AndroidHealthClinic

Breaking News Man rijdt in op menigte in Apeldoorn (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Hilarisch op zijn minst! Zo noem ik het optreden van de halfbakken beveiliging. Op het moment dat die auto erdoor heen racet kijken ze alles behalve de goede kant op en staan ze met hun mond vol tanden te wachten op wat komen gaat. Er ging totaal geen initiatief uit van deze amateurs. Omstanders hielpen hun medeburgers zoals het een goed mens betaamt maar de mensen die ervoor ingehuurd worden rennen nog liever weg dan dat ze datgene doen waarvoor ze betaald krijgen.

Ga na!! Een gare suzuki swift, type speelgoed auto, breekt door verschillende dranghekken en kegelt een x aantal mensen omver, met het doel de koninglijke familie serieuze schade toe te brengen. Ook dat kan weer alleen in Nederland.

Mijn advies aan de beveiliging en de eventuele inlichtingendiensten: Go back to school. Ik zou bijna zeggen dat jullie je beroep niet waardig zijn.
 
De eigenaar van de auto was van het Kaukasische ras....
 
grappig hoe al die fotografen als aasgieren op die auto afvliegen al 1 seconde na impact :roflol: vies volk
 
Hilarisch op zijn minst! Zo noem ik het optreden van de halfbakken beveiliging. Op het moment dat die auto erdoor heen racet kijken ze alles behalve de goede kant op en staan ze met hun mond vol tanden te wachten op wat komen gaat. Er ging totaal geen initiatief uit van deze amateurs. Omstanders hielpen hun medeburgers zoals het een goed mens betaamt maar de mensen die ervoor ingehuurd worden rennen nog liever weg dan dat ze datgene doen waarvoor ze betaald krijgen.

Ga na!! Een gare suzuki swift, type speelgoed auto, breekt door verschillende dranghekken en kegelt een x aantal mensen omver, met het doel de koninglijke familie serieuze schade toe te brengen. Ook dat kan weer alleen in Nederland.

Mijn advies aan de beveiliging en de eventuele inlichtingendiensten: Go back to school. Ik zou bijna zeggen dat jullie je beroep niet waardig zijn.

Oh broeder.
 
Hilarisch op zijn minst! Zo noem ik het optreden van de halfbakken beveiliging. Op het moment dat die auto erdoor heen racet kijken ze alles behalve de goede kant op en staan ze met hun mond vol tanden te wachten op wat komen gaat. Er ging totaal geen initiatief uit van deze amateurs. Omstanders hielpen hun medeburgers zoals het een goed mens betaamt maar de mensen die ervoor ingehuurd worden rennen nog liever weg dan dat ze datgene doen waarvoor ze betaald krijgen.

Ga na!! Een gare suzuki swift, type speelgoed auto, breekt door verschillende dranghekken en kegelt een x aantal mensen omver, met het doel de koninglijke familie serieuze schade toe te brengen. Ook dat kan weer alleen in Nederland.

Mijn advies aan de beveiliging en de eventuele inlichtingendiensten: Go back to school. Ik zou bijna zeggen dat jullie je beroep niet waardig zijn.

doe dat zeker zou ik zeggen. zelden zoveel onzin in 1 posting gezien.
 
vrijdag 01 mei 2009 @ 18:57

Bij onderzoek aanslag Apeldoorn zijn 250 rechercheurs betrokken
Sinds het begin van donderdagmiddag 30 april voert de Dienst Nationale Recherche van het KLPD een grootschalig recherche-onderzoek uit naar de toedracht en verdachte van de aanslag tijdens Koninginnedag te Apeldoorn. Het onderzoek vindt plaats onder gezag van het Landelijk Parket. Het onderzoek is aangemerkt als een 'zaak van nationaal belang'. Hoewel de verdachte vannacht is overleden, gaat het onderzoek onverminderd door. Er werken 250 mensen van de Nationale Recherche aan de zaak. Zij worden ondersteund door diverse overige diensten van het KLPD. Ook wordt er goed samengewerkt met de regiopolitie Noord-Oost Gelderland.

Het rechercheonderzoek is breed en diepgaand. Doel van het onderzoek is zo zorgvuldig mogelijk een compleet beeld van het voorval te reconstrueren, ook met het oog op de belangen van de slachtoffers en de nabestaanden. Alle mogelijkheden, variërend van een eenmansactie tot een geplande actie met meerdere betrokkenen, worden onderzocht. Hoewel er voor dit laatste scenario momenteel nog geen aanwijzigingen zijn, is het onderzoek nog niet zover dat de Nationale Recherche nu al enige mogelijkheid helemaal wil uitsluiten.

Het onderzoek is sinds het begin van donderdagmiddag met veel menskracht opgestart. Op diverse plaatsen in het land is door de Dienst Nationale Recherche forensisch onderzoek verricht. In de woning van de verdachte te Huissen is donderdagmiddag huiszoeking verricht. Hierbij zijn geen wapens of explosieven aangetroffen, of aanwijzingen dat er andere personen bij de aanslag betrokken zijn. Ook zijn er inmiddels reeds enkele tientallen getuigen gehoord. Verder wordt onder meer onderzoek verricht naar het voertuig, de afgelegde route en de fysieke gesteldheid van de bestuurder.

Foto's en filmpjes
Bij het opengestelde nummer 0800-6070 zijn inmiddels circa 750 telefoontjes van burgers binnengekomen. Ook zijn er ongeveer 165 foto's en een tiental filmpjes geupload op de speciaal geopende website. Deze beelden hebben allemaal betrekking op de situatie bij het monument ‘De Naald’.

http://www.crimesite.nl/content/view/12699/26/

---
Aanslag, 250 rechercheurs. WTF? Lijkt me wel duidelijk dat om de eenmansactie van een of ander psychotische malloot gaat. Een beetje terrorist had zwaardere middelen ingezet dan een bomloos pauperautootje. Nu staat er op uizending gemist zelfs al een interview met de burgemeester van de woonplaats van een dader. Dan nog dat gelul over het voortbestaan van koninginnedag, aflassen van feesten. Nederland is helemaal gek geworden:no:
 
doe dat zeker zou ik zeggen. zelden zoveel onzin in 1 posting gezien.

??? Toon mij dan maar is waar de heren in kwestie hebben getracht te handelen zoals het hoort?
 
Hilarisch op zijn minst! Zo noem ik het optreden van de halfbakken beveiliging. Op het moment dat die auto erdoor heen racet kijken ze alles behalve de goede kant op en staan ze met hun mond vol tanden te wachten op wat komen gaat. Er ging totaal geen initiatief uit van deze amateurs. Omstanders hielpen hun medeburgers zoals het een goed mens betaamt maar de mensen die ervoor ingehuurd worden rennen nog liever weg dan dat ze datgene doen waarvoor ze betaald krijgen.

Ga na!! Een gare suzuki swift, type speelgoed auto, breekt door verschillende dranghekken en kegelt een x aantal mensen omver, met het doel de koninglijke familie serieuze schade toe te brengen. Ook dat kan weer alleen in Nederland.

Mijn advies aan de beveiliging en de eventuele inlichtingendiensten: Go back to school. Ik zou bijna zeggen dat jullie je beroep niet waardig zijn.

We hebben er weer eentje :rolleyes:
 
We hebben er weer eentje :rolleyes:

???
Ligt hier soms de norm voor Nederlandse mensen? Beveiliging die terug deinst voor een suzuki swift? Waar het eigenlijk kordaat had moeten optreden.

Ik zie het meer als een menselijk falen van mensen in een positie die dat absoluut niet kunnen maken. Zij maken of breken de beveiliging van 'ons' koningshuis. Ik laat het maar even hierbij. Ik heb zo het idee (omdat niemand hier iets op wat voor manier dan ook probeert toe te lichten) dat men hier heel snel genoegen neemt met bepaalde zaken. Een kinderhand is snel gevuld zeggen ze toch?
 
???
Ligt hier soms de norm voor Nederlandse mensen? Beveiliging die terug deinst voor een suzuki swift? Waar het eigenlijk kordaat had moeten optreden.
Klopt, je moet je als beveiliger voor een suzuki swift gaan begeven. Dan kan je daarna iig niet meer beschuldigd worden van nalatig reageren.
 
Klopt, je moet je al beveiliger voor een suzuki swift gaan begeven. Dan kan je daarna iig niet meer beschuldigd worden van nalatig reageren.

Niet als een bezetene voor de auto jumpen. Maar de intensie tonen om vanaf het eerste contact tot aan de aanrijding met het publiek de dader tot stoppen te dwingen. Maar goed, ieder ze eigen mening. Ik heb nog steeds the upmost respect voor jou.
 
Niet als een bezetene voor de auto jumpen. Maar de intensie tonen om vanaf het eerste contact tot aan de aanrijding met het publiek de dader tot stoppen te dwingen. Maar goed, ieder ze eigen mening. Ik heb nog steeds the upmost respect voor jou.

Vertel dan even hoe je ter voet een suzuki swift tot staan kan brengen. Misschien kunnen we nog wat leren.
 
Niet als een bezetene voor de auto jumpen. Maar de intensie tonen om vanaf het eerste contact tot aan de aanrijding met het publiek de dader tot stoppen te dwingen. Maar goed, ieder ze eigen mening. Ik heb nog steeds the upmost respect voor jou.

Met je handje wapperen enzo, gewoon als gebaar... Ja, dat was wel beter geweest...
 
???
Ligt hier soms de norm voor Nederlandse mensen? Beveiliging die terug deinst voor een suzuki swift? Waar het eigenlijk kordaat had moeten optreden.

en als hij nou in een mercedes s-klasse rijdt?
mogen ze dan wel aan de kant springen?
waar ligt de grens?

anyway; geen enkele beveiliger kon zo daadkrachtig reageren dat hij die auto kon stoppen. Het zijn vakmensen, maar geen pistolen paultjes die binnen een split second hun vuurwapen kunnen trekken en de auto kunnen uitschakelen. Het gehele gebeuren duurde slechts een paar seconden. Voor hetzelfde geld was het een noodlottig ongeval, en zat er een gezinnetje in de auto. Hoe had de wereld gereageerd als de auto doorzeefd was met kogels?

Het was inderdaad wel een zeer, zeer grove fout dat een personenauto (al was het een motor of driewieler) door een lullig hekje kon breken helemaal tot aan de bus. Ongekend en amateuristisch. Die voorbereiding kost miljoenen. Van dat geld hadden ze wel wat betonblokken kunnen huren die op de wegen gezet konden worden. Als er hier in de buurt een weg afgezet wordt voor werkzaamheden dan zijn ze er als de kippen bij om alles te barricaderen met betonblokken want stel je voor dat iemand de korste route naar huis neemt....
Maar kennelijk heeft niemand er in Apeldoorn aan gedacht. Apart.
Het is niet ondenkbaar dat wat apen in een ford transit vol semtex richting de familie proberen te komen, godzijdank is dat niet gebeurd maar dat had net zo goed gekund....
 
Niet als een bezetene voor de auto jumpen. Maar de intensie tonen om vanaf het eerste contact tot aan de aanrijding met het publiek de dader tot stoppen te dwingen. Maar goed, ieder ze eigen mening. Ik heb nog steeds the upmost respect voor jou.
hoe hadden ze dat dan moeten doen,voor de dader maakte het niet uit of hij zelf om het leven ging komen,vraag me af hoe je zo iemand tot stoppen kan dwingen???
 
Vertel dan even hoe je ter voet een suzuki swift tot staan kan brengen. Misschien kunnen we nog wat leren.

Ik heb uit het verhaal begrepen dat de dader al vanaf een andere straat getracht heeft door de hekken te breken. Dit is hem niet gelukt omdat hij hier werd tegengehouden. Hier zou hij door de betreffende KLPD functionarissen al als verdachte worden aangemerkt.

Is het niet zo dat bij enige bedreiging er onmiddelijk ingegrepen dient te worden? We hebben het hier over een dreiging richting ons staatshoofd!! Elke bedreiging kan toch worden vastgehouden voor maximaal 6 uur. Zonder enige opgaaf van redenen.

Waarom werd hij op het moment dat hij de eerste straat verlaat niet gevolgd? (Het kan niet anders dan dat de man een vreemde indruk moet hebben gemaakt) Als je dus consequent had gehandeld had je de man al tot stoppen kunnen dwingen voordat!! hij door de tweede ring hekken breekt en de fatale aanrijding veroorzaakt met het publiek.

Zoals ik net al probeerde aan te geven kan ik het uiteraard volledig verkeerd hebben beoordeeld. Ik hoor graag de andere hun gedachte hier over.
 
Ik heb uit het verhaal begrepen dat de dader al vanaf een andere straat getracht heeft door de hekken te breken. Dit is hem niet gelukt omdat hij hier werd tegengehouden. Hier zou hij door de betreffende KLPD functionarissen al als verdachte worden aangemerkt.
Ik had begrepen dat het niet "door de hekken breken" was, maar dat hij had geprobeerd een straat in te rijden, wat niet kon. Ik kan me zo voorstellen dat dat wel vaker gebeurt op zo'n dag.

Is het niet zo dat bij enige bedreiging er onmiddelijk ingegrepen dient te worden? We hebben het hier over een dreiging richting ons staatshoofd!! Elke bedreiging kan toch worden vastgehouden voor maximaal 6 uur. Zonder enige opgaaf van redenen.
Zoals ik hierboven zeg was er helemaal nog geen sprake van dreiging.

Waarom werd hij op het moment dat hij de eerste straat verlaat niet gevolgd? (Het kan niet anders dan dat de man een vreemde indruk moet hebben gemaakt) Als je dus consequent had gehandeld had je de man al tot stoppen kunnen dwingen voordat!! hij door de tweede ring hekken breekt en de fatale aanrijding veroorzaakt met het publiek.
Je zegt hier allemaal dingen die je niet zeker kan weten, tenzij je er bij bent geweest. Volgens mij ben je er neit, dus kan je deze verhalen beter voor je laten.
- De man moet een vreemde indruk gemaakt hebben???
- Hij had gevolgd moeten worden???
 
Ik had begrepen dat het niet "door de hekken breken" was, maar dat hij had geprobeerd een straat in te rijden, wat niet kon. Ik kan me zo voorstellen dat dat wel vaker gebeurt op zo'n dag.


Zoals ik hierboven zeg was er helemaal nog geen sprake van dreiging.


Je zegt hier allemaal dingen die je niet zeker kan weten, tenzij je er bij bent geweest. Volgens mij ben je er neit, dus kan je deze verhalen beter voor je laten.
- De man moet een vreemde indruk gemaakt hebben???
- Hij had gevolgd moeten worden???

Oh boy. Wat voor state of mind die gast ook gehad moet hebben. Als je zover heen bent dat je op basis van wat voor gebeurtenis dan ook besluit de koninklijke familie serieuze schade toe te brengen.

Dan lijkt het me niet dat die daar met een glimlach bij straat nummer 1 staat en vriendelijk vraagt of hij er door mag. Wat ik dus duidelijk heb vernomen dat hij al bij de eerste straat liet weten het op ons koningshuis gericht te hebben.

En als hij daar dan wordt tegengehouden moet hij toch na zulke uitlatingen gevolgd worden? Al is het met het oog op eventuele auto-ongelukken op zijn terugweg naar huis.

Jij hebt het ene gehoord, ik het andere. Zoals altijd bij dit soort tragedies doen er 500.000 verhalen de rondte. Zolang de overheid verstoppertje blijft spelen is het eigenlijk koffie dik kijken.
 
Oh boy. Wat voor state of mind die gast ook gehad moet hebben. Als je zover heen bent dat je op basis van wat voor gebeurtenis dan ook besluit de koninklijke familie serieuze schade toe te brengen.

Dan lijkt het me niet dat die daar met een glimlach bij straat nummer 1 staat en vriendelijk vraagt of hij er door mag. Wat ik dus duidelijk heb vernomen dat hij al bij de eerste straat liet weten het op ons koningshuis gericht te hebben.

En als hij daar dan wordt tegengehouden moet hij toch na zulke uitlatingen gevolgd worden? Al is het met het oog op eventuele auto-ongelukken op zijn terugweg naar huis.

Jij hebt het ene gehoord, ik het andere. Zoals altijd bij dit soort tragedies doen er 500.000 verhalen de rondte. Zolang de overheid verstoppertje blijft spelen is het eigenlijk koffie dik kijken.

Bron alsjeblieft voor de dikgedrukte zin. Dit slaat volgens mij nergens op, want dan zou hij zeker aangehouden zijn.
 
Back
Naar boven