MuscleMeat

Nieuws Man krijgt nieuwe armen

Bezoekers in dit topic

Absolution

Nec Temere Nec Timide
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
24 jan 2007
Berichten
1.967
Waardering
1
Man krijgt twee nieuwe armen van dode
MUNCHEN - Een 54-jarige man heeft als eerste persoon ter wereld twee nieuwe, complete armen gekregen van een donor.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
De patiënt met een van de getransplanteerde armen. FOTO EPA

Onderarmen en handen zijn al eerder ooit getransplanteerd.

Vijf operatieteams deden vijftien uur over de operatie, aldus de kliniek in München vrijdag.

De 54-jarige boer verloor zes jaar gelden zijn armen bij een ongeval. De nieuwe armen komen van een overleden donor.

,,Ze lijken precies op jouw handen'', zei de echtgenote van de patiënt, toen ze na de operatie haar man bezocht en zijn handen spontaan vastpakte.

Het duurt twee jaar voordat duidelijk is of de man ook in zijn handen weer een normaal gevoel zal hebben. Dit komt doordat de zenuwen langzaam groeien.

(ANP)

Echt een doorbraak. Misschien een idee voor ecto's die grotere armen willen???
:D
 
Kijken of Heath zich ook opgeeft als donor.
 
Ik dacht dat ze zenuw uiteinden niet konden fixen maar blijkt nu van wel ?
 
hopelijk groeien de zenuwen goed terug ....
 
als het zover komt en ik moet nieuwe armen hebben, dan hoef ik die van Greg Valentino iig niet:D
 
hopelijk stoot het lichaam ze na verloop van tijd niet af
 
Hehe doet me gelijk aan JaXx van Mortal Kombat denken ;)
 
Ik heb er 2 van 2500 euro besteld, ze komen volgende week aan.Zijn 45 cm in omtrek.
 
Moet f*cking nice zijn voor die kerel, Maar wel super raar. Elke dag op andere armen kijken :angstig:

Nu wel nog kijken ofdat het werkt:
Het duurt twee jaar voordat duidelijk is of de man ook in zijn handen weer een normaal gevoel zal hebben. Dit komt doordat de zenuwen langzaam groeien

Hoeveel zou dit grapje gekost hebben?
Vijf operatieteams deden vijftien uur over de operatie
 
Idioot eigenlijk he... wel top dat het kan.

maar ik denk dat ik echt wel zou grizelen als ze bij mij de armen van een dode aannaaien... Eng idee vind ik het...

Wel goed tuurlijk als die man blij is met zijn armen, maar ja toch zou dat geen psychische klachten gaan opleveren... ik zou bang worden van mijn eigen armen joh... :(
 
Hopen dan de jay cutler je donor is :roflol:

ot: straffe operatie; sta er versteld van. Raar dat de zenuwen zelfs doorgroeien.
 
Ik vraag me ook af wat het psychologisch met je doet. Moet voor die vrouw ook raar zijn. Handen van een vreemde man die aan d'r kont zit.. :p

Stel dat dit steeds verder gaat.. Hoeveel van je lichaam moet dan nog van jezelf zijn zodat je 'jezelf' bent (ook voor de wet enz.)? Of gaat het om je geest?
 

Oeps:(

Idioot eigenlijk he... wel top dat het kan.

maar ik denk dat ik echt wel zou grizelen als ze bij mij de armen van een dode aannaaien... Eng idee vind ik het...

Wel goed tuurlijk als die man blij is met zijn armen, maar ja toch zou dat geen psychische klachten gaan opleveren... ik zou bang worden van mijn eigen armen joh... :(

Als je moest kiezen tussen geen armen en twee armen van een donor?

Ik vraag me ook af wat het psychologisch met je doet. Moet voor die vrouw ook raar zijn. Handen van een vreemde man die aan d'r kont zit.. :p

Stel dat dit steeds verder gaat.. Hoeveel van je lichaam moet dan nog van jezelf zijn zodat je 'jezelf' bent (ook voor de wet enz.)? Of gaat het om je geest?

In de toekomst al er inderdaad nog wel veel meer mogelijk zijn, het gaat natuurlijk om je persoonlijkheid.
 
Als je moest kiezen tussen geen armen en twee armen van een donor?


Zoals ik het nu zie zou ik het niet willen denk ik. Maar goed ik zit niet in de situatie.

Donororganen vind ik ook een beetje gek, maar daar kijk je niet tegenaan en die armen wel de hele dag. Vind het gewoon een enge gedachte.
 
Back
Naar boven