AndroidHealthClinic

Marbo MS-L102 review (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hierbij mijn review van de Marbo MS-L102 trainingsbank.

Verpakking:

In de doos is alles degelijk verpakt, met piepschuim en tie-wraps, zodat de boel in de doos niet kan schuiven. De meeste delen afzonderlijk zijn ingepakt met plastic, karton of een schuimlaagje.

Montage:

Voor de montage zijn een schroevendraaier/accuboor, 2 keer 17mm sleutels en een kunstof hamer nodig.
De montagehandleiding is in het Pools en Engels, wel duidelijk. Daarnaast zit er een lijst bij met alle bouten, moeren en ringen welke nodig zijn voor de montage. Voor elke onderdeel geldt dat er een onderdeelnummer aanwezig is. Dus mochten er problemen zijn kunnen deze doorgegeven worden aan de fabrikant.

Het in elkaar zetten zelf gaat vrij simpel, tenminste....voor de meeste onderdelen. :). Voor een aantal heb je echt de rubberen hamer nodig(iets wat daarom ook in de montagehandleiding staat), het past allemaal net, sommige onderdelen, met name de busjes lijken net iets te groot, maar met het betere tikwerk krijg je ze er wel op de juiste positie in.

Voor wat betreft de rugleuning en zitvlak heb ik wel een tweetal opmerkingen, het is jammer dat er niet voorgeboorde gaten of iets dergelijks zitten zodat de positie gelijk goed is. Als je niet goed oplet zit je zitvlak bv. niet in 1 lijn met je rugleuning. Maar ook hier geldt, zelf even goed opletten en dit zou geen probleem moeten zijn. Daarnaast waaren de metalen "latjes" waarop je de rugleuning bevestigd op 2 plekken verbogen. Zelf weer bijgebogen, maar daar had de Marbo kwaliteitscontrole wel wat beter moeten kijken.

Constructie:

Ik was positief verrast over de constructie van het geheel. Voor een "budget" trainingsbank staat deze als een huis. Ook onder zwaardere belasting, in dit geval 160 kg totaalgewicht, voelde ik geen speling en bleef de bank goed staan.

De afstand tussen zitvlak en rugleuning zal niet iedereen zijn of haar voorkeur hebben, er zit best een redelijk gat tussen. Zelf heb ik hier geen problemen mee gehad.

Het zitvlak zelf zit lekker en het schuim voelt dik genoeg aan om comfortabel op te zitten.

Voorop de bank kunnen nog extra accesoires geplaatst worden. Dat zouden meer merken mogen doen. Mocht je het niet nodig zijn kun je het ook makkelijk weghalen.

Levensduur:

Over de levensduur kan ik uiteraard weinig zeggen, wel heb ik al punten gezien waarvan ik denk dat ze in de toekomst problemen kunnen geven.

Het kunstleer zal vermoedelijk in de toekomst scheurtjes gaan vertonen.
De lagers kunnen op den duur gaan slijten waardoor alles niet helemaal soepel loopt.

Dat gezegd hebbende, de bouten en moeren en ander montagemateriaal zijn standaard bouten en moeren en zelf redelijk makkelijk te vervangen, mochten er zich ooit problemen voordoen.

Conclusie:

Voor het geld een prima fitnessbank, degelijk, stevig en comfortabel om op te trainen. Op een paar kleine puntjes na zeer tevreden.




 
Back
Naar boven