaan maarja, ieder zijn ding.
 
Ik heb net snel haar BMR uitgerekend

Gewicht : 53
Grootte : 164 cm
Leeftijd : 37
(geen sport)

Komt uit op zo'n 1285 kcal/dag
Zit ze er nu dus +/- 285 onder

waarom zou ze onder haar BMR gaan zitten ?

Anyways, als zij zich er happy bij voelt is het altijd beter dan een dieet waar ze zich niet happy bij voelt. Voor haar lichaam maakt het niet uit of er nu wel of niet koolhydraten in haar dieet zitten.
 
Ik heb net snel haar BMR uitgerekend

Gewicht : 53
Grootte : 164 cm
Leeftijd : 37
(geen sport)

Komt uit op zo'n 1285 kcal/dag
Zit ze er nu dus +/- 285 onder

BMR van 1285 x 1.3 (vermenigvuldigfactor voor licht actief werk) = 1670kcal
als ze daar eens 20% onder gaat zitten (-20% vind ik een betere norm dan -500kcal bij lage voedingsinname) dan kom ik op 1335 kcal uit. Als ze niet sport vind ik dat een betere hoeveelheid.

Maar uiteindelijk is het altijd beter energie te verbranden met cardio dan het ontzeggen van voedsel door een dieet. Als ze 2x per week een uur gaat sporten en daarmee 2x500 kcal extra verbrand en dagelijks 1400 kcal gaat eten?

Kort antwoord: Ja 1200 die jij voorstelt is al beter dan minder dan 1000 maar nog net iets te weinig.
 
geen kh's is een keto-dieet. Dat doen er zoveel inclusief ik
 
Ik heb net snel haar BMR uitgerekend

Gewicht : 53
Grootte : 164 cm
Leeftijd : 37
(geen sport)

Komt uit op zo'n 1285 kcal/dag
Zit ze er nu dus +/- 285 onder

BMR van 1285 x 1.3 (vermenigvuldigfactor voor licht actief werk) = 1670kcal
als ze daar eens 20% onder gaat zitten (-20% vind ik een betere norm dan -500kcal bij lage voedingsinname) dan kom ik op 1335 kcal uit. Als ze niet sport vind ik dat een betere hoeveelheid.

Maar uiteindelijk is het altijd beter energie te verbranden met cardio dan het ontzeggen van voedsel door een dieet. Als ze 2x per week een uur gaat sporten en daarmee 2x500 kcal extra verbrand en dagelijks 1400 kcal gaat eten?

Kort antwoord: Ja 1200 die jij voorstelt is al beter dan minder dan 1000 maar nog net iets te weinig.
 
BMR van 1285 x 1.3 (vermenigvuldigfactor voor licht actief werk) = 1670kcal
als ze daar eens 20% onder gaat zitten (-20% vind ik een betere norm dan -500kcal bij lage voedingsinname) dan kom ik op 1335 kcal uit. Als ze niet sport vind ik dat een betere hoeveelheid.

Maar uiteindelijk is het altijd beter energie te verbranden met cardio dan het ontzeggen van voedsel door een dieet. Als ze 2x per week een uur gaat sporten en daarmee 2x500 kcal extra verbrand en dagelijks 1400 kcal gaat eten?

Kort antwoord: Ja 1200 die jij voorstelt is al beter dan minder dan 1000 maar nog net iets te weinig.


Thanks ;)
 
Nee he, kan het zijn dat ze dat **** ass Dr Frank dieet volgt? Mijn vader is daar sinds 2 weken ook mee bezig, krijgt iedere dag mail met wat die moet eten enzo. Geen kh, alleen eiwitten en vetten. En wat voor vetten, uit olie (nee, geen specifieke olie genoemd) en kaas:rolleyes:

Ik wordt er stront ziek van, ik kan het opbrengen om gewoon te eten wat de pot schaft maar meneer moet en zal geen kh binnen krijgen terwijl die jarenlang ieder gezin belachelijk heeft staan maken die apart eten voor elkaar maken. En dan zegt ie tegen mij dat ik misschien wel een beetje ver door sla in dat BB gedoe:o

Ik zit er ook aan te denken om eens met hem te gaan praten want geen kh eten zonder echt te weten waarom of welke kh wel en niet goed voor je zijn is natuurlijk niet goed. Want zodra dat dieet programma klaar is hebben ze geen flauw idee wat ze dan moeten doen.

Maar dit was misschien ook wel een beetje off-topic maar goed. Ik denk dat het een Dr Frank dieet is, dat is de nieuwe afval hype. Echter moet ik wel zeggen dat er al een betere theorie achter zit dan achter Sonja Bakker ofzo;)
 
uit 1g eiwit haal je net zoveel energie als uit 1g koolhydraten, dus zeg maar tegen je moeder dat het geen ruk uitmaakt of ze nou eiwit of koolhydraten eet.
maar veel eiwit is opzich wel goed, maar beetje vezels/complexe koolhydraten is wel nodig.. dus als ze maar 2stuks fruit per dag eet, en een boterhammetje ergens op de dag.
 
Ik wordt er stront ziek van, ik kan het opbrengen om gewoon te eten wat de pot schaft maar meneer moet en zal geen kh binnen krijgen terwijl die jarenlang ieder gezin belachelijk heeft staan maken die apart eten voor elkaar maken. En dan zegt ie tegen mij dat ik misschien wel een beetje ver door sla in dat BB gedoe:o

Same here :D
 
Back
Naar boven