MuscleMeat

(mannelijke) kaalheid (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vince

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
948
Waardering
1
Ik merk dat ik zo van die 'inhammetjes' aan het krijgen ben. En ik ben er verdomme nog maar 24.. leuk is anders. Ben wat gaan opzoeken hierover en het blijkt hormonale oorzaken te hebben. Vooral haren op de kruin blijken DHT gevoelig te zijn.
Zijn er hier nog die hier last van hebben op jonge leeftijd? Niet dat ik er ongelofelijk mee zit maar ik had het toch graag anders gezien :)
Nu begreep ik dat het erfelijk is maar het vreemde is dat mijn beide broers hier geen last van hebben. Hopelijk zitten er geen stofjes in supplementen die ik gebruik die dit versnellen.. . Ik zit overigens niet aan de AAS.
 
hmm ik had de search functie eerst moeten gebruiken... heb al wat gevonden.. anyway, als jullie toch een reactie willen geven :D
 
ik ben 23 en krijg het ook...over het algemeen zijn ze bij mij in de familie wel iets of wat eerder kaal denk ik maarja...das k*t maarja ..als het erg word ..als ik 28 ben ofzo..dan scheer ik me gewoon kaal :D
 
Kaal of kammen!!
 
kaalheid is een van die factoren waarvan men zegt dat ze heel sterk erfelijk bepaald zijn, sommigen krijgen er op vroege leeftijd mee te maken, andere op latere leeftijd. Naar men ook zegt, is bijvoorbeeld lang haar dragen een van de externe factoren die kaalheid bevorderen.
 
patkrachtser zei:
Naar men ook zegt, is bijvoorbeeld lang haar dragen een van de externe factoren die kaalheid bevorderen.
Haha wat een onzin.
Alopecia androgenetica, ook wel mannelijke kaalheid genoemd is erfelijk bepaald. Je kan het zowel van je moeders als vaders kant erven.
Als jij je haar graag wilt behouden moet je een 5-ar remmer gebruiken. 5-ar is het enzym dat testosteron omzet in dihydrostestosteron (DHT).
De sterkste 5-ar remmer die momenteel verkrijgbaar is, is Dutasteride (avodart). Het meest gebruikte is finasteride (propecia, proscar).
Tevens zou je minoxidil kunnen gebruiken voor het behoud van je haren, minoxidil behoud de haren in de catagene fase.
 
Ben 44 en heb al mijn hoofdhaar nog maar laat het tegenwoordig bijna milimeteren, als het gaat kalen scheer ik de hele reut eraf.

Weet je wat erg is die mannen die het psychisch niet aankunnen en dan maar zo'n lange lok eroverheen plakken... van oor tot oor :D
 
mijn pa is nu helemaal kaal...op zn 17e was ie al helemaal kaal:eek:!!! dus gelukkig heb ik dr nix van mee gehad..wel heb ik inhammen van me opa geërfd.
wel heb ik ook dun haar...en na 2 stromba kuurtjes is het wel wat opgetrokken...als ik weer ga kuren heb ik iig finastride liggen wat een ar5 blokker is...houdt DHT tegen voor 70-80% ...misschien niets voor jou?
 
Had op mijn 17e ook al "last" van inhammen en dat werd steeds erger. Ik ben in principe nog niet kaal, maar het is op sommige plaatsen behoorlijk dun gezaaid. Mij boeit het niet, dus ik heb ervoor gekozen om het er helemaal af te halen. Ik ben nu dus al 4 jaar helemaal kaal en dat bevalt me prima! En je weet wat de feiten zijn he;
Een echte man heeft 2 kale koppen!:D
 
DutchVince zei:
Ben 44 en heb al mijn hoofdhaar nog maar laat het tegenwoordig bijna milimeteren, als het gaat kalen scheer ik de hele reut eraf.

Weet je wat erg is die mannen die het psychisch niet aankunnen en dan maar zo'n lange lok eroverheen plakken... van oor tot oor :D

Haha ja dat ziet er altijd zo stom uit :D

Gelukkig heb ik dik haar, hopelijk niet zo snel last van kaalheid. Als het eenmaal komt zal ik het waarschijnlijk niet erg vinden, maar als ik het nu zou hebben op m'n 19e zou ik het waarschijnlijk wel erg vinden. Een gozer die ik ken is 22 ofzo en die wordt bovenop al helemaal kaal. Echt zo'n ring krijgtie al. Hij draagt ook altijd een pet, dus misschien komt het daardoor, dat het gaat broeien ofzo. Weet niet of dat mee kan werken?
 
Kaalheid wordt bepaald door erfelijke factoren dus daar is niet zo heel veel aan te doen. Als je vader kaal is en/of de broer of vader van je moeder dan is de kans groot dat je er ook mee gaat te maken krijgen.
Je kan natuurlijk altijd produkten gebruiken die de haaruitval wat tegenhouden. Ik denk me te herinneren dat Will Brink (schrijver van Musclemag international) een heel lijstje had van producten dat je kon gebruiken (ik ga eens kijken of ik dit nog ergens liggen heb) maar de dingen die er zeker in voorkwamen waren een half tabletje proscar(finasteride) minoxidil en nizoral shampo (anti inflammatie van de hoofdhuid als ik me niet vergis).
 
ik kreeg op mijn 16de al inhammetjes! Ik was bang dat ik tegen mijn 20 ste volledig kaal zou zijn, want zowel mijn vader als beide grootvaders zijn/waren kaal. Dus begon ik een product op te smeren op mijn hoofd, weet niet wat het was, eigen brouwsel van de apotheek. Nadeel was dat mijn haar er niet uitzag als ik dat ding opsmeerde, kreeg een vettige kop. Ben ik er maar mee gestopt.
Ben nu 19 en de inhammetjes zijn wat groter geworden.
Zijn die producten die daar opgenoemd worden dingen die je moet slikken of moet je ze ook op je kop smeren?
 
Maak er geen probleem van man.
Ik millimeter mn haar omdat een aantal plekken wat dunner worden.
Weet je hoe relaxed het is om s'ochtens niet je haar te hoeven kammen, dat je nooit een 'bad hair day' hebt en dat je gewoon geen geld aan haar producten hoeft te spenderen?

En anders laat je toch gewoon een stuk scrotum transplanteren, krullebol! :D
 
The Rock zei:
Haha ja dat ziet er altijd zo stom uit :D

Gelukkig heb ik dik haar, hopelijk niet zo snel last van kaalheid. Als het eenmaal komt zal ik het waarschijnlijk niet erg vinden, maar als ik het nu zou hebben op m'n 19e zou ik het waarschijnlijk wel erg vinden. Een gozer die ik ken is 22 ofzo en die wordt bovenop al helemaal kaal. Echt zo'n ring krijgtie al. Hij draagt ook altijd een pet, dus misschien komt het daardoor, dat het gaat broeien ofzo. Weet niet of dat mee kan werken?

Denk eerder dat ie die pet draagt omdat hij kaal is.
 
gallius zei:
ik kreeg op mijn 16de al inhammetjes! Ik was bang dat ik tegen mijn 20 ste volledig kaal zou zijn, want zowel mijn vader als beide grootvaders zijn/waren kaal. Dus begon ik een product op te smeren op mijn hoofd, weet niet wat het was, eigen brouwsel van de apotheek. Nadeel was dat mijn haar er niet uitzag als ik dat ding opsmeerde, kreeg een vettige kop. Ben ik er maar mee gestopt.
Ben nu 19 en de inhammetjes zijn wat groter geworden.
Zijn die producten die daar opgenoemd worden dingen die je moet slikken of moet je ze ook op je kop smeren?

finasteride (propecia) moet je slikken.
 
Dat van lang haar dragen is echt onzin :)

Ik heb mijn haar altijd lang tot zeer lang gedragen en hoewel ik wel wat inhammetjes heb, is het nog altijd een stuk meer haar dan dat van mijn jongere broer die zijn haar altijd kort heeft gehad.
Wel heb ik het nu gemillimeterd omdat ik het bijhouden strontzat werd :D

Haar is voor het allergrootste deel erfelijk bepaald, hoewel hormonale factoren wel een remmende/versterkende factor hebben inderdaad in het kaal worden.

Persoonlijk kan het me allemaal geen reet boeien. Wordt het dun dan millimeter je het, klaar :)
 
hahaha ja zon stuk schaamhaar transplanteren op je hoofd, dat ze daar nooit aan gedacht hebben
 
ik wordt ookal sinds mn 16e dunner..shit happens..het zit m vaak in de genen..heb het nu al een aantal maanden gemillimeterd..prima!!!
 
Ik ben nu 21 en heb ook al inhammen.Ach en als de inhammen te erg worden gaat gewoon alles eraf.
 
Back
Naar boven