Fitness Seller

Manboobs😣

Bezoekers in dit topic

Volgens mij komt het er kort samengevat op neer dat je een discussie begint met iemand, en vindt dat die ander er maar blij mee moet zijn. Als diegene dat niet is, ga je verwijten maken. Daarbij ben je niet in staat om jezelf in de ander in te leven en geef je hem er de schuld van dat je dat je hem dingen verwijt.

;)
Bij dit bericht vat ik 'm niet. Hij stelt dat hij zich niet egoïstisch gedraagt, en volgens mij zijn er aanwijzingen genoeg van wel. Dat zit hem ook in de weg..

Edit; mocht je er een inhoudelijk gesprek over willen hebben dan laat je het maar weten, maar hier ga ik er liever niet verder op in.

Volgens mij komt het er kort samengevat op neer dat je een discussie begint met iemand, en vindt dat die ander er maar blij mee moet zijn. Als diegene dat niet is, ga je verwijten maken. Daarbij ben je niet in staat om jezelf in de ander in te leven en geef je hem er de schuld van dat je dat je hem dingen verwijt.

;)
Precies dit.

Bij dit bericht vat ik 'm niet. Hij stelt dat hij zich niet egoïstisch gedraagt, en volgens mij zijn er aanwijzingen genoeg van wel. Dat zit hem ook in de weg..

Edit; mocht je er een inhoudelijk gesprek over willen hebben dan laat je het maar weten, maar hier ga ik er liever niet verder op in.
Ik neem de adviezen toch mee? Wtf zeur je dan nog? Ik geef keer op keer mijn fouten toe en zeg dat ik daar in de toekomst op ga letten etc en stelde letterlijk de vraag hoe het dan zit betreft water etc? Je kwam zelf ineens met dramatisch gelul dat ik me moet schamen, de boel aan het bedriegen ben en ga zo maar door. Hou dat lekker voor jezelf joh, betweter.

Met deze houding zul je nog wel veel goede adviezen krijgen denk ik.

Ik zou me beseffen dat je het voor jezelf doet, en dat je dankbaar zou moeten zijn voor de adviezen die je krijgt van mensen die jou he-le-maal niks verschuldigd zijn.

Misschien bedoel je het niet zo, maar je post hebben een erg hoog 'stank voor dank' gehalte.

De enige die kan zorgen voor dat lichaam waar je naar streeft ben jij. De enige die ervoor zorgt dat je dat niet hebt of krijgt, ben jij.

Ik zou me wat meer bescheiden opstellen en de adviezen van mensen met veel meer ervaring met beide handen aannemen.

Amen en adieu.

Met deze houding zul je nog wel veel goede adviezen krijgen denk ik.

Ik zou me beseffen dat je het voor jezelf doet, en dat je dankbaar zou moeten zijn voor de adviezen die je krijgt van mensen die jou he-le-maal niks verschuldigd zijn.

Misschien bedoel je het niet zo, maar je post hebben een erg hoog 'stank voor dank' gehalte.

De enige die kan zorgen voor dat lichaam waar je naar streeft ben jij. De enige die ervoor zorgt dat je dat niet hebt of krijgt, ben jij.

Ik zou me wat meer bescheiden opstellen en de adviezen van mensen met veel meer ervaring met beide handen aannemen.

Amen en adieu.
Dat lijkt zo omdat ik me moet verdedigen tegen oneerlijke aantijgingen. Ik ben super dankbaar voor alle adviezen. Het lijkt alsof ik een kwade kerel ben maar dat ben ik totaal niet maar kan niet tegen onrecht. Ik heb al duizend keer gezegd hier dat ik de adviezen ook toepas en blij mee ben, lol.

Dat voelt misschien zo voor je, maar dat hoef je niet.

Klopt..
tired night GIF

Als je het nog niet begrijpt, whatever. Ik heb mijn best gedaan het uit te leggen.

BigGuy84 heb je misschien een bron van het effect van (extra) water inname op metabolisme? Een welke onderscheid kan maken tussen vetverlies en gewichtverlies, en een geplande calorierestrictie i.t.t. een mindere eetlust. En een indicatie kan geven van hoeveel water je daarvoor moet binnenkrijgen, misschien zit hij al goed.

Ik dacht dat calorie-controlled studies geen significant verschil vinden in vetverlies a.h.v. water inname. Wel dat het mensen helpt zich aan hun dieet te houden.

BigGuy84 heb je misschien een bron van het effect van (extra) water inname op metabolisme? Een welke onderscheid kan maken tussen vetverlies en gewichtverlies, en een geplande calorierestrictie i.t.t. een mindere eetlust. En een indicatie kan geven van hoeveel water je daarvoor moet binnenkrijgen, misschien zit hij al goed.

Ik dacht dat calorie-controlled studies geen significant verschil vinden in vetverlies a.h.v. water inname. Wel dat het mensen helpt zich aan hun dieet te houden.
Deze vond ik wel interessant.

Deze vond ik wel interessant.

Die zag ik ook maar

mainly through a decrease in feeding,

En de referenties daarin naar studies op mensen (103, 111, 112, 113, 114) leiden ook tot minder eten.

Dat is dus niet van toepassing wanneer je je aan een kcal dieet houd. En zegt ook niet dat afvallen zonder een bepaalde hydratatiestatus niet of minder lukt.

Ik kan mij er wel iets van voorstellen dat gedehydrateerd zijn het wat afremt, maar het lijkt mij ook weer niet zo dat er anders geen water in je lichaam beschikbaar is en we daarom hydratatie in berekeningen van kcal balans (moeten) meenemen.

tired night GIF

Als je het nog niet begrijpt, whatever. Ik heb mijn best gedaan het uit te leggen.
Volgens mij snap ik het wel.
Een reactie als de jouwe zou je aanstootgevend kunnen vinden, want het is passief agressief gedrag.
Ook zou je het niet eerlijk kunnen vinden als je in mijn schoenen stond, want ik doe m'n best om je iets uit te leggen.
Volgens jou geeft je dit het recht om mensen naar te gaan behandelen en uit te schelden.
Het komt op mij over alsof je niet door hebt hoe je zelf over komt omdat je door een gekleurde bril kijkt.

Die zag ik ook maar

En de referenties daarin naar studies op mensen (103, 111, 112, 113, 114) leiden ook tot minder eten.

Dat is dus niet van toepassing wanneer je je aan een kcal dieet houd. En zegt ook niet dat afvallen zonder een bepaalde hydratatiestatus niet of minder lukt.

Ik kan mij er wel iets van voorstellen dat gedehydrateerd zijn het wat afremt, maar het lijkt mij ook weer niet zo dat er anders geen water in je lichaam beschikbaar is en we daarom hydratatie in berekeningen van kcal balans (moeten) meenemen.
Heb je het zelf al eens geprobeerd?
Edit: never mind, ik ga niet meer in discussie in dit topic.

Laatst bewerkt:
Volgens mij snap ik het wel.
Een reactie als de jouwe zou je aanstootgevend kunnen vinden, want het is passief agressief gedrag.
Ook zou je het niet eerlijk kunnen vinden als je in mijn schoenen stond, want ik doe m'n best om je iets uit te leggen.
Volgens jou geeft je dit het recht om mensen naar te gaan behandelen en uit te schelden.
Het komt op mij over alsof je niet door hebt hoe je zelf over komt omdat je door een gekleurde bril kijkt.
Dude... ik ben vergeten om mijn boter te wegen, waar maak je je druk om. Dus omdat ik mijn boter ben vergeten te wegen, heb ik schijt aan alle mensen hier. Dat is wat je zegt. Tuurlijk joh.

Dude... ik ben vergeten om mijn boter te wegen, waar maak je je druk om. Dus omdat ik mijn boter ben vergeten te wegen, heb ik schijt aan alle mensen hier. Dat is wat je zegt. Tuurlijk joh.
En om het geheel passend af te sluiten.. dramaqueen!:haha:

Heb je het zelf al eens geprobeerd?
Ja de bewering komt wel vaker voorbij en nu om wederom te checken was het eerste wat ik deed studies opzoeken, waaronder deze en zijn referenties checken, en ook zoeken naar materiaal van enkele bekende gurus/onderzoekers die er mogelijk iets over zouden hebben, maar ik heb nog altijd niks kunnen vinden dat het ondersteund.

Maar volgens mij maakte jij de claim. Als je die niet kunt onderbouwen voel ik mij wel bedrogen! Eerst appelstroop z'n boter, nu dit... :sad:

Die zag ik ook maar

Hoofdzakelijk. Maar er is ook een (hetzij matig) verband met verhoogde vetverbranding volgens het artikel.

Increased water intake is associated with loss of body weight produced via two mechanisms, decreased feeding and increased lipolysis. The obverse also appears to be true.
...
In some cases, the fat loss was specifically linked to increased lipolysis (36–41).

Hoofdzakelijk. Maar er is ook een (hetzij matig) verband met verhoogde vetverbranding volgens het artikel.
In een (groter) deficit verbrand je meer vet... gaat het daar niet om? Het noemt ook ergens dat een (dat?) deel verklaard kan worden door het moeten opwarmen van koud water. Je kunt je denk ik wel voorstellen hoe significant dat is, dat dat in effect grootte en mechanistisch los staat van de claim.

In een (groter) deficit verbrand je meer vet... gaat het daar niet om? Het noemt ook ergens dat een (dat?) deel verklaard kan worden door het moeten opwarmen van koud water. Je kunt je denk ik wel voorstellen hoe significant dat is, dat dat in effect grootte en mechanistisch los staat van de claim.
Er zijn meerdere onderzoeken die een verband aantonen tussen voldoende (blijft vaag wat voldoende is) hydratatie en vetverbranding:

Ook een verwijzing naar de temperatuur:

Boschmann et al.,[2] showed that the sympathetic activation after water drinking might stimulate thermogenesis and increase resting energy expenditure by 30% within 10 min of drinking the water (peaked at 30-40 min) and was sustained for over an hour. The water-induced thermogenesis was attributed to sympathetic nervous system activation because ingestion of a beta-adrenoreceptor blocker before drinking water almost completely abolished this response. Drinking water that had been heated to 37°C, attenuated the thermogenic response by 40%; which led to the suggestion that water-induced thermogenesis could be partly attributed to the energy cost of warming the water to body temperature. The authors extrapolated that increasing daily water intake by 1.5 L would augment energy expenditure by approximately 200 kJ/d.[2]

Ik ben geen expert. Ik lees dit soort onderzoeken wel graag.

Back
Naar boven