XXL Nutrition

Manboobs😣

Bezoekers in dit topic

Hoofdzakelijk. Maar er is ook een (hetzij matig) verband met verhoogde vetverbranding volgens het artikel.

Increased water intake is associated with loss of body weight produced via two mechanisms, decreased feeding and increased lipolysis. The obverse also appears to be true.
...
In some cases, the fat loss was specifically linked to increased lipolysis (3641).
In rodents.

Er zijn meerdere onderzoeken die een verband aantonen tussen voldoende (blijft vaag wat voldoende is) hydratatie en vetverbranding:

Ook een verwijzing naar de temperatuur:

Boschmann et al.,[2] showed that the sympathetic activation after water drinking might stimulate thermogenesis and increase resting energy expenditure by 30% within 10 min of drinking the water (peaked at 30-40 min) and was sustained for over an hour. The water-induced thermogenesis was attributed to sympathetic nervous system activation because ingestion of a beta-adrenoreceptor blocker before drinking water almost completely abolished this response. Drinking water that had been heated to 37°C, attenuated the thermogenic response by 40%; which led to the suggestion that water-induced thermogenesis could be partly attributed to the energy cost of warming the water to body temperature. The authors extrapolated that increasing daily water intake by 1.5 L would augment energy expenditure by approximately 200 kJ/d.[2]

Ik ben geen expert. Ik lees dit soort onderzoeken wel graag.
Dat zegt maar dat als je drinken koud is je daardoor wat energie verbruikt (om op te warmen).

Maar dat ondersteund niet de claim dat je genoeg water moet drinken voor je metabolisme, omdat je anders mogelijk niet of minder goed af zou vallen naar een gegeven kcal tekort.

De "verbanden" zijn zoals ik zei in al die verwezen studies slechts dat men minder gaat eten. Waarom kunnen ze niet verwijzen naar een studie die dit verband aantoont voorbij correctie aan kcal inname? Ik heb wel eens gelezen dat het dan niet significant optreed, maar kan de studies die dat daadwerkelijk meten niet vinden. (omdat er allemaal van dit soort indirecte diet adherence gevallen voorbij komen)

Daaruit komt het advies denk ik ook voort maar dat is dan eigenlijk alleen van toepassing op mensen die zich niet aan hun geplande kcal houden of dat helemaal niet tracken, en dan hopelijk indirect minder gaan eten.

Dat zegt maar dat als je drinken koud is je daardoor wat energie verbruikt (om op te warmen).

Maar dat ondersteund niet de claim dat je genoeg water moet drinken voor je metabolisme, omdat je anders mogelijk niet of minder goed af zou vallen naar een gegeven kcal tekort.

De "verbanden" zijn zoals ik zei in al die verwezen studies slechts dat men minder gaat eten. Waarom kunnen ze niet verwijzen naar een studie die dit verband aantoont voorbij correctie aan kcal inname? Ik heb wel eens gelezen dat het dan niet significant optreed, maar kan de studies die dat daadwerkelijk meten niet vinden. (omdat er allemaal van dit soort indirecte diet adherence gevallen voorbij komen)

Daaruit komt het advies denk ik ook voort maar dat is dan eigenlijk alleen van toepassing op mensen die zich niet aan hun geplande kcal houden of dat helemaal niet tracken, en dan hopelijk indirect minder gaan eten.
The decrease in body weight, BMI, sum of skinfold thickness, and appetite score of overweight participants at the end of study period establishes the role of drinking excessive water in weight reduction, body fat reduction, and appetite suppression of participants. Thus, water drinking induced increase in sympathetic activity is an important and unrecognized component of daily energy expenditure.

Ik lees het dat hongerstilling een reden is, maar niet louter.

This mini-review develops the hypothesis that increased hydration leads to body weight loss, mainly through a decrease in feeding, and a loss of fat, through increased lipolysis. The publications cited come from animal, mainly rodent, studies where manipulations of the central and/or the peripheral renin–angiotensin system lead to an increased drinking response and a decrease in body weight. This hypothesis derives from a broader association between chronic hypohydration (extracellular dehydration) and raised levels of the hormone angiotensin II (AngII) associated with many chronic diseases, such as obesity, diabetes, cancer, and cardiovascular disease. Proposed mechanisms to explain these effects involve an increase in metabolism due to hydration expanding cell volume. The results of these animal studies often can be applied to the humans. Human studies are consistent with this hypothesis for weight loss and for reducing the risk factors in the development of obesity and type 2 diabetes.

Ik lees dat Appelstroop zijn renine-angiotensine-systeem moet manipuleren.

Hoe gaat het nu op keto ?
Vandaag 79,9 kilo aangetikt, nooit zo laag geweest. Uiteraard is keto even wennen maar eigenlijk heb ik best wel veel energie alsnog. Ik denk echt dat dit de juiste weg is. Ook zonder man boobs/afvallen zat ik dit al een langere tijd te overwegen. Dit gaat me mentaal veel opleveren denk ik en ook qua energie/lichamelijk. Ik train nu elke ochtend nuchter voor het ontbijt en gaat geweldig. Ik neem dan wel eerst een caffeinevrije koffie met theelepel biologische honing en wat kokosolie.

Vandaag 79,9 kilo aangetikt, nooit zo laag geweest. Uiteraard is keto even wennen maar eigenlijk heb ik best wel veel energie alsnog. Ik denk echt dat dit de juiste weg is. Ook zonder man boobs/afvallen zat ik dit al een langere tijd te overwegen. Dit gaat me mentaal veel opleveren denk ik en ook qua energie/lichamelijk. Ik train nu elke ochtend nuchter voor het ontbijt en gaat geweldig. Ik neem dan wel eerst een caffeinevrije koffie met theelepel biologische honing en wat kokosolie.
Vergeet niet dat veel vocht is, omdat je minder carbs binnen krijgt. elke gram koolhydraten bind zich aan 3 gram water

• Like
Waarderingen: RLS
Waarom cafeïne vrije koffie? Dat heeft toch totaal geen nut voor het sporten?
Ik drink al 1,5 jaar geen caffeine meer dus drink het gewoon puur omdat het lekker is. Maar beetje honing en kokosolie heeft wel nut. Beetje bulletproof coffee idee.
Vergeet niet dat veel vocht is, omdat je minder carbs binnen krijgt. elke gram koolhydraten bind zich aan 3 gram water
I know.

Honing is niet keto eh :)
Gapje... ik hou dat bij. Denk je dat ik achterlijk ben? Hahahhaah. Ik neem onder de 40 gram netto carbs per dag. Ik pak een theelepeltje.

Hey. Wellicht een iets te snelle update maar ik heb toch het idee dat mijn borst vet eindelijk wordt geraadpleegd. Vraag me af hoe lang dit nog moet. Heb geen moeite met in deficit te zitten. Ik ben nu 80 kilo. Ik ben sinds een week ook begonnen aan een keto dieet en heb vocht verloren dus daardoor ook het idee alsof mijn huid strakker zit oid. Moet wel zeggen dat dit is terwijl het lichaam koud was. Als het warm is, is het allemaal wat meer opgezet/puffy. Ik ga zeker nog wel even door dus met in deficit zitten maar ik begin het te zien. Denken jullie dat ik na deze cutting fase gewoon prima in maintenance rustig mijn spieren verder kan opbouwen of is dan een surplus wel erg belangrijk? Heeft voor mij geen haast.

20240601_104416.jpg
20240601_104410.jpg
20240601_104401.jpg

Laatst bewerkt:
Back
Naar boven