AndroidHealthClinic

MAP Junioren Benelux Fitness Challenge (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Aesthetics ftw

Cool Novice
Lid geworden
16 okt 2013
Berichten
50
Waardering
18
Lengte
1m84
Massa
83kg
Vetpercentage
8%
Morgen ben ik officieel 6 weeks out voor mijn eerste wedstrijd!

Mijn eerste wedstrijd gaat de Benelux Fitness Challenge (C) worden in Ahoy, Rotterdam.
Als het goed is ga ik in de junioren klasse meedoen.
Ik heb een tijd terug gemaild of deze wedstrijd ook de junioren Men's Physique klasse zal hebben en kreeg als bevestiging terug van juliette bergmann dat die er zal zijn.
Maarja, je weet het maar nooit met de ifbb hier in Nederland dus we gaan het zien.

Ik ben 21 jaar, train nu ongeveer 4,5 jaar.
Toen ik begon niet al te serieus, maar de afgelopen jaren gewoon alles goed qua training en voeding met af en toe een techno feestje mee te pakken (in zomer meer dan winter).

Wil deze eerste wedstrijd die ik doe gewoon lekker naturel doen en kijken hoe ver ik hiermee kom.
Vind het niet nodig om voor een C wedstrijd in Men's Physique klasse gelijk on the gear te springen (ookal wordt het niveau steeds hoger bij C wedstrijden).

Afgelopen zondag op 7 weeks out, 4-puntsmeting gehad bij mijn coach.
Kwam 20mm-20,5mm uit wat neerkwam op ~8%.
Het doel is om ~12mm te staan op 1 week van de wedstrijd.

Mochten er geïnteresseerden zijn in mijn wedstrijdvoorbereiding zal ik deze log gaan bijhouden richting de wedstrijd toe!
 
IMG_8269.JPG
IMG_8270.JPG


Dit was vandaag op 6 weken en 1 dag tot de wedstrijd. (Op mijn wel verdiende refeed day)
 
[afbeelding niet meer beschikbaar]
IMG_8135.JPG


Wat foto's van 8 weeks out met goede belichting

IMG_8203.JPG
 
Laatst bewerkt:
Prima shape voor junior voor map normaal mag er wat bij. Verhoudingen zijn belangrijker dan massa bij map dat scheeld succes in iedergeval
 
Prima shape voor junior voor map normaal mag er wat bij. Verhoudingen zijn belangrijker dan massa bij map dat scheeld succes in iedergeval

Thanks!

Ben benieuwd hoe de andere junioren MAP atleten erbij staan, maar we gaan in ieder geval voor de top 3!
 
Gister lekkere training gehad een dag na de refeed day!

Mijn coach (en ik zelf ook wel) is van mening dat frequency een van de belangrijkste zaken is voor natural bodybuilding. (naast volume en progressive overload ofcourse)

Mijn coach is dan ook fan van een full body schema om een high frequency te hebben.
Dit heeft echter niet mijn voorkeur aangezien ik ook train omdat ik het leuk vind.
Full Body vind ik niet echt een leuke manier van trainen.

Nu doe ik een middenweg waarin toch high frequency pakken: Push/Pull

Bij Push pak ik dan: Quads, Chest, Front/Side Delts, Triceps, Kuiten
Bij Pull pak ik dan: Hams, Back, Rear Delts, Traps, Biceps, Abs

Train niet vast met weekdagen dus ziet het er zo uit:

Push
Pull
Rest
(Repeat)

Pak dus elke spiergroep 2x in 6 dagen.



Pull training van gister:

Dumbell Romanian Deadlift: 3 Sets x 8 Reps 40kg per hand
Seated Leg Curl: 3 Sets x 10 Reps
Pull Ups: 4 Sets x 8 Reps
Barbell Row: 3 Sets x 8 Reps 80kg
Close Grip Lat Pulldown: 2 Sets x 10 Reps
Reverse Pec Deck: 3 Sets x 12 Reps
Dumbell Shrugs: 3 Sets x 10 Reps 40kg per hand
Hammer Curl: 3 Sets x 6-10 Reps
Incline Seated Dumbell Curl: 2 Sets x 10 Reps

En nog wat Ab werk
 
Leuk! Ik ga ook deelnemen aan deze wedstrijd. Persoonlijk denk ik niet dat er een junioren klasse zal zijn in de MAP. Wordt pas bij de B en A wedstrijden een aparte klasse. Wel jammer vind ik, met me 18 jaar is het moeilijk te competen tegen gasten van 25. Maar ja we gaan het zien! Succes laatste weken.
 
Lees dat je nieuwschierig bent hoe de andere MAP junioren erbij staan. Heb 3 foto's toegevoegd.

20170413_210625.jpg
20170413_210617.jpg
20170412_205535.jpg
 
Ziet er goed uit voor 18 jaar!

@TS, succes met je poep ik spot je weleens in je homegym.

Thanks man!

Train al een jaar of 3 niet meer dyna. Kom heel af en toe is langs, dus wie weet zie ik je dan.
 
Thanks man!

Train al een jaar of 3 niet meer dyna. Kom heel af en toe is langs, dus wie weet zie ik je dan.
Zu nu pas mijn typo, autocorrect altijd :p

Idd, ik volg je iig ook via yt:)
 
Yoo, zoals jullie zien is het loggen er een beetje bij ingeschoten.

Scriptie, Contest Prep en Youtube is al eigenlijk teveel in deze fase, dus vandaar dat ik geen tijd heb om hier ook nog te loggen.

Als je toch mijn road to the contest wilt volgen kan dat op [Link niet meer beschikbaar]

Zal wss nog even een update hier neerzetten na de wedstrijd voor de geïnteresseerden
 
Back
Naar boven