XXL Nutrition

Breaking News Man rijdt in op menigte in Apeldoorn (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bea live! geschokt kijkend!
 
waarom niet gewoon banden lek geschoten en kogel door de ruit :/
 
Je zou in deze technisch geavanceerde tijd toch denken dat ze een persconferentie kunnen organiseren waarbij je de vragen van de journalisten op de tv ook kunt verstaan? Vallende microfoons, een korpschef die echt niet overkomt. Erg amateuristisch allemaal.:rolleyes:

Vreselijk 4 doden. Wat een dag.
 
Ze huppelen inderdaad in mijn ogen in de eerste instantie wat "hulpeloos" rond enkele slachtoffers.
 
waarom niet gewoon banden lek geschoten en kogel door de ruit :/

Voordat je je wapen kan trekken is ie al door die mensenmassa heen. Jij kijkt teveel films
 
Ik vind imo dat de politie/marechaussee/beveiliging vandaag zwaar heeft gefaald.
Je kan mij niet vertellen dat dat hekje 10 meter verderop stond en de enigste was!
Bij ons in Den Haag was de koningin niet eens, (wel de festiviteiten uiteraard) maar overal liep politie, marechaussee, beveiliging en toezichthouders. Bij elk hekje stonden wel mensen en er staan veel hekken in de stad!

Als zo'n knaap door een afzetting rijd, wordt er toch meteen alarm geslagen?
Zoals zijn auto eruit zag heeft hij veel hekken/afzettingen geraakt, maar niemand heeft hem zien aankomen? Zijn al die "beveiligingspunten" dan onbeheerd?
Slecht! Bar en BAR slecht!!

Let ook in het eerst getoonde filmpje hoe die agent zo kalmpjes naar de auto toeloopt. Wil hij hem een boete geven voor fout parkeren? Zo loopt hij anders wel!
Je kan zien dat Nederland weinig voorbereid is op dit soort dingen. Aan de ene kant gelukkig, want dat betekend dat het er hier toch wel vrij rustig aan toe gaat! Maar als er iets gebeurd, krijg je dit dus...
In Amerika had die vent allang 100 kogels gehad voor hij überhaupt daar kon komen (na 9/11 natuurlijk, dat heeft alles aangescherpt)

Ik snap dat je nooit op alles voorbereid kan zijn, zeker niet! Maar als hij eerder al niet door die hekken mocht, hadden ze al alerter kunnen zijn. God, god, god... En niemand heeft hem zien aankomen...
Specsavers, Pearle en Hans Anders gaan gouden tijden beleven aan heel wat agenten...

Leuke gaat nu ook weer zijn dat veel komende festiviteiten ineens enorm versterkt gaan worden mbt de beveiliging. En na een paar weken verslapt het weer. Typisch Nederland...

Honderd procent beveiliging is onmogelijk. Tegen een auto die met hoge snelheid aan komt rijden doe je weinig. Of je moet overal betonblokken gaan neerleggen. Ik weet niet precies hoe het gegaan is maar ik kan me zo voorstellen dat er wel vaker auto's proberen langs een hek te rijden. De hele stad is immers lamgelegd door al die afzettingen.

En met zoveel mensen is het natuurlijk niet zo makkelijk om te schieten omdat je een groot gevaar loopt dat je omstanders raakt. Voor hetzelfde geldt is die man onwel geworden en raakt de auto niets, dan heb je een onschuldige gedood.

Ik leef liever met een klein risico dan in een politiestaat te leven waarin elke mensenmassa wordt afgeschermd van het verkeer met allerlei zware betonconstructies en schietgrage agenten. :rolleyes:
 
:roflol: Uhm, ze trainen vier maanden op ONverwachten situatie's, als zich dan een ONverwachte situatie voor doet dan mag je inderdaad verwachten dat daar goed op gereageerd word.

Zeker als je de melding komt dat deze verdachte al eerder een versperring had proberen te rammen ? Ear piece ?

Ok dus ze hadden allemaal hun wapen alvast moeten trekken want er zou weleens iets kunnen gaan gebeuren. Alvast preventief afschieten dan? Je weet het immers maar nooit! Het gebeurt in een paar seconden dus zo gek is het niet. Je bent altijd(!) te laat

Hoe kom je trouwens aan die vier maanden?
 
ok held! Misschien een solliciteren naar de functie van Chuck Norris? Jij weet het schijnbaar allemaal veel beter

Wat lul je nou dom? Waarom weet ik het veel beter. zoals Navy zegt, plein staat vol met beveiliging en een swift met 1 man erin die al helemaal total loss komt aan gereden ziet niemand??
Dat er bij een politici met 3 beveiligers iets gebeurd, mag ook al niet echt gebeuren, maar al die mensen en 1 autootje?

Gewoon gefaald man!
Heeft niets met te maken met beter weten!
 
Hoe kan je nu nog in deze stemming feesten? ff knopje uizetten en van stemming veranderen? Denk het niet. Dag is om zeep en volgende keer zal iedereen er mee in de maag zitten. Gevolgen zijn toch niet gering....
beetje overdreven niet?? het is k*t voor nabestaanden enzo maar om nou te zeggen dat iedereen er mee in de maag zit en de dag om zeep is...

het is fok op maar als er morgen random mensen worden platgereden word toch ook niet alles stilgelegd...dat je het ter plekke aflast uiteraard maar om nou in elke stad alles plat te leggen vind ik zwaar onnodig...
 
Nou, je mag toch wel verwachten dat 700 man aan politie / marechaussee, 1 vent in een auto kunnen stoppen ?

O en hoe dan? Andere voertuigen om te rammen heb je niet en is uiterst gevaarlijk voor het publiek. Met schieten maak je sowieso nog een paar extra doden.

Dit gebeurt gewoon heel snel hoor.. Of denk je dat hij tussen de 2 hekken in even uitstapte om de schade op te meten en dan besloot dat hij dat laatste hindernisje ook wel aankon? :scratch:

Wat lul je nou dom? Waarom weet ik het veel beter. zoals Navy zegt, plein staat vol met beveiliging en een swift met 1 man erin die al helemaal total loss komt aan gereden ziet niemand??
Dat er bij een politici met 3 beveiligers iets gebeurd, mag ook al niet echt gebeuren, maar al die mensen en 1 autootje?

Gewoon gefaald man!
Heeft niets met te maken met beter weten!

:roflol:

Vertel dan eens hoe jij die auto zou gestopt hebben beest? Je krijgt de standaarduitrusting en een walkie-talkie, die je op die 10 seconden uiteraard amper kunt gebruiken. Ik ben benieuwd.
 
Hoe dom kan je trouwens zijn om te denken dat je met dat autootje die bus, laat staan de inzittenden serieuze schade kan berokkenen? Zeker weer zo'n marginale extremist die teveel actiefilms gezien heeft.

beetje overdreven niet?? het is k*t voor nabestaanden enzo maar om nou te zeggen dat iedereen er mee in de maag zit en de dag om zeep is...

het is fok op maar als er morgen random mensen worden platgereden word toch ook niet alles stilgelegd...dat je het ter plekke aflast uiteraard maar om nou in elke stad alles plat te leggen vind ik zwaar onnodig...
Blijkbaar spreekt de realiteit jou manier van denken tegen... Denk niet dat er nog veel mensen het in hun hoofd halen na deze gebeurtenis uitbundig te gaan feesten.
 
De menigte waarschuwen ? Met scherp schieten ? Betonnen vangrailen plaatsen i.p.v. dranghekken ?

:roflol: de menigte waarschuwen? Geen enkel besef hoe een mensenmassa reageert zeker? Hallo meneer wilt aan de kant gaan want er komt een gek aangereden.
Met scherp schieten op een snelrijdende auto? De kans is extreem groot dat je omstanders raakt. Zeker door de adrenaline die op zo'n moment door je lichaam giert.

Je kan je beter bezighouden met modden denk ik :roflol:
 
Echte gekken hou je nooit tegen. Wat moeten ze doen dan? Stenen muren neerzetten?

Als een mongool door hekken en mensen gaat rijden..sja..het zal waarschijnlijk niet in het draaiboek staan..

edit: het is ook op CNN trouwens. Breaking News, letterlijk.
 
4 doden, 17 slachtoffers. het handelt zich om een autochtone man zonder terroristische motieven...wat de fak man. Als het om een nederlander ging zouden ze dat toch gewoon gezegd hebben? Ik denk dat het om een genaturaliseerde nederlander ging met een lichte zonnebank kuur ofzo
 
Ik vind imo dat de politie/marechaussee/beveiliging vandaag zwaar heeft gefaald.
Je kan mij niet vertellen dat dat hekje 10 meter verderop stond en de enigste was!
Bij ons in Den Haag was de koningin niet eens, (wel de festiviteiten uiteraard) maar overal liep politie, marechaussee, beveiliging en toezichthouders. Bij elk hekje stonden wel mensen en er staan veel hekken in de stad!

Als zo'n knaap door een afzetting rijd, wordt er toch meteen alarm geslagen?
Zoals zijn auto eruit zag heeft hij veel hekken/afzettingen geraakt, maar niemand heeft hem zien aankomen? Zijn al die "beveiligingspunten" dan onbeheerd?
Slecht! Bar en BAR slecht!!

Let ook in het eerst getoonde filmpje hoe die agent zo kalmpjes naar de auto toeloopt. Wil hij hem een boete geven voor fout parkeren? Zo loopt hij anders wel!
Je kan zien dat Nederland weinig voorbereid is op dit soort dingen. Aan de ene kant gelukkig, want dat betekend dat het er hier toch wel vrij rustig aan toe gaat! Maar als er iets gebeurd, krijg je dit dus...
In Amerika had die vent allang 100 kogels gehad voor hij überhaupt daar kon komen (na 9/11 natuurlijk, dat heeft alles aangescherpt)

Ik snap dat je nooit op alles voorbereid kan zijn, zeker niet! Maar als hij eerder al niet door die hekken mocht, hadden ze al alerter kunnen zijn. God, god, god... En niemand heeft hem zien aankomen...
Specsavers, Pearle en Hans Anders gaan gouden tijden beleven aan heel wat agenten...

Leuke gaat nu ook weer zijn dat veel komende festiviteiten ineens enorm versterkt gaan worden mbt de beveiliging. En na een paar weken verslapt het weer. Typisch Nederland...

Jongens kunnen we deze man geen ministerpost aanbieden of een andere functie waarin de hele maatschappij kan profiteren van deze enorme wijsheid?
 
Bang voor rellen als ze zeggen "een man van buitenlandse komaf"
 
Hoe dom kan je trouwens zijn om te denken dat je met dat autootje bij die bus, laat staan de inzittenden serieuze schade kan berokkenen? Zeker weer zo'n marginale extremist die teveel actiefilms gezien heeft.

Wil jij hem soms een simplist noemen? :eek:
 
Back
Naar boven