XXL Nutrition

Zaak Dutroux

Bezoekers in dit topic

Beelden Dutroux werden door medegevangene gefilmd, tuchtprocedure opgestart
De beelden van Marc Dutroux in de gevangenis van Nijvel werden gedraaid door een medegevangene. “Die persoon is geïdentificeerd en de tuchtprocedure hieromtrent is gevoerd”, zo zegt het directoraat-generaal Penitentiaire Inrichtingen dinsdag. Meer wil het daar niet over kwijt.

De beelden werden tijdens het weekend gepubliceerd op de website van de kranten van Sudpresse. Marc Dutroux is er in korte broek op te zien tijdens een wandeling in de gevangenis, waarbij hij over een ijsplek glijdt.

Het is in de gevangenis verboden om technologische middelen te bezitten of ze te gebruiken om met de buitenwereld te communiceren. Daarom startte het directoraat-generaal Penitentiaire Inrichtingen een onderzoek. Het wil niet ingaan op de vraag welke sanctie de dader kreeg.

Eerder was gezegd dat zo’n sanctie kan oplopen tot maximaal dertig dagen in isolatie.
Zo, we kunnen weer met een goed gemoed slapen gaan.
 
Te kort voor mij. M'n 10 incher zou eruit hangen.

Toch niet...

:fuu::fa:
 
  • Like
Waarderingen: mat
'Kom hier, meisje' kent hij vast wel.
 
Roses are red
Violets are blue
If you are naughty
Marc will be coming for you
 
Wat zei meneer Dutroux toen de politie hem kwam arresteren ?
Ja, dat vind ik nou kinderachtig
 
Dat z'n wijf alweer jaren vrij is toont goed aan dat vrouwen vaak gemakkelijker wegkomen. Twee van die meiden zijn nochtans gestorven toen Dutroux in de bak zat.
 
2YHXoGi.jpg


Belgen...
 
Deaths of potential witnesses[edit]
More than 20 potential witnesses of the case have died with no explanation

???
 
Er zijn veel complottheorieën verbonden aan de zaak. Ik weet niet of dat cijfer echt klopt. Sabine en Laetitia horen er gelukkig niet bij.

763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.jpg
 
Dat z'n wijf alweer jaren vrij is toont goed aan dat vrouwen vaak gemakkelijker wegkomen. Twee van die meiden zijn nochtans gestorven toen Dutroux in de bak zat.

Ze is veroordeeld voor medeplichtigheid en doodslag, niet moord.
 
Is ze wel veroordeeld voor doodslag destijds?

Iemand zoals Michelle Martin laat je in ieder geval niet vervroegd vrij. Laat staan na amper de helft van haar straf te hebben uitgezeten.

Het is te gemakkelijk voor vrouwen om te claimen dat ze werden geterroriseerd door hun wederhelft en daardoor deden wat ze deden. In het geval van Karla Homolka weten we nu ook dat ze net zo gestoord was als Paul Bernardo.

Toen Dutroux in de gevangenis zat was er geen enkele verdedigbare reden om Julie en Melissa niet vrij te laten. Genoeg reden om haar de volledige straf te laten uitzitten.
 
Vader van Julie Lejeune haalt uit na moord op Julie Van Espen
De moord op Julie Van Espen heeft ook bij Jean-Denis Lejeune, de vader van de door Marc Dutroux vermoorde Julie, nare herinneringen naar boven gebracht. “Weer een slachtoffer van het falende Belgische gerecht”, zegt hij bij La Dernière Heure.

Het gaat er niet in bij Jean-Denis Lejeune dat Steve Bakelmans al meermaals veroordeeld was voor verkrachtingen en toch nog op vrije voeten was. “Ik zou graag hebben dat het Belgische volk een uitleg krijgt hoe het kan dat zijn dossier zo traag behandeld werd”, aldus Lejeune. “Te weinig middelen bij de tribunalen? Onaangepaste wetteksten? Laksheid?”

De hele zaak roept herinneringen op aan de zaak van zijn dochter Julie Lejeune, want ook Marc Dutroux was een recidivist die al eerdere veroordelingen had opgelopen. “Er zijn nog gelijkaardige gevallen in ons land, zeker van misbruikers en moordenaars van kinderen die onder voorwaarden vrijgelaten zijn zonder medische opgevolgd te worden in de gevangenis.”

Lejeune is niet mals voor Justitie. “Beste inwoners van België, met dit gerechtelijk systeem hoef je niet te schrikken als er nog gelijkaardige drama’s gebeuren. Het is niet dat ik het sinds 1995 niet genoeg herhaald heb.”
 
Back
Naar boven