XXL Nutrition

Breaking News Man rijdt in op menigte in Apeldoorn (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ten eerste heeft die vent al geprobeerd om door de hekken heen te komen. Daar hadden ze al extra alert op moeten zijn.
Standaard uitrusting van een agent bedoel je? Wapen! Ze mochten schieten zei de korps chef net. Ik weet niet hoe iedereen denkt hier, maar als ik foto's hier zie staan die gepost zijn met een marechaussee met handen rustig op de rug terwijl er al 2 mensen zijn geraakt, vraag ik me af wat zo'n gozer dan denkt...


Ja, ik heb ook het liefst dat ambtenaren direct beginnen te schieten tijdens onoverzichtelijke situaties waarin duizenden mensen tegelijk door elkaar lopen en staan.
 
Ze konden wel schieten. Wat dacht je van speciale trainingen voor extreme gevallen?! Realiteit is altijd anders dan een training, maar 't gaat er juist om dat men meteen handelt naar de situatie en dat binnen een fractie van seconden kan doen.

Welke flik gaat nu buiten de stoet om aan de hekken staan en snel genoeg zijn om te redeneren (én goed te mikken) dat het hier gaat om een aanslag waarbij de bestuurder met scherp mag beschoten worden voordat er zelf al slachtoffers zijn gemaakt?

Sommigen hebben echt geen realiteitszin meer hier. :roflol:
 
Al hadden ze geschoten, de slachtoffers waren al gevallen zo lijkt het mij.
 
ja, ik heb ook het liefst dat ambtenaren direct beginnen te schieten tijdens onoverzichtelijke situaties waarin duizenden mensen tegelijk door elkaar lopen en staan.

welke flik gaat nu buiten de stoet om aan de hekken staan en snel genoeg zijn om te redeneren (én goed te mikken) dat het hier gaat om een aanslag waarbij de bestuurder met scherp mag beschoten worden voordat er zelf al slachtoffers zijn gemaakt?

Sommigen hebben echt geen realiteitszin meer hier. :roflol:

+1
 
Geen enkele situatie is immuun voor "aanslagen" Hoe meer beveiliging ertegenaan wordt gegooid. Hoe extremer een "terrorist" of malloot zal moeten handelen wil hij impact maken.

Bij iets zoals dit, hij kan nooit gedacht hebben die bus doorheen te even doormidden te rijden met zijn Suzuki Swift, gewoon shock factor.

En waar het uiteindelijk om ging, de beveiliging was daar in de 1e instantie om de koninklijke familie te beschermen. Niet zozeer de mensen die waren komen kijken. Een grote massa mensen is in principe niet te beschermen.
 
Misschien een tip voor de organisators: volgende keer strobalen zetten als extra omheining.
 
Welke flik gaat nu buiten de stoet om aan de hekken staan en snel genoeg zijn om te redeneren (én goed te mikken) dat het hier gaat om een aanslag waarbij de bestuurder met scherp mag beschoten worden voordat er zelf als slachtoffers zijn gemaakt?

Sommigen hebben echt geen realiteitszin meer hier. :roflol:

Zie aan de foto's waar er politie agenten en ander beveiliging binnen de hekken staan!
Als je het ziet aankomen en in de gelegenheid bent kán je schieten(shock en andere emoties even buiten beschouwing gelaten).
 
Ja, ik heb ook het liefst dat ambtenaren direct beginnen te schieten tijdens onoverzichtelijke situaties waarin duizenden mensen tegelijk door elkaar lopen en staan.

Staat er dan alleen een hekje op 10 meter van de bus dan?
Lijkt mij dat er veel verder terug ook hekken moeten staan, mét politie!
Dus ja, schieten als hij door de eerste paar heen rijdt!
 
Dat doe ik, ik ban je dadelijk uit dit topic :D

In ieder geval had een betonnen vangrail beter geweest.

Tuurlijk, maar dit is achteraf. Achteraf kun je alles voorkomen. Voor het zelfde geld hadden ze een betonnen omheining gemaakt langs heel de route. Iemand gooide een granaat vanuit een flat..

En dan? Idd, dan heb je opnieuw een drama.

Je kunt gewoon niet alles voorkomen! Achteraf is het altijd makkelijk praten.


De beste stuurlui staan aan wal..
 
Misschien een tip voor de organisators: volgende keer strobalen zetten als extra omheining.

maar die branden dan weer snel bij relletjes
 
Zie aan de foto's waar er politie agenten en ander beveiliging binnen de hekken staan!
Als je het ziet aankomen en in de gelegenheid bent kán je schieten(shock en andere emoties even buiten beschouwing gelaten).

Voordat je het weet staat de wagen al tegen het monument. lekker veel zin om dan nog te gaan schieten.
De slachtoffers waren toen toch al gevallen.
 
Pppppfff, nou oke, politie en marechaussee hebben goed werk gedaan.
Hun 4 maanden voorbereiden heeft geloond, een pluim in ieder zijn reet.
Spijttig voor de slachtoffers en nabestaanden, die dingen gebeuren nou eenmaal.

Als ik zie hoe zij en iedereen daarbij daarna direct hebben gehandeld dan is dat zeker pluimwaardig. Iedereen is in shock. Je ziet vele mensen zwaargewond liggen, gegil en dan toch je je ding doen om te helpen. Petje af.
 
maar die branden dan weer snel bij relletjes
Relletjes lijken wel mee te vallen bij koninginnedag? En anders pik je die er snel uit met bewaking overal.
 
Denk je nou echt dat elke marechaussee en politieagent speciale training krijgt om in dit soort incidentele gevallen te kunnen handelen? En dan nog, als men die training krijgt moet je zo snel beslissen dat het menselijk lichaam en geest hiertoe niet eens in staat is.

Kunnen we ons belastinggeld voor hun opleiding beter in ons zak houden niet?
 
Ten eerste heeft die vent al geprobeerd om door de hekken heen te komen. Daar hadden ze al extra alert op moeten zijn.
Standaard uitrusting van een agent bedoel je? Wapen! Ze mochten schieten zei de korps chef net. Ik weet niet hoe iedereen denkt hier, maar als ik foto's hier zie staan die gepost zijn met een marechaussee met handen rustig op de rug terwijl er al 2 mensen zijn geraakt, vraag ik me af wat zo'n gozer dan denkt...

- Dus jij wilt dat ze aan de ene kant van de stoot de andere kant waarschuwen dat er een man verkeerd was gereden met zijn auto en dus mogelijks tientallen mensen wil gaan aanrijden? :o

- Oke fijn, schiet maar, eens kijken hoe goed je een bestuurder kan raken aan die snelheid die tussen de mensenmassa rijdt en zelf al KO leek te zijn nadat hij door de tweede hindernis was. In een dergelijke situatie is het al knap als je je wapen überhaupt op de wagen kan mikken voordat hij alweer weg is.

- Hij staat rustig met de armen op zn rug omdat dit gaat om een momentopname waarbij hij niet direct kon zien wat er aan de hand is. Of dacht je dat hij opeens voor de auto zou springen als hij hem linksachter hoorde aankomen en vervolgens halt zou roepen?
 
"een diep geschokte majesteit" who really gives a shit ... sorry hoor
 
Dat bedoel ik dus met teveel actiefilms kijken, een auto of bus ontploft bijna nooit bij een aanrijding.

hij had die familie wel een flinke whiplash kunnen bezorgen
 
Zie aan de foto's waar er politie agenten en ander beveiliging binnen de hekken staan!
Als je het ziet aankomen en in de gelegenheid bent kán je schieten(shock en andere emoties even buiten beschouwing gelaten).

Binnen de hekken. Dus voor zich zien ze tientallen mensen. Daarachter zouden ze dan nog die auto moeten zien aanrijden? :roflol:

Laat maar...
 
"een diep geschokte majesteit" who really gives a shit ... sorry hoor
Zinloos nieuws altijd ja. Bovendien zou dit nooit gebeurd zijn zonder hen. Schuldgevoel moet groot zijn.
 
Back
Naar boven