MarcianoSR
Advanced Bodybuilder
- Lid geworden
- 14 apr 2016
- Lengte
- 1m75
- Topic Starter
Slim geprogrammeerde conditietraining als GPP kan je werkcapaciteit ook helpen te verhogen, hetzij dmv slow steady state conditioning of high intensity conditioning. Je kunt ook je werkcapaciteit opkrikken door bij een bepaald % van je 1RM kortere rusttijden te pakken (hogere densiteit). In het begin voelt dat zwaar en moet je misschien zelfs een beetje terug in gewicht, maar je lichaam past zich snel aan.
Het moet wel een beetje praktisch zijn allemaal: je hebt namelijk gewoon nog een heel leven naast de hobby van het powerliften: werk, studie, relaties en andere zaken.
Ik heb dat dus een tijdje in mijn schema gehad d.m.v super sets. Was behoorlijk pittig conditioneel gezien, verschrikkelijk. Maar wel belangrijk, ook als powerlifter heb je een basis conditie nodig. Zelf heb ik denk ik wel een behoorlijk slechte conditie. Vaak heb ik wel 5 min rust nodig tussen squats. Dan merk ik dat mijn benen al eerder hersteld zijn dan dat ik conditioneel weer klaar ben. Niet zo dat ik na 5 min nog loop te hijgen maar het voelt wel ff prettig om rustig op adem te komen.