MuscleMeat

Mangosteen

Bezoekers in dit topic

Ben blij dat deze link tenminste ook bij de links in Google staan als je op mangosteen klikt!!!!

Mangosteen is in de allereerste plaats érg overprijst. De post van robjee zou op elke mangosteen site gepost moeten worden! Op een erg goede manier de argumenten van mangosteen onder tafel geschoven vind ik. (ik heb een gelijkaardige live woordenwisselingg ehad met een vertegenwoordiger van Xango, een mangosteen drank...die man werd op het einde kwaad, begon te lallen dat hij er al een aantal jaar goed mee is, en dat alles nu eenmaal niet wetenschappelijk is...wat een idioot)

Maar dat alles terzijde, de prijs stoort mij het meest. Heb mij daar ook in verdiept.

Dat MLM gedoe, multi level marketing, is eigenlijk gewoon een piramidesysteem dat bedoeld is om zo snel mogelijk geld te verdienen op de kap van de mensen onder je. Mangosteen zelf kost helemaal niet veel, en het sap al helemaal niet...

Heb een blik FOCO Mangosteen gekocht bij een chinese supermarkt voor één euro per blikv an 350ml...stond gewoon naast al eht andere vruchtensap, niets speciaals dus!

Wat mij trouwens nog méér stoort is de internet-tiranie van de Mangosteen adepten. Google is erop gemaakt dat afzetters als die gasten vrij spel krijgen, overal kunnen spammen, en door links naar elkaars onzin praatjes over Mangosteen komen ze helemaal bovenaan in google te staan.

In deze tijd waarin google je vriend is, en google altijd de waarheid weet, worden veel mensen op die manier misleid. Ze zouden de post van Rob in de eerste vijf hits moeten krijgen, maar dat gebeurt niet...

Eigenlijk zouden we een SEO geoptimaliseerde site moeten opzetten tegen Mangosteen en andere 'supervruchten' die het net bevuilen...

ja idd die xango is vrij prijzig. Een goeie vriendin heeft nog eens een tijdje xango gekocht en was er echt trots op enzo omdat het tegen 101 kwaaltjes werkte en overheerlijk was:D wat een reclame heeft ze toen gemaakt :D

Heb mij in de tsstijd ook nog ff verdiept in het MLM gedeelte van Xango, Luvico en Vemma en andere...

Dat het overprijsd is, dat is nu al tot in den treure bewezen. Dat de claims fel overdreven zijn, dat is (zeker dankzij rob) ook duidelijk! Maar ze blijven met klem ontkennen dat het een piramide systeem is dat ontwikkeld is om geld uit je zakken te slaan (alhoewel het motief 'geld' overal naar voren komt...verdien een centje bij, etc.)

Eigenlijk komt het erop neer dat ik moest kunnen aantonen dat de mensen die dit verkopen dit niet doen zoals meer legitieme winkels (alhowel er ook smeerlappen tss zitten), om andere mensen te helpen tegen een eerlijke prijs, maar om rijk te worden op de rug van anderen.

Toen kwam ik op een forum terecht waar ook enkele VEMMA verkopers (te) eerlijk hun beweegredenen weergaven:

Mangosteen Forum Vemma Link[Link niet meer beschikbaar]

@ vemma-user
Quote: Ik leer mijn 2 mensen om volgende week 2 mensen in te schrijven die ieder de week daarop 2 mensen inschrijven enz.enz. Moet je ff uitrekenen hoeveel mensen je dan hebt na 9 weken. Dit is gelijk de verklaring van mijn inkomen.

Laat ons binnen 9 weken, laat we zeggen op 5 maart 2007, weten of je er 512 hebt gevonden...

(die vemma-user is iemand die vemma verkoopt)

Quote: die een toereikend inkomen verdient d.m.v. het verkopen van een MLM-produkt

En EIGENLIJK heb je gelijk Dennis.....

Iemand die leeft van alleen de VERKOOP van mlmproducten..., die ken ik ook niet.....!

Wel ZAT mensen die leven van mlm inkomsten!!!
(Maar dat bedoelde je ook..., toch? )

so be it

Die So be it is dus ook een 'distributeur'.

Beiden is het duidelijk er NIET om te doen om product te verkopen, wel om distributeurs te vinden. Nu vraag je je af waarom? Dat wordt hieronder verklaard (uit hetzelfde forum)

@Ilanit
Zie hier de gedachte achter mlm, je hebt hem zojuist bevestigd.

Jij, je man en twee kinderen drinken het spul. 4 pakketten per maand = 210 euro per maand. Hoeveel bonus vang je nu? 20 euro, 30 euro? Dan kost het je 180 euro per maand.

Ze hebben je genaaid en je weet het. Jouw upline verdient aan jou als "distributeur", maar eigenlijk ben je gewoon een klant die 4 pakketten afneemt, je verkoopt niets. En van wat je verkoopt zie je niet direct terug, want jouw inkoop=verkoopprijs (je bent immers vertegenwoordiger). Jouw enige verdiensten zijn de bonussen. Zie eens wat je moet verkopen om je 180 euro terug te verdienen.

Wat verdien je er netto mee? (na aftrek van die 180 euro?) Het zal niet veel zijn. Wat betaal je eenmalig en per jaar aan Vemma? Zou je deze willen beantwoorden, ik ben erg benieuwd.

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=43397&postdays=0&postorder=asc&start=120

op dezelfde pagina wordt ook weer duidelijk, in een antwoord op een antwoord van die ilanit, hoe MLM écht in elkaar zit:

Quote:
Ik heb geen inschrijvingskosten en een gratis website. Neem 1 produkt af, dus ben nu nog gewoon klant. Mijn upline heeft al 3 mensen onder mij geplaatst en er volgen er nog meer.
Op het moment dat ik door genoeg mensen onder mij het produkt er uit heb, bestel ik er 2 en dan heb ik recht op mijn bonussen.

Kijk, daar hebben we hem weer: 'STRAKS' komt de beloning voor mijn werk en uitgaven van nu. 'Inschrijving is gratis', ja wat dacht je, voor het kopen van flesjes vruchtensap voor 40 euries per 0,7 liter zou je nog moeten betalen voor inschrijving ook??? 'STRAKS' is het grote toverwoord van de mlm. Inspanningen worden nooit direct vergoed. Nee men is 'eigen baas' en moet wachten tot 'STRAKS' de zilvervloot binnen rolt. Blijkbaar leren de nitwits nooit van 'TOEN', en heeft het debâcle van kleeneze waarin iedereen die zat te wachten op 'STRAKS' afscheid mogen nemen van zijn geïnvesteerde tijd en duur aangeschafte foldertjes. Kleeneze, Eurexel, en anderen kunnen dit rijtje nog veel mooier aanvullen dan ik. De aanvulling van steeds weer nieuwe cordons morons is schijnbaar eindeloos. En bij allemaal is dit nu het 'echte unieke concept'.
Quote:
Zo niet heb ik het in ieder geval geprobeerd, en kan ik over een aantal maanden gewoon stoppen.

... en heb je ondertussen voor een vermogen aan vruchtensapjes besteed. Precies waar het vemma om te doen is. Natuurlijk houdt geen enkele sukkel het meerdere maanden vol zulke scheppen geld aan een sapje uit te geven. Er moet dus snelle doorstroom zijn en nieuwe onnozelaars ter vervanging uit de zee van onwetendheid worden gevist. En daar is maar één optimale bron voor aan te wijzen, en dat is het grote leger mlm-ers. En allemaal kennen ze wel een voorbeeld van een vriend van een kennis van een klant die op wonderbaarlijke wijze genezen is en een gezonde, sportende, groente en fruitetende geweldenaar die van de ene op de andere dag dood neerviel.
Ik ga even een sinasappeltje persen, proost!

bewijs genoeg eigenlijk, wat wil je nog meer???

Nog een kleine update, op een ander forum komt de ware aard van de Xango mensen ook naar boven...op dat forum werd er gewezen op de wet ivm kettingverkoop, en de link met Xango, waardoor blijkbaar de advocaten van Xango direct in de verdediging geschoten zijn:

http://forum.skepp.be/viewtopic.php?t=1282&highlight=mangosteen

willem_betz schreef:
Men schreef aan SKEPP:
Citaat:
In dag allemaal heb ik juist een artikel gelezen over oplichters Ik ken die vrouw niet over wie het hier gaat Maar ik ken er wel andere die fruitsap duur verkopen als geneesmiddel Dat doen ze op een manier die echt niet kan ! je word zo onder druk gezet dat je er wel in moet geloven En wil je het betaalbaar houden moet je zelf in de verkoop gaan Dat is een piramide verkoop Wil je er dan mee stoppen , laten ze hun ware aard pas zien En kost je dat weer veel geld voor er van af te geraken Het gaat hier over http://www.mangosteenstart.be Kan hier iemand iets aan doen ?

het gaat hier dus om een pyramideverkoop, met medische claims - ondanks de ridicule disclaimer op de homepage staat er een hele rits ziekten vermeld. Het product is niet beter dan fruitsap met veel anti-oxydanten, maar kost wel 40 €per fles.
Mijn advies is: klacht neerleggen bij ministerie van economische zaken en ook Test Aankoop om raad of hulp vragen.

Daar was Xango blijkbaar niet blij mee:

De webmaster van skepp kreeg volgend bericht:
Citaat:
Naam: Pauwels Johan
e-mail: johanpauwels@euphonynet.be
Bericht:
Beste, Ik zou u nogmaals vriendelijk willen verzoeken het topic "mangosteen sap Xango" te verwijderen. Hier worden de mensen van www.mangosteenstart.be valselijk beschuldigd van feiten die nooit hebben plaatsgevonden. Er is reeds klacht neergelegd bij de internetpolitie, en PV naar de procureur. Bij opstelling van dit PV is er een bedrag van schade opgegeven per maand. Dit bedrag is momenteel reeds opgelopen tot 2.500 euro. Om verdere schade-eisen via officiële weg te vermijden zou het verstandig zijn aan ons eenvoudig verzoek te beantwoorden. Met vriendelijke groeten, Johan Pauwels

Ons antwoord:
Het gaat niet op om zomaar een ganse discussielijn weg te halen op basis van een vage beschuldiging. De heer Pauwels wordt verzocht meer specifiek aan te duiden welke onjuistheden hij bedoelt. Hij kan hier zelf ook zijn tegensprekelijke repliek plaatsen.
Bij deze gelegenheid heb ik nog eens naar hun website gekeken, en daar staan nog steeds een hele reeks ziekten vermeld waar hun sap zou "kunnen" helpen. Voor de zekerheid hebben we een copie van de webpagina genomen, en leggen ze nu voor aan de dienst consumentenbedrog voor hun opinie.
Het vermelden van ziekten (te genezen of voorkomen) is verboden tenzij voor geregistreerde geneesmiddelen, en dat is dit dure sap niet.
De titel van die webpagina heet :
[Link niet meer beschikbaar] Het woord "ziektebeeld" is wel in tegenspraak met hun disclaimer in kleine druk onderaan dat ze "geen beweringen doen over de genezende werking".
Uit de link die kil plaatste blijkt duidelijk dat ze in de VSA hard op de vingers getikt werden voor het maken van medische beweringen.
Toegevoegd: het wordt hoog tijd dat de belgische overheid hier optreedt.

en waar kunnen we dit fruit in Nederland kopen?
of is er een nieuw supplement van gemaakt????

Hallo,

Hier is inderdaad een nieuw vloeibaar supplement van op de markt. Voor Bodybuilders is er ook een super gezonde drank op de markt.

Eindelijk een radicaal andere energiedrank die alles in zich heeft om je energie te stimuleren. Waanzinnig gezond! Bereid met de dagelijkse hoeveelheid vitaminen, mineralen, antioxidanten en energieopwekkende ingrediënten. Handig in 1 blikje! Dit drankje heeft een heerlijke tropische vruchtensmaak explosie!

Als je meer informatie hier over wilt kan je mij mailen.

Mvg

Stefanina

Hallo,

Hier is inderdaad een nieuw vloeibaar supplement van op de markt. Voor Bodybuilders is er ook een super gezonde drank op de markt.

Eindelijk een radicaal andere energiedrank die alles in zich heeft om je energie te stimuleren. Waanzinnig gezond! Bereid met de dagelijkse hoeveelheid vitaminen, mineralen, antioxidanten en energieopwekkende ingrediënten. Handig in 1 blikje! Dit drankje heeft een heerlijke tropische vruchtensmaak explosie!

Mvg

Stefanina

:roflol:

Hallo,

Mvg

Stefanina

Hoi Stefanina,

Kan het jou helemaal niet schelen dat er totaal geen bewijs is voor een werking op de gezondheid door mangosteen, of kun je wetenschappelijke studies niet interpreteren?

Wel een lekkere bijverdienste natuurlijk: Dure flesjes met toverdrank verkopen....... Zelf een aardig percentage van de winst opstrijken....... Gelukkig voor jou zijn er nog steeds mensen die in hun naïviteit of uitzichtloze situatie over te halen zijn om je portemonnee te spekken. :)

Laatst bewerkt:
Weet zelf niet echt goed wat in hiervan te geloven...

Een van mijn beste vrienden is een hoofd- verdeler van deze Juice hier in België.
Lekker, heb er zelf ook al 6 flessen van genut, weet niet of dit sap "iets" deed voor mij...
Wel weet ik dat er veel mensen er baat bij hebben (ziekte), mensen die ik reeds leerde kennen.
Is trouwens goed wat centen mee te verdienen ook als je weet dat een fles 50 euro kost, maar bij het zelf verkopen van de flessen heb je je flessen gratis, zelf ben ik gevraagd geweest om ook verdeler te worden, verdiensten gaan via networking.

Moesten er verdere specifieke vragen zijn dan laat je me dat even weten, ik vraag de inlichtingen uit eerste hand wel even.

Mvg,
Jimmy

Laatst bewerkt:
Het is gewoon een gezonde vrucht met super veel vitaminen,mineralen&antioxidanten.. waar andere mensen weer van proberen te profiteren door het te verkopen in sapvorm voor veel geld. Het zijn gewoon verkoperspraatjes, het lijkt zo bijzonder omdat het hier niet groeit...kijk naar bijv. Azië, daar in de supermarkt hebben ze ontzettend veel van dat soort vruchten voor een prikkie. Goedekopere variant voor hier in NL is gewoon gezond&variabel eten en voor wat extra boost vitaminen&antioxidanten... neem ingvr.bosbessen/frambozen/ander rood fruit en maak er een lekkere shake van.

ik weet niet of het allemaal waar is, maar lekker is het zeker. Ik eet het namelijk heel vaak wanneer ik naar vietnam ga.

Terug
Naar boven