XXL Nutrition

Breaking News Man rijdt in op menigte in Apeldoorn (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bron alsjeblieft voor de dikgedrukte zin. Dit slaat volgens mij nergens op, want dan zou hij zeker aangehouden zijn.

Zie de 100.000 nieuwsuitzendingen + actualiteitenprogramma's waar onder andere de zogenaamde veiligheidsdeskundige hun ongezouten visie verkondigen.

Dat dacht ik dus ook!
 
Klopt, je moet je als beveiliger voor een suzuki swift gaan begeven. Dan kan je daarna iig niet meer beschuldigd worden van nalatig reageren.
Je weet heel goed dat het daar niet over gaat. Niemand die hier twijfelt aan de beveiliging, meent dat een beveiliger voor een auto moet springen. De fouten die men echter maakte vóór dat die wagen in volle snelheid kon komen aanrijden, dát is waar het hier over gaat.

Als iemand zo makkelijk kon inrijden op de menigte, dan was dat een enorm gat in de veiligheid. Gewoon het feit dat dit zo eenvoudig kon (want het was een idioot) bewijst dat het gevaar veel te groot was. Men had deze zwakke plek in de beveiliging nooit mogen toelaten.

Ik vraag me trouwens af vanwaar die drang komt om steeds de instanties te verdedigen. Ten eerste zou ik maar eens het onderzoek afwachten, en het zou me trouwens niet verbazen als er zware fouten en nalatigheid aangetoond zullen worden.
 
Zie de 100.000 nieuwsuitzendingen + actualiteitenprogramma's waar onder andere de zogenaamde veiligheidsdeskundige hun ongezouten visie verkondigen.

Dat dacht ik dus ook!
haha, dus hij komt bij het eerste hekje en zegt: Ik wil het koningshuis plat rijden. Hij wordt daar echter geweigerd en rijdt even een stukje om?
Klinkt erg logisch dude.

Je weet heel goed dat het daar niet over gaat. Niemand die hier twijfelt aan de beveiliging, meent dat een beveiliger voor een auto moet springen. De fouten die men echter maakte vóór dat die wagen in volle snelheid kon komen aanrijden, dát is waar het hier over gaat.
Ik heb nog niemand duidelijk horen zeggen hoe de situatie precies was. En daarnaast had motivation het wel om de beveiligers die op dat moment reageerden.

Als iemand zo makkelijk kon inrijden op de menigte, dan was dat een enorm gat in de veiligheid. Gewoon het feit dat dit zo eenvoudig kon (want het was een idioot) bewijst dat het gevaar veel te groot was. Men had deze zwakke plek in de beveiliging nooit mogen toelaten.
Misschien. Ik heb van niemand nog gehoord hoe de beveiliging verbeterd had kunnen worden, en een aanslag voor 100% uitgesloten had kunnen worden.


Ik vraag me trouwens af vanwaar die drang komt om steeds de instanties te verdedigen. Ten eerste zou ik maar eens het onderzoek afwachten, en het zou me trouwens niet verbazen als er zware fouten en nalatigheid aangetoond zullen worden.

Met dat laatste ben ik het eens.
Ik verdedig geen instanties, ik geef alleen een weerwoord als iemand dingen uitkraamt waar hij niks over kan zeggen. Laten we je tip maar volgen en wachten op het onderzoek, in plaats van er al vanuit gaan dat er nalatigheid zal worden aangetoond.
 
???
Ligt hier soms de norm voor Nederlandse mensen? Beveiliging die terug deinst voor een suzuki swift? Waar het eigenlijk kordaat had moeten optreden.

Ik zie het meer als een menselijk falen van mensen in een positie die dat absoluut niet kunnen maken. Zij maken of breken de beveiliging van 'ons' koningshuis. Ik laat het maar even hierbij. Ik heb zo het idee (omdat niemand hier iets op wat voor manier dan ook probeert toe te lichten) dat men hier heel snel genoegen neemt met bepaalde zaken. Een kinderhand is snel gevuld zeggen ze toch?

Ik denk dat jij niet zo veel van beveiliging weet.
Voorbeeld:
De bus was open reed langs een route met heel veel mensen.
Stel een georganiseerde mafkees die heeft zoiets gepland en gooit 4/5 handgranaten de bus in.....wat had je daar tegen kunnen doen: NIKS.

Dit was gelukkig nog een doorgedraaide mafkees als hij goed georganiseerd was geweest hadden er nog wel eens veel meer slachtoffers kunnen vallen.

Beveiliging 100% perfect bestaat niet......Of het koningshuis moet helemaal niks meer openbaars doen.
 
Ik denk dat jij niet zo veel van beveiliging weet.
Voorbeeld:

Dit was gelukkig nog een doorgedraaide mafkees als hij goed georganiseerd was geweest hadden er nog wel eens veel meer slachtoffers kunnen vallen.

Beveiliging 100% perfect bestaat niet......Of het koningshuis moet helemaal niks meer openbaars doen.

Ik denk dat jij, je hoofd uit het zand moet halen.

Die georganiseerde mafkees mag niet binnen 2 kilometer van het koningshuis komen. Die dranghekken zijn daar niet voor niks. En als je 2 ringen met hekken plaatst, maar maling hebt aan een auto (toevallig dan de dader) dan ben je je vak niet waardig.

Die auto had daar helemaal niet mogen zijn. Het punt dat een auto tot daar kan doordringen (En dan hebben we het waarschijnlijk over een doorgedraaide eenmansactie) is ongelofelijk amateuristisch.

De bus was open reed langs een route met heel veel mensen.
Stel een georganiseerde mafkees die heeft zoiets gepland en gooit 4/5 handgranaten de bus in.....wat had je daar tegen kunnen doen: NIKS.

Bullshit. Wat doet die georganiseerde mafkees daar?
 
haha OMG! Want een georganiseerde mafkees zie je al van kilometers afstand. Het schijnt dat ze daar speciale honden voor hebben, die gaan blaffen als ze een georganiseerde mafkees ruiken.
 
haha, dus hij komt bij het eerste hekje en zegt: Ik wil het koningshuis plat rijden. Hij wordt daar echter geweigerd en rijdt even een stukje om?
Klinkt erg logisch dude.

I rest my case in deze. Maar goed, nog een laatste maal. Er waren, zo schijnt het, twee straten die toegang verschafte tot dat gebeuren met het koningshuis. De ene straat werd geblokkeerd door KLPD functionarissen, waar de man gezegdhebbende een chaos te gaan aanrichten/een aanslag te gaan plegen/het te richten op de bus, de plek verlaat en desperate op zoek is naar een andere ingang.

Met het draaiboek van de festiviteiten in zijn auto zoekt hij naar mogelijkheden en komt dus bij straat 2 uit. Waar toezicht had moeten zijn is dit nagelaten. Waardoor de man binnen no time kon acceleren binnen hooguit een meter of 500?!! (Hoe the **** is dit mogelijk, met al die agenten c.q. beveiligers).

Hij breekt door hek ring nr 1, en rijd vrolijk door, tot dat hij hek 2 bereikt waar het publiek zich een positie had verschaft, om de koninklijke familie in vol ornaat te kunnen aanschouwen. Hierdoor veroorzaakt hij een frontale aanrijding met verscheidene personen.

Voordat hij hek ring nr 1 bereikt (vanaf het moment dat hij bij de andere ingang werd weggestuurt) hadden de verantwoordelijke in moeten grijpen!! Zo had hij nooit die mensen kunnen aanrijden en was er nooit sprake geweest van een aanslag. Laat staan een koninklijke familie die moord en brand schreeuwt omdat zij het 'doelwit' waren.

Vertel mij waar de logica ontbreekt bij hetgeen ik zojuist voor jou uiteen heb gezet? En vertel mij dan waar jij aangeeft waar de beveiliging dan wel zou hebben gehandeld?

Of nee, leg mij liever eens uit waarom daar dan beveiliging is? Als ze toch niet in staat zijn/waren om preventief te handelen.

Misschien. Ik heb van niemand nog gehoord hoe de beveiliging verbeterd had kunnen worden, en een aanslag voor 100% uitgesloten had kunnen worden.

Is het nog wel de moeite waard om hier ook maar zinnig een antwoord op te geven:(
 
haha OMG! Want een georganiseerde mafkees zie je al van kilometers afstand. Het schijnt dat ze daar speciale honden voor hebben, die gaan blaffen als ze een georganiseerde mafkees ruiken.

Waar is de periode vlak voor zo'n evenement goed voor?

Waarom worden er inlichtingen ingewonnen om vooraf!! een dreigingsanalyse te kunnen maken?

Waarom wordt een dergelijk evenement gestuurt en 'beveiligd' door zowat alle veiligheidsdiensten die Nederland kent?

Waarom lopen overal functionarissen van de KLPD/AIVD/MIVD/NSO en nationale recherche in burgerkleding of zijn ze in iedergeval op een 'geheime' manier betrokken bij het uitsluiten van ALLE mogelijk risico's??
 
I rest my case in deze. Maar goed, nog een laatste maal. Er waren, zo schijnt het, twee straten die toegang verschafte tot dat gebeuren met het koningshuis. De ene straat werd geblokkeerd door KLPD functionarissen, waar de man gezegdhebbende een chaos te gaan aanrichten/een aanslag te gaan plegen/het te richten op de bus, de plek verlaat en desperate op zoek is naar een andere ingang.
Bron? Ik heb van niemand gehoord dat hij agenten heeft aangesproken en heeft gezegd dat hij een chaos gaat aanrichten. Daar zou ik wel eens een bron van willen zien dan.


Hij breekt door hek ring nr 1, en rijd vrolijk door, tot dat hij hek 2 bereikt waar het publiek zich een positie had verschaft, om de koninklijke familie in vol ornaat te kunnen aanschouwen. Hierdoor veroorzaakt hij een frontale aanrijding met verscheidene personen.
Ik weet niet hoe veel afstand er was tussen hek 1 en 2. Maar kan me zo voorstellen dat als hij flink op snelheid was dat hij dan binnen enkele seconde zich tussen hek 1 en 2 heeft verplaatst, een 20 tal mensen heeft omgekegeld en zijn auto tegen het monument geplaatst.
Ik hoorde dat de afstand tussen hek 1 en 2 te klein was om de walkietalkies te gebruiken. Dat zegt opzich al genoeg.
Voordat hij hek ring nr 1 bereikt (vanaf het moment dat hij bij de andere ingang werd weggestuurt) hadden de verantwoordelijke in moeten grijpen!! Zo had hij nooit die mensen kunnen aanrijden en was er nooit sprake geweest van een aanslag. Laat staan een koninklijke familie die moord en brand schreeuwt omdat zij het 'doelwit' waren.
Hoe hadden ze moeten ingrijpen dan? Als je nog geen bron hebt geplaatst van het feit dat hij heeft aangekondigd een aanslag te plaatsen is dit allemaal onzin, en hadden de beveiligers nooit kunnen ingrijpen.

Vertel mij waar de logica ontbreekt bij hetgeen ik zojuist voor jou uiteen heb gezet? En vertel mij dan waar jij aangeeft waar de beveiliging dan wel zou hebben gehandeld?
^^

Of nee, leg mij liever eens uit waarom daar dan beveiliging is? Als ze toch niet in staat zijn/waren om preventief te handelen.
Preventief hadden ze eventueel iets meer kunnen doen, maar daar heb je het nu helemaal niet over. Je hebt het er over dat ze op dat moment slecht gehandeld hebben. Dat is imo onzin.



Is het nog wel de moeite waard om hier ook maar zinnig een antwoord op te geven:(
Doe maar, want blijkbaar denk jij dat het mogelijk is om zo'n dag voor 100% te beveiligen. Ik wil wel eens weten hoe je dat mogelijk acht. Want zoals teh xtralarge al aangeeft. Als je je goed organiseert is er totaal geen mogelijkheid om je te stoppen.

Waar is de periode vlak voor zo'n evenement goed voor?

Waarom worden er inlichtingen ingewonnen om vooraf!! een dreigingsanalyse te kunnen maken?

Waarom wordt een dergelijk evenement gestuurt en 'beveiligd' door zowat alle veiligheidsdiensten die Nederland kent?

Waarom lopen overal functionarissen van de KLPD/AIVD/MIVD/NSO en nationale recherche in burgerkleding of zijn ze in iedergeval op een 'geheime' manier betrokken bij het uitsluiten van ALLE mogelijk risico's??

Jongen, anders ga je even in de beveiliging als je het allemaal zo goed weet, want je bent nu een beetje aan het doordraven.
Er waren duizenden mensen aanwezig. Die beveiliging kan nooit al die mensen screenen en in de gaten houden. Als daar iemand tussen zou staan met verkeerde bedoelingen zou je daar helemaal NIKS aan kunnen doen.
 
Nog ff een citaat van een zogenaamde vriend van de dader!!

,,Dit is een noodsituatie geweest. Karst was zijn huis, geld en baan kwijt. Hij wilde aantonen dat de beveiliging in Apeldoorn niet goed was.’’

Bron= Algemeen Dagblad

Als verklaring voor de barbaarse daden stelt een bekende dus dat doordat Kartst T. Was ontslagen door een beveiligingsbedrijf. Hij het gehele beveiligingssysteem van die dag in zijn fokking eentje omver kegelt.
 
I rest my case in deze. Maar goed, nog een laatste maal. Er waren, zo schijnt het, twee straten die toegang verschafte tot dat gebeuren met het koningshuis. De ene straat werd geblokkeerd door KLPD functionarissen, waar de man gezegdhebbende een chaos te gaan aanrichten/een aanslag te gaan plegen/het te richten op de bus, de plek verlaat en desperate op zoek is naar een andere ingang.

Met het draaiboek van de festiviteiten in zijn auto zoekt hij naar mogelijkheden en komt dus bij straat 2 uit. Waar toezicht had moeten zijn is dit nagelaten. Waardoor de man binnen no time kon acceleren binnen hooguit een meter of 500?!! (Hoe the **** is dit mogelijk, met al die agenten c.q. beveiligers).

Hoe kom jij aan deze informatie want ik heb hier niets over gelezen/gehoord.
 
.
Ik weet niet hoe veel afstand er was tussen hek 1 en 2. Maar kan me zo voorstellen dat als hij flink op snelheid was dat hij dan binnen enkele seconde zich tussen hek 1 en 2 heeft verplaatst, een 20 tal mensen heeft omgekegeld en zijn auto tegen het monument geplaatst.
.

Beeld je eens in. Jij breekt door hek 1, je weet wel genoeg te acceleren om een dergelijke snelheid te bereiken. (zoveel tijd was er dus)

Ik hoorde dat de afstand tussen hek 1 en 2 te klein was om de walkietalkies te gebruiken. Dat zegt opzich al genoeg.

Maar de afstand was te klein om walkietalkies te gebruiken? O ja, dat is logisch.

Kom ik weer terug bij mijn punt. Dat als hij door hek 1 brengt (eigenlijk al vooraf) moet iedereen alert zijn. En als hij kan acceleren kunnen ze ook zijn banden lek schieten.

Of is dat ook niet mogelijk door de ongelofelijke startsnelheid van een suzuki swift?

Jongen, anders ga je even in de beveiliging als je het allemaal zo goed weet, want je bent nu een beetje aan het doordraven.
Er waren duizenden mensen aanwezig. Die beveiliging kan nooit al die mensen screenen en in de gaten houden.

Nu je het zegt! Dit soort momenten doen mij beseffen dat een gedeelte van mijn geldingsdrang terug te vinden is in die sector.

Als daar iemand tussen zou staan met verkeerde bedoelingen zou je daar helemaal NIKS aan kunnen doen

Again. Dikke BS.
 
Ik denk dat jij niet zo veel van beveiliging weet.Voorbeeld:De bus was open reed langs een route met heel veel mensen. Stel een georganiseerde mafkees die heeft zoiets gepland en gooit 4/5 handgranaten de bus in.....wat had je daar tegen kunnen doen: NIKS.

Bullshit. Wat doet die georganiseerde mafkees daar?

haha OMG! Want een georganiseerde mafkees zie je al van kilometers afstand. Het schijnt dat ze daar speciale honden voor hebben, die gaan blaffen als ze een georganiseerde mafkees ruiken.

rest my case....ga verder met gameboyen.
 
Hoe kom jij aan deze informatie want ik heb hier niets over gelezen/gehoord.

Welke gedeelte van wat ik vertelde?

Dat de dader een draaiboek van de gehele festiviteit in zijn auto had kwam terug bij een uitzending van NOVA op NED 1,2 of 3. En gewoon op het nieuws van RTL Z op de avond van de fatale dag.

En het gedeelte dat de dader bij straat nr 1 werd tegengehouden door de KLPD heb ik tevens vernomen bij een van de nieuwsuitzendingen.
 
Nog ff een citaat van een zogenaamde vriend van de dader!!

,,Dit is een noodsituatie geweest. Karst was zijn huis, geld en baan kwijt. Hij wilde aantonen dat de beveiliging in Apeldoorn niet goed was.’’

Bron= Algemeen Dagblad

Als verklaring voor de barbaarse daden stelt een bekende dus dat doordat Kartst T. Was ontslagen door een beveiligingsbedrijf. Hij het gehele beveiligingssysteem van die dag in zijn fokking eentje omver kegelt.

Ok dus die vriend is medeplichtig? Waar haalt hij in godsnaam het lef vandaan om te zeggen dat dit een "noodsituatie" was?
 
rest my case....ga verder met gameboyen.

Aan de oppervlakkige, napratende massameelopers het volgende!!!!!

Waar is de periode vlak voor zo'n evenement goed voor?

Waarom worden er inlichtingen ingewonnen om vooraf!! een dreigingsanalyse te kunnen maken?

Waarom wordt een dergelijk evenement gestuurt en 'beveiligd' door zowat alle veiligheidsdiensten die Nederland kent?

Waarom lopen overal functionarissen van de KLPD/AIVD/MIVD/NSO en nationale recherche in burgerkleding of zijn ze in iedergeval op een 'geheime' manier betrokken bij het uitsluiten van ALLE mogelijk risico's??
 
En het gedeelte dat de dader bij straat nr 1 werd tegengehouden door de KLPD heb ik tevens vernomen bij een van de nieuwsuitzendingen.

Dat heb ik niet gehoord. Ook nergens teruggelezen.
 
Ok dus die vriend is medeplichtig? Waar haalt hij in godsnaam het lef vandaan om te zeggen dat dit een "noodsituatie" was?

Zoals je zelf al zegt. De vriend geeft aan dat hij er eigenlijk vanaf wist. De zaak lijkt al opgelost :)

Maar mijn punt blijft. De beveiliging was bedroevend!! Hetgeen de dader dus blijkbaar wilde aantonen.
 
Aan de oppervlakkige, napratende massameelopers het volgende!!!!!

Waar is de periode vlak voor zo'n evenement goed voor?

Waarom worden er inlichtingen ingewonnen om vooraf!! een dreigingsanalyse te kunnen maken?

Waarom wordt een dergelijk evenement gestuurt en 'beveiligd' door zowat alle veiligheidsdiensten die Nederland kent?

Waarom lopen overal functionarissen van de KLPD/AIVD/MIVD/NSO en nationale recherche in burgerkleding of zijn ze in iedergeval op een 'geheime' manier betrokken bij het uitsluiten van ALLE mogelijk risico's??

De periode voor een evenement is inderdaad om een dreigingsanalyse te maken. Hierbij werken de inlichtingendiensten samen met de politie. Er is in deze casus echter een probleem. Dit is een individu(voor het zich tot nu toe laat aanzien). Als hij geen uiting geeft aan zijn ideeen dan is het dus ook onmogelijk dat hij opviel.

Met het laatste ga je in de fout. Alle risico's kunnen niet uitgesloten worden, alleen verkleind.
 
Back
Naar boven