XXL Nutrition

Man in Doornik neergestoken omdat hij jongeren boos aankeek

Bezoekers in dit topic

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
12 mei 2003
Berichten
8.593
Waardering
13
Man in Doornik neergestoken omdat hij jongeren boos aankeek

In Doornik is een veertiger vanmorgen omstreeks 7.15 uur neergestoken omdat hij twee jongeren boos had aangekeken. De man verkeerde in levensgevaar. De twee verdachten zijn opgepakt, zo meldt het parket van Doornik.

Toen de 45-jarige man vanochtend twee jongeren kruiste en hen "boos aankeek", haalde één van de twee een mes boven en stak hij het slachtoffer neer. De man werd opgenomen in het ziekenhuis en verkeerde in levensgevaar. Hij is er vrijwel meteen geopereerd. De twee verdachten, twee jongeren uit Doornik, werden kort nadien opgepakt. Ze zullen vanavond of morgen verhoord worden door de onderzoeksrechter.

De jongen die de messteek heeft toegebracht, is geboren in 1980, de tweede verdachte is geboren in 1988. (belga/hln)



duidelijk geval van uitlokking
 
Typisch, toen ik geloof ik 12j oud was keek ik een jongere (iedereen weet welke afkomst) ook zo eens wat langer aan dan normaal. Meteen kwam die boos/agressief vragen waarom ik hem aankeek en wat mijn probleem is enz. ...echt triest.
 
Gaat weer helemaal te ver.
Ik sta ook wel vaker met een paar jongens en meisjes op een pleintje ofzo...gewoon beetje praten en af en toe een jointje roken. Heel vaak komen er dan ook ''oudere'' mensen langs die je echt vies aankijken en hoort denken flikker toch snel op hier stel tuig. Blijven je vaak ook echt lang aankijken en soms moet ik me dan goed inhouden. Niet dat ik iemand zou neersteken maar wil wel vaker roepen wat ben je nou aan het kijken ouwe lul, we doen toch niks verkeerd ofwel loop snel door! Vooral omdat we zelf in feite niet eens aandacht besteden aan die bepaalde mensen, gewoon niet naar omkijken.
Daar kan ik me behoorlijk kwaad om maken omdat we verder helemaal niks verkeerds doen.
Dat er dan personen bijzitten die iemand direct neer gaan steken dat vind ik dan weer niet normaal. Maar geloof mij...hier zijn het meestal de ouderen die het ''uitlokken'' door je lang en vies aan te kijken.
 
Gaat weer helemaal te ver.
Ik sta ook wel vaker met een paar jongens en meisjes op een pleintje ofzo...gewoon beetje praten en af en toe een jointje roken. Heel vaak komen er dan ook ''oudere'' mensen langs die je echt vies aankijken en hoort denken flikker toch snel op hier stel tuig. Blijven je vaak ook echt lang aankijken en soms moet ik me dan goed inhouden. Niet dat ik iemand zou neersteken maar wil wel vaker roepen wat ben je nou aan het kijken ouwe lul, we doen toch niks verkeerd ofwel loop snel door! Vooral omdat we zelf in feite niet eens aandacht besteden aan die bepaalde mensen, gewoon niet naar omkijken.
Daar kan ik me behoorlijk kwaad om maken omdat we verder helemaal niks verkeerds doen.
Dat er dan personen bijzitten die iemand direct neer gaan steken dat vind ik dan weer niet normaal. Maar geloof mij...hier zijn het meestal de ouderen die het ''uitlokken'' door je lang en vies aan te kijken.

Maar dat geeft niet het recht om ienand neer te steken.
 
Maar geloof mij...hier zijn het meestal de ouderen die het ''uitlokken'' door je lang en vies aan te kijken.

zie je wel dat ik gelijk had :roflol:
 
Zal ik dan maar de eerste zijn?

Rot buitenlanders!


:p
 
Echt zo'n sukkels moet je es goed op hun bek rammen.
 
Maar iemand neersteken is toch hartstikke cool? Want dan ga je naar een jeugdgevangenis en als je daaruit komt kan je zeggen dat je 'vastgezeten' hebt, wat je status uiteraard verder verhoogt. Dan hoor je er pas echt bij.
 
jongeren??? de dader is een jaar of 26???
 
zie je wel dat ik gelijk had :roflol:

Vooral zo bijdehand gaan doen ja.
Ik zeg duidelijk HIER waar ik woon. Woon zelf in een klein dorpje waar mensen het serieus als een zware misdaad zien als je een jointje aan het roken bent:rolleyes:. Maarja...gewoon accepteren en verder niet naar omkijken toch?:)
 
Vooral zo bijdehand gaan doen ja.
Ik zeg duidelijk HIER waar ik woon. Woon zelf in een klein dorpje waar mensen het serieus als een zware misdaad zien als je een jointje aan het roken bent:rolleyes:. Maarja...gewoon accepteren en verder niet naar omkijken toch?:)

Die ouderen lokken helemaal niks uit! Jij bent het die boze blikken uitlokt vanwege je hanggedrag en het feit dat je openbaar de wet aan het overtreden bent. Maar zo ver had je wss nog niet nagedacht...
 
Die ouderen lokken helemaal niks uit! Jij bent het die boze blikken uitlokt vanwege je hanggedrag en het feit dat je openbaar de wet aan het overtreden bent. Maar zo ver had je wss nog niet nagedacht...

Haha kerel doe ff normaal...we leven anno 2007. Jongeren hangen nu eenmaal en ouderen moeten dat leren accepteren. En boze blikken uitlokken vanwege het feit dat we af en toe op een pleintje onze tijd aan het verdrijven zijn? Komop zeg. Ok, we overtreden de wet door buiten een jointje op te steken....maar zelfs de politie heeft er geen problemen mee zolang we niemand lastig vallen, geen rotzooi maken en geen geluidsoverlast veroorzaken. Ook zoeken we altijd een plekje waar bijna geen mensen komen, dus niet midden in een drukke buurt op een pleintje. De politie komt zelfs vaker een leuk praatje maken en een beetje met ons lachen waarna ze ons een fijne dag wensen en weer verder gaan. De politie weet ook goed dat jongeren plekken opzoeken om een beetje te hangen...zo is dat nu eenmaal en dat wordt ook geaccepteerd zolang we geen problemen maken. Wat ik wel heel leuk vind is dat er ook ouderen bijzitten die altijd netjes goedendag zeggen. Dat is een teken dat ze ons respecteren net zoals wij hun respecteren. Kijk, zo kan het ook toch?
Maar zo ver had je ws nog niet nagedacht...
 
Laatst bewerkt:
Haha kerel doe ff normaal...we leven anno 2007. Jongeren hangen nu eenmaal en ouderen moeten dat leren accepteren. En boze blikken uitlokken vanwege het feit dat we af en toe op een pleintje onze tijd aan het verdrijven zijn? Komop zeg. Ok, we overtreden de wet door buiten een jointje op te steken....maar zelfs de politie heeft er geen problemen mee zolang we niemand lastig vallen, geen rotzooi maken en geen geluidsoverlast veroorzaken. De politie komt zelfs vaker een leuk praatje maken en een beetje met ons lachen waarna ze ons een fijne dag wensen en weer verder gaan. De politie weet ook goed dat jongeren plekken opzoeken om een beetje te hangen...zo is dat nu eenmaal en dat wordt ook geaccepteerd zolang we geen problemen maken. Wat ik wel heel leuk vind is dat er ook ouderen bijzitten die altijd netjes goedendag zeggen. Dat is een teken dat ze ons respecteren net zoals wij hun respecteren. Kijk, zo kan het ook toch?
Maar zo ver had je ws nog niet nagedacht..

Dus? Zeg ik ergens dat hanggedrag en openbaar drugsgebruik zware criminaliteit is? De blikken die je krijgt lok je zelf uit.
 
Dus? Zeg ik ergens dat hanggedrag en openbaar drugsgebruik zware criminaliteit is? De blikken die je krijgt lok je zelf uit.

Van de ene kant heb je gelijk...maar mensen moeten ook beseffen dat wanneer ze jongeren vies gaan aankijken dat ze dan vaak iets te horen krijgen.
Oudere mensen moeten het goede voorbeeld geven en gewoon geen aandacht aan ons besteden. Gewoon denken laat ze maar lekker doen. Zoals ik zei, zo kan het toch ook? Tevens voorkom je zo onnodige woordenwisselingen en eventuele ruzie.
 
En terecht. Je moet ook geen mocro's boos aankijken. Dan maken ze je gewoon brokko. Je weet tog.

Marokkanen zeggen altijd maar zo: Eigen schuld, mes tussen je ribben.
 
Back
Naar boven