MuscleMeat

MAMOOTH 2500 beste shake van canada??

Bezoekers in dit topic

oussamaatje

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
29 aug 2004
Berichten
77
Waardering
0
Hallo mensjes,

Ik train nu zo'n jaartje. In het begin deed ik alles gewoon puur natuur. Op een gegeven moment ging ik lezen over weight gainers enzo. Ik vond toen dat ik wel wat meer eiwitten kon gebruiken.

Ik kocht toen de super turbo mega massa 16000 van fitshape.

Toen ik laatst eff ging rekenen kwam ik erachter dat ik per serving maar 10 gram eiwit binnen haal. Dat vind ik waardeloos natuurlijk, dus ging ik op zoek naar een shake met flink meer eiwitten.

Op een gegeven moment zag ik op internet de Mamooth 2500 staan. Er stond bij dat die in canada de beste was, getest door de overheid en dat je snel ging groeien blabla...... jullie kennen die verkoop praatjes wel.

Per serving krijg je wel ineens 50 gram eiwitten binnen :cool:
En het zijn goede eiwitten zoals de ei eiwitten en de wei eiwitten.

Nou is mijn vraag aan jullie. Is de mamooth 2500 een goede groei stimulans?
Iemand ervaring ermee.
 
Ik heb het nog nooit gebruikt, dat merk... ik geloof dat veel mensen hier wel een ervaring hebben met Optimum Nutrition 100% whey... ik heb deze ook en deze vind ik echt goed. De smaken zijn tenminste beter te pruimen dan de eerste 2 waarvan ik het merk niet eens meer weet.
 
mammoth is een weight gainer.. is een oke product, als je interactive wilt gebruiken zou ik als je portemonnee het toelaat lean gainer 2 gebruiken.. profi whey mass van xxl nutrition is een goed(koper) alternatief dat ik nu zelf gebruik.. zorg dat je voeding goed in orde zit voordat je hieraan begint te denken
 
MAMOOTH 2500 ben er zeer tevreden over en de smaak is goed
ik gebruik 1 dossering direct na de training alleen in de bulk
en ben er al wel zwaader door geworden.
 
oussamaatje zei:
Per serving krijg je wel ineens 50 gram eiwitten binnen :cool:
En het zijn goede eiwitten zoals de ei eiwitten en de wei eiwitten.

das bull..

op de emmer (heb er hier 2 staan) staat heel wat anders

2 scoops mammoth geeft netzoveel eiwit als een 20 grams serving whey.
dit betekend niet dat het ook 20 gram eiwitten zijn, effectief is dit maar 16 a 17 gram.

echter ik heb hier wel een beetje mijn twijfels over, of hier niet een marketing truuk aan de hand is. maargoed ik vind het goed smaken en ja in de bulk zet ik hier wel mee aan.

ik gooi het samen met 150 ml water en 500 gram kwark in de mixer en dat drink ik tussen de maaltijden door.
 
Mammoth is in 2003 verkozen tot beste weightgainer van Canada.

Het is wel goed spul maar je moet begrijpen dat bij een weightgainer carbs meestal voorang hebben op eiwitten. Daardoor ga je uiteindelijk gewicht winnen. Iemand haalt daar 100% whey aan van ON maar dat is appels met peren vergelijken want dat is geen weightganer.
 
Ingrediënten
Eiwit Mix (Wei Eiwit Concentraat, Calcium Caseinaat, Ei-eiwit Albumine) Maltodextrine, Crystalline Fructose, Cacao, MCT's - Medium Keten Triglycerides (van Kokosnoot Olie), Enzymen Mix (Protease I, Protease II, Lactase, Amylase), Natuurlijke en Kunstmatige Smaakstoffen, Tricalcium Fosfaat.

Geschikt voor
Mammoth 2500 is ideaal voor iedereen die graag zwaarder wil worden. Krachtsporters bouwen meer (spier)massa op, terwijl duursporters beter herstellen en meer energie krijgen. Ook niet sporters hebben baat bij dit produkt, Mammoth is perfect geschikt voor iedereen die zichzelf te licht vindt.

Veel gestelde vragen
Wat is het verschil tussen Mammoth 2500 en Lean Gainer;
Het grootste verschil is dat Lean Gainer een veel hoger percentage eiwitten bevat en dus minder koolhydraten. Lean Gainer is meer geschikt voor iedereen die graag droge spiermassa wil opbouwen en minimaal vet. Mammoth 2500 is met name geschikt voor iedereen die gewoon zoveel mogelijk massa wil opbouwen.

Wordt ik niet erg vet van Mammoth 2500;
Dat ligt er aan, als u naast dit produkt ook nog eens heel vet en ongezond eet zult u veel sneller meer vet opbouwen. Maar als het voor u erg moeilijk is om massa op te bouwen, zult u niet vet worden van de Mammoth. Indien je toch het gevoel hebt dat je teveel vet massa opbouwt met MAMMOTH kun je het beste de dosering verlagen. Of u stapt over op Lean Gainer.

Zijn al die vetten in Mammoth 2500 niet erg slecht;
Nee, de veten in Mammoth 2500 zijn juist heel goed. Ze kunnen niet omgezet worden naar vet maar geven u wel veel energie en kracht. Goede vetten helpen ook bij de groei van extra spiermassa.


Samenstelling (Per 235 gram (4 maatscheppen))
ADH*
Energy 970 Cal - 4058 kJ
Protein 50 gr
Fat 18 gr
Carbohydrates 152 gr

*ADH = aanbevolen dagelijkse hoeveelheid


Aminozuursamenstelling (Per 235 gram (4 maatscheppen))
ADH*
Alanine 1984 mg
Arginine 1476 mg
Aspartic Acid 4741 mg
Cysteine 1225 mg
Glutamic Acid 7803 mg
Glycine 920 mg
Histidine 1291 mg
Isoleucine 2659 mg
Leucine 4998 mg
Lysine 5132 mg
Methionine 1037 mg
Phenylalanine 2056 mg
Proline 4151 mg
Serine 2486 mg
Threonine 2772 mg
Tryptophan 718 mg
Tyrosine 1693 mg
Valine 2858 mg
 
blaatpaal zei:
xxl..

*need i say more*

get over it, xxl heeft redelijk goede whey maar verder niks bijzonders

100% whey is beter dan die van xxl
 
klapper

Ik heb het zelf ook gebruikt en ben vele kilo,s aangekomen en dat is geen geintje.
Ik deed wel steeds bij de shake,honing,melk,suiker,bananen.
ben er nu mee gestopt.
 
tswhey zei:
get over it, xxl heeft redelijk goede whey maar verder niks bijzonders

100% whey is beter dan die van xxl

niets bijzonders?
wat dacht je van de prijs
 
warrior27 zei:
Ik heb het zelf ook gebruikt en ben vele kilo,s aangekomen en dat is geen geintje.
Ik deed wel steeds bij de shake,honing,melk,suiker,bananen.
ben er nu mee gestopt.

En wat was de ontwikkeling in je vetpercentage na dit koolhydraten-circus?
 
je kunt per maaltijd maar max 40 gram eiwit opnemen dus wat heb je aan die resterende 10 gram?
 
Je lichaam neemt zoveel eiwit op als dat ie nodig heeft
 
Ik wil jullie bedanken voor de reacties.

Ik heb idd een foutje gemaakt, en dat komt dus door die marketing truc.

Op de pot staat 50 gram eiwit per serving, maar dat betreft een hard gain serving en dus 4 maatscheppen. Ik gebruik op trainingsdagen 2 servings dus dat is 50 gram per dag. De rest haal ik uit mijn voeding. Ik eet namelijk ook best veel vis,kip en ei. (Mamoth 2500 = aanvulling en geen vervanging)

Ik vroeg me gewoon af of die 25 gram per serving redelijk is. Want ik zoek een shake met zoveel mogelijk eiwitten. Maar de prijs moet ook mee zitten. Deze pot kostte me op de sportschool 27,50 euro. Flink goedkoop dus.

Ik had gister een trainingsdag en ik at het volgende:

Ontbijt (10 uur):
2 gebakken eieren in olijf olie ;)
Thee
Serving mamoth (25 gram eiwit)

s'middags (13 uur):
Banaan
2 boterhammen met eier salade

Voor het trainen:
1 hele makreel (vis) die me vader had gevangen in de noordzee (wijk aan zee) :cool:

Na het trainen (s'nachts)
Mamoth serving
1,5 overgebleven makreel.
Multivruchtensap


Dit is geen gewone dag voor mij geweest, te veel eiwit gewoon.
Maar dat komt doordat mijn vader zoveel vist en ik zoveel vis ga vreten.

Maar ja, het schijnt dat vis goed is voor mij als fitnesser.

groet
 
trouwens ik merkte ook op dat als ik 4 maatscheppen neem wat dus 70 cc is absoluut geen 235 gram is en ik dus waarschijnllijk minder binnen krijg vreemd hoor
 
je voeding klopt van geen kant vriend.. ik zou eerst je voeding goed in elkaar zetten voor er weight gainers e.d. aan toe te voegen
 
ik nam mammoth 3x per dag 2x per dag 3 scheppen en 1x 2 scheppen
ben er 5 kilo mee aangekomen maar niet geheel vetvrij,als ik je de keus moet geven neem dan leangainer
 
Waarom aan de gainer? Gewoon behoorlijk eten.Terug naar puur natuur en wat betere keuzes maken.
 
Back
Naar boven