Fitness Seller

Manhandling the INCH - first time (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

UnCompress

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
9 dec 2005
Berichten
23.972
Waardering
3.517
Jongens trainen voor het eerst met een inch dumbbell.
De originele INCH dumbbell weegt 78kg en het tillen hiervan is een prestatie van wereld niveau. http://www.bodybuilding.com/fun/ironhistory1.htm
Diameter handvat is 6cm en lengte 10cm.
Schijven worden via moeren en draadeind aan handvat vastgebout, dit maakt de lift aanzienlijk lastiger.

 
Alleen zal het wereldniveau nu wellicht anders zijn als de top strongman zich eraan wagen
 
Alleen zal het wereldniveau nu wellicht anders zijn als de top strongman zich eraan wagen
Er zijn er maar weinig op de wereld die de inch dumbbell kunnen deadliften. De dumbbell werd niet voor niets ooit the unliftable dumbbell genoemd. Je hebt natuurlijk atleten die daar weer ver overheen gaan maar ik denk dat je onderschat wat een prestatie deze jongens hier neerzetten, hebben veel potentie. Ook in strongman gezien het postuur wat ze hebben (2m+). Je bent natuurlijk altijd welkom zelf de 78kg db te deadliften. :D

Brian Shaw deed er een farmers walk mee wat gruwelijk sterk is maar je ziet dat hij er moeite mee heeft.

Odd Haugen maakt er ruim 60 reps mee. Dat zie ik er weinig nadoen.

Vanaf 26m37s zie je een aantal sterkste mannen de inch proberen op de arnold classic in 2002. Alleen Mark Henry en Phil Pfister zijn de inch hier de baas. Phil stond altijd al bekend als een strongman atleet met de beste grip.
 
Laatst bewerkt:
Haha sterk zal t sowieso zijn. Het zou mij ook vast niet lukken... Handen gewoon te klein voor dit soort zware grip testjes
 
Grote handen helpen altijd maar als je handen wat kleiner zijn dan moet je gewoon sterker worden, hahaha.
Er zijn er die met normale tot kleine handen ook liften. Volgens mij heb jij geen kleine handen. Je kunt alles trainen dus ook je handen.
 
Mark Henry toch wel 1 van de meest onderschatte Powerlifter/Strongman.
 
Denk ook wel dat de meeste toppers dit zouden kunnen liften, denk wel dat ook zij er dan even op moeten trainen. Shaw bijvoorbeeld traint ook echt zijn grip met dit soort speelgoed. Thor zal die Inch onderschat hebben want kan me niet voorstellen dat hij dit in een wedstrijd niet zou liften...
 
Denk ook wel dat de meeste toppers dit zouden kunnen liften, denk wel dat ook zij er dan even op moeten trainen. Shaw bijvoorbeeld traint ook echt zijn grip met dit soort speelgoed. Thor zal die Inch onderschat hebben want kan me niet voorstellen dat hij dit in een wedstrijd niet zou liften...
Hier het verhaal erachter...

I organized this contest and grip show at Nordic Fitness Expo stage and I have all video materials at this happening and short interview too. I dont wanna upload those on you tube and all you know the reason too.

Minna Pajulahti and Thor came on stage without warming. Thor knew what INCH 78KG Dumbbell is but never tried it earlier. He was very busy all weekend, lot of fan pics, interviews many different medias etc.

He tried it with chalk but no lift. His hand is larger than mine (20.5cm) but not like Mark Felix or Riku Karu's hands.

Yes, no lift was big suprise for all people but must to say that my 176lbs INCH is not easy to lift. Over 1000 man has tried it and only 11 succesfully lifters at this moment.


http://www.gripboard.com/index.php?/topic/46576-mountain-versus-inch/&do=findComment&comment=673939
 
Afgelopen zaterdag pakte Xander de 78kg Inch op en zette daarmee het eerste officiële record neer in Nederland.
 
Vraagje over de Inch. Nu fitnessseller ze gast verkopen, en ik toch al zoiets moest hebben voor strongman, welk gewicht zou het beste zijn om te kopen? 60 krijg ik bij Mc Chick wel van de grond, 70 zeker niet. Mijn aanname is dat de 60 kopen dan verstandiger is, zodat ik meer reps kan doen. Meningen hierover?
 
Wat niet duidelijk aan die dumbbells is, is hoe de constructie binnen de bollen in elkaar zit. Is dit een gewicht dat gefixeerd zit aan de dumbbell (handvat) of is het gevuld met zand of staal slakken? Ik zou dit eerst eens navragen want losse massa in die bollen is niet te vergelijken met een Inch dumbbell.

60kg lijkt me meer functioneel om mee te trainen.
 
Back
Naar boven