MuscleMeat

Nieuws Manneke Pis grootste toeristenval van Europa

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
De grootste 'toeristenval' van Europa staat in Brussel en heeft een niet te stuiten drang om te plassen. Dat beweert tenminste de reiswebsite Stedentripper.com.


Tijdens een rondvraag bij 1.300 toeristen werd Manneken Pis het vaakst geciteerd als notoire tegenvaller. 'Veel toeristen én zakkenrollers die zich verdringen om een klein, plassend mannetje te zien. Nee, bedankt', luidt de commentaar.

Ook de Eiffeltoren kan op weinig goedkeuring rekenen: 'Een iconisch herkenningspunt in Parijs, maar zodra je dichterbij komt, is de magie vrijwel geheel verdwenen.' Op drie staat het Drielandenpunt in Vaals waar België, Nederland en Duitsland samenkomen: 'De plek waar de grens van mijn erf samenkomt met dat van mijn twee buurmannen is nog spannender. En daar is de koffie tenminste niet zo duur.'

Nog meer toeristenvallen: de Kleine Zeemeermin in Kopenhagen, Piccadilly Circus in Londen, Checkpoint Charlie in Berlijn, Madame Tussauds, Toren van Pisa, Mona Lisa en Stonehenge.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2702...Pis-is-grootste-toeristenval-van-Europa.dhtml

Ze hebben ook wel gelijk, al die doorsnee zaken die toeristen aantrekt zijn vaak qua beleving weinig aan. Of je nou op het overdrukke Piccadilly Circus loopt, naar Manneke Pis kijkt, naar Madame Tussauds gaat. Het is amper de moeite waard om te bezoeken, 1 keer gezien en je hebt wel weer gehad.
 
Marc Dutroux is dood. Hij is verdronken toen hij 'Manneke Pis' aan het ppen was.

:trollface:
 
Manneke pis is idd echt k*t :D
Verhaal erachter is wel leuk natuurlijk.
Alleszins de Grote Markt in Brussel is een veel mooiere trekpleister
 
Manneke pis is idd echt k*t :D
Verhaal erachter is wel leuk natuurlijk.
Alleszins de Grote Markt in Brussel is een veel mooiere trekpleister

sure, met de "kerstboom" dit jaar zeker

album_large_5365688.jpg
 
Brussel heeft sowieso al weinig bezienswaardigheden en verdient eigenlijk geen aandacht, van zodra je uit het centrum wegtrekt kom in een smerige stad vol uitschot terecht. beter bezoek je Brugge.
 
En vergeet zuid west Vlaanderen niet.
 
Laatst bewerkt:
Manekke pis vind ik nu eens geen ruk aan..
Snap de haat tegen de eifeltoren wel niet. Toen ik ernaast/eronder stond vond ik het best wel indrukwekkend :)

Wat is dat met die kerstbomen tegenwoordig? Trekt toch op niets vergleken met een standaard mooie grote groene boom ??? In hasselt is er nu een kerstboom volledig uit service gemaakt.. Hopelijk doen de vandaaltjés hun werk.

Dit maar in het groot:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Manneken Pis haha meest overgewaardeerde k*tstandbeeld in de geschiedenis van de mensheid volgens mij. Wel grappig dat er altijd wel een groep Aziaten rond staat te fotograferen alsof het één of ander wonder is. Brussel stelt idd weinig voor als citytrip, en dat je 11 euro moet betalen om in het atomium te mogen is ook bs. Er zijn genoeg boeiendere plaatsen te vinden in België, Brugge is al gezegd en de kust en Ardennen natuurlijk.
 
Brugge, Gent, Antwerpen,... allemaal een pak leuker om te bezoeken dan Brussel.
 
Brugge is imo de mooiste stad, als je met een echte kenner (en niet zo een dwaze gids die je van toeristische attractie naar attractie stuurt) er rond loopt is het best mooi.

gent is ook niet mis en vind opzich de Marollen in Brussel ook wel iets hebben.
 
Tjah, geen trekpleister kan op tegen de wallen in Amsterdam.
 
Haha zo grappig en zo verdiend als je er als toerist teleurgesteld door bent.
 
Janneke Pis ook niet te vergeten natuurlijk, 2 voor de prijs van 1
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hoezo valt Checkpoint Charlie tegen? :roflol: :o
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hoezo valt Checkpoint Charlie tegen? :roflol: :o

Het museum in het gebouw (waren vroeger aparte huizen) dat ter hoogte van die checkpoint staat is nochtans wel de moeite.
 
Brugge, Gent, Antwerpen,... allemaal een pak leuker om te bezoeken dan Brussel.
Ik vond Brussel wel leuker dan antwerpen, Brugge staat tot nu toe op nummer 1, over paar weekies gaan we naar gent 3 daagjes dus ben benieuwd :D
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
De eifeltoren een tegenvaller? Lijkt mij juist erg mooi...
 
In vergelijking met de architectuur in Parijs vond ik de Eiffeltoren maar een hoop schroot ijzer.
 
Back
Naar boven