MuscleMeat

Marciano's Powerlog: -83kg = undefined;

Bezoekers in dit topic

Thanks Mudita! En welkom in mijn log :)

Huidige stats zijn:
squat: 180kg
bankdrukken paused: 135kg
deadlift: 225kg @87kg

Volgende week test week met de doelen:
squat: 190kg
bankdrukken paused: 140kg
deadlit: 235kg

Nice stats. Volgende week gaat je zeker wel lukken denk ik, veel succes!
 
PR week is aangebroken. Vandaag begonnen met de squat en de bench. Doel op de squat was 190kg, op de bench 135kg met wat meer snelheid en gemak dan de vorige keer. 140kg als het er nog in zat.

Sheiko #32 week 1 dag 2

squats
3x90
3x107,5
3x125
2x145
1x162,5 easy
1x170 nog steeds easy
1x180 evenaring
1x190 PR

1x195 PR!


comment
Verbaasde me nog over de snelheid die ik had met 190. Stang voelde al relatief zwaar bij het unracken, dus was erg blij toen ik voelde dat er qua beenkracht nog een klein tandje bij kon. Daarna dus 195 geprobeerd. Was wel een beetje bang voor die stang, trok al zo krom dat ik dacht dat 'ie misschien wel zou breken. Iets minder filmpjes kijken. 195 was wel een grinder en voorlopig mijn max. 200, mooi cijfer, maar het leek me toch net iets te zwaar, en maar goed ook. 200 squat had ik ook pas als doel in mei. Zeer zeer zeer blij met 195, +15 op mijn totaal en op naar 200+ squat!

bench press paused
Wat een grap. Vermoeidheid sloeg toe. Kwam niet voorbij 135.

5x70
3x85
3x97,5
2x112,5
1x122,5
0x135
10x80

Toen naar huis gegaan. Totaal is nu 555kg! Blij mee!
 
Damn wat lekker die squat! Gefeliciteerd :D
Fijn dat je zo goed gespot kon worden. Hielp denk ik wel mee mentaal?

Jammer van de bench... Wil je het op korte termijn nog proberen of laat je het hier gewoon bij?
 
Damn wat lekker die squat! Gefeliciteerd :D
Fijn dat je zo goed gespot kon worden. Hielp denk ik wel mee mentaal?

Jammer van de bench... Wil je het op korte termijn nog proberen of laat je het hier gewoon bij?

Dankje! Voel me lekker gaar nu haha :o Is zeker een mentale oppepper als je elkaar zo helpt!

Mwa, had het eigenlijk wel verwacht dus zit er niet zo heel erg mee. Ben niet van plan het binnenkort te proberen eigenlijk omdat ik niet heel lang geleden 135 al had neergezet. Misschien weer een keertje als ik me heel goed voel.
 
Net terug van trainen. Zou eigenlijk donderdag deadlift PR doen, maar ik moest wegens omstandigheden schuiven en ben vandaag maar gegaan.
Slecht idee, want het ging heel slecht. Niet eens 100% weten te deadliften. Veel te weinig energie ook, daarnaast ook een beetje last van mijn rug op een plek waar ik dat al eerder heb gehad. Is dus een zwakke plek geworden. Misschien had ik beter tot vrijdag moeten wachten.

bankdrukken paused
3x70
3x85
3x97,5
2x105
2x105
2x105
2x105

dreadlift
3x112,5
3x135
3x157,5
1x180 allemal easy tot hier
1x202,5 ging veel en veel te traag
0x225

daarna naar huis gegaan. Vrijdag een lichte training aan de hand van hoe ik me voel met o.a wat squats/paused squats. Gewoon wat techniek. En maandag weer volle bak vers aan de nieuwe cycle. Helemaal niks nu!
 
Precies! En die is vandaag begonnen!

12 weeks out. Vandaag gewogen net voor de training, tot mijn verbazig 'maar' 86,5, terwijl ik voorheen altijd rond de 87,1 - 87,5 was. Eerste dag van de cut, gaat lekker zo :)

Best een lekkere training gehad. Nu even <rant-mode> Het was druk. Tig mensen die vroegen: ben je al klaar, hoeveel setjes moet je nog etc. Ik kon wel een administratie bijhouden van wie na mij wilde bankdrukken. Mocht zelf ook nog een kwartier wachten voor ik aan de beurt was. Het was ook lekker warm trouwens. En, voordat ik mijn training startte bedacht ik me ineens: "Hey, wist je nog de vorige keer? Toen kreeg je tijdens de training honger! HA!" De hele training last van een knorrende maag en een lage suikerspiegel. Dat was het. Nu het goede gedeelte. </rant-mode>

bench press paused
5x70
4x85
3x97,5
3x105
3x105
3x105
3x105
3x105

squats
5x97,5
5x117,5
5x137,5
5x137,5
5x137,5
5x137,5
5x137,5

comment
Geprobeerd goed op techniek te letten. Vind zelf dat ik een beetje last heb van een buttwink. Probeer die er zoveel mogelijk uit te krijgen met trainen en stretchen. Voor de rest een easy squat. Grappig, aangezien ik van de zomer nog keihard met 3x5x140 liep te struggelen.

bench press paused
6x70
6x85
6x90
6x90
6x90
6x90

lateral raises
10x9
10x9
10x9

comment
vaker doen.

goodmornings
5x40
5x40
5x40
5x60
5x60

comment
licht begonnen omdat ik vorige week last van mijn rug had. Is nu weg, maar proberen het zo voorzichtig mogelijk te doen.

Einde van de training nog goed gestretchd. Gaat de goede kant op.

Verder, volgende week maandag kijken wat ik doe qua schema. Ik heb een PT les bij Strength academy. In iedergeval lekker equipment testen.
 
Al eens eerder met wedstrijd materiaal getraind? Zo nee, bereid je voor op een wereld van verschil tov basic fit materiaal :p
 
Al eens eerder met wedstrijd materiaal getraind? Zo nee, bereid je voor op een wereld van verschil tov basic fit materiaal :p

Nee nog niet! Ik ben daarom erg benieuwd! Dat de kwaliteit hoogstwaarschijnlijk beter is dacht ik ook al wel :P Die stangen daar wegen natuurlijk allemaal precies 20kg en zijn echt een stuk scherper.
 
Nee nog niet! Ik ben daarom erg benieuwd! Dat de kwaliteit hoogstwaarschijnlijk beter is dacht ik ook al wel :P Die stangen daar wegen natuurlijk allemaal precies 20kg en zijn echt een stuk scherper.

Precies! Vooral dat ze scherper zijn is echt heerlijk voor grip. En echt fijne bankjes imo. Zal je vast bevallen.
 
Net terug van de sportschool. Niet getraind. Echt teveel last van mijn hip adductors en glutes. Voelde het al de hele dag maar wilde het toch proberen. Bij het opwarmen van de deadlift voelde ik het nog te erg dus ben ik gestopt en naar huis gegaan. Voelde me prima verder dus zonde van de training. Vreemd dat ik nu z'on extreme last heb van spierpijn. Zou het komen door het kcal deficit? Zo ja ga staak ik het en ga ik wel lekker doorbulken
smile.gif

Morgen hopelijk wel trainen.
 
Denk niet dat het door het cutten komt. Maar weten doe ik het niet. Persoonlijk herstel ik wel minder goed in een cut maar dat merk ik dan gewoon aan energie, spier trillingen heel soms en/of sets amper kunnen afmaken. Maar eigenlijk nooit echt veel meer spierpijn.
 
Denk niet dat het door het cutten komt. Maar weten doe ik het niet. Persoonlijk herstel ik wel minder goed in een cut maar dat merk ik dan gewoon aan energie, spier trillingen heel soms en/of sets amper kunnen afmaken. Maar eigenlijk nooit echt veel meer spierpijn.


Hoop ook van niet :) Merkte dat vandaag anders totaal niet aan energie. Had een lekkere training kunnen zijn.
Net even ingespoten met reflex, voelt echt een stuk beter.
 
Vandaag getraind ondanks de nog steeds aanhoudende spierpijn in mijn hip adductors. Gelukkig was het niet zo erg meer en had ik tijdens het trainen geen last. Wel voorzichtig aan getraind.

Sheiko week 37 week 1 dag 2

deadlift
3x112,5
3x135
3x157,5
3x170
3x170
3x170
3x170

comment
easy

incline bench
3x67,5
3x80
3x95
3x95
3x95
3x95 VPR

deadlift from boxes
3x130
3x157,5
3x180
3x180
3x180
3x180

comment
ook erg easy

toen nog wat gefoamrolled en naar huis. Leg extensions en abs overgeslagen. Hopelijk morgen sterk genoeg om te kunnn squatten.
 
Gisteren Sheiko week 1 dag 3.

Nog steeds last van spierpijn overal, niet heftig maar wel voelbaar en gelukkig niet meer in mijn hip adductors. Was erg moe en twijfelde of ik wel moest gaan icm met de spierpijn. Training ging prima en nergens last van gehad.

bankdrukken paused
7x70
6x77,5
5x85
4x90
3x97,5
3x97,5
2x105
2x105
3x97,5
3x97,5
4x90
6x85
8x77,5
10x70

squat
5x97,5
4x117,5
3x137,5
3x145
3x145
3x145
3x145
3x145

french press
8x12,5
8x12,5
8x17,5
8x17,5
8x17,5

dumbell rows
8x30
8x30
8x30
8x30

Maandag PT sessie bij Jordi Snijders, zin in!
 
Ok, ik heb er toch de afgelopen dagen flink overna zitten denken wat ik nou wil mbt wedstrijden.
Eerder heb ik mij als doel gesteld om mee te doen in de -83 klasse, lijkt mij ook de perfecte gewichtsklasse voor mij op dit moment aangezien ik zelf ook niet heel lang ben, en ik vind dat er nog wel wat vet af kan. Dik en sterk wil ik absoluut niet worden, maar ik hoef ook niet shredded. Normaal en zo sterk mogelijk dus. Het was dan ook de bedoeling dat ik bij 82kg 522,5kg moest tillen om minimaal 350 wilks te verzamelen en mezelf te kunnen kwalificeren voor het NK tijdens de SBD cup die ik in september wil doen. Ik denk dat minimaal 522,5kg bij 82kg lichaamsgewicht niet meer een doel is van nu, maar van toendertijd. Daarom besluit ik toch te stoppen met cutten en gewoon op mijn huidige gewicht te blijven van 86,5 met misschien een lichte bulk. Ik denk dat ik hier veel meer voordeel uithaal mbt krachtgains, wat veel meer prioriteit heeft, dan wanneer ik in een deficit zit. Ik loop met nog ongeveer 5,5 maanden te gaan goed op schema en kan nog genoeg kracht winnen om in september een goed totaal binnen te slepen. Over 2,5 maand dus meedoen aan de beginnerswedstrijd wat meteen een test wordt om te kijken wat ik hier neer kan zetten. Doel totaal weet ik nog niet, dat ga ik rond half mei bepalen als ik weer 100/105% moet liften, maar het zou mooi zijn om dan al 540+ te halen. Dat is dan 350 wilks.
 
Ok, ik heb er toch de afgelopen dagen flink overna zitten denken wat ik nou wil mbt wedstrijden.
Eerder heb ik mij als doel gesteld om mee te doen in de -83 klasse, lijkt mij ook de perfecte gewichtsklasse voor mij op dit moment aangezien ik zelf ook niet heel lang ben, en ik vind dat er nog wel wat vet af kan. Dik en sterk wil ik absoluut niet worden, maar ik hoef ook niet shredded. Normaal en zo sterk mogelijk dus. Het was dan ook de bedoeling dat ik bij 82kg 522,5kg moest tillen om minimaal 350 wilks te verzamelen en mezelf te kunnen kwalificeren voor het NK tijdens de SBD cup die ik in september wil doen. Ik denk dat minimaal 522,5kg bij 82kg lichaamsgewicht niet meer een doel is van nu, maar van toendertijd. Daarom besluit ik toch te stoppen met cutten en gewoon op mijn huidige gewicht te blijven van 86,5 met misschien een lichte bulk. Ik denk dat ik hier veel meer voordeel uithaal mbt krachtgains, wat veel meer prioriteit heeft, dan wanneer ik in een deficit zit. Ik loop met nog ongeveer 5,5 maanden te gaan goed op schema en kan nog genoeg kracht winnen om in september een goed totaal binnen te slepen. Over 2,5 maand dus meedoen aan de beginnerswedstrijd wat meteen een test wordt om te kijken wat ik hier neer kan zetten. Doel totaal weet ik nog niet, dat ga ik rond half mei bepalen als ik weer 100/105% moet liften, maar het zou mooi zijn om dan al 540+ te halen. Dat is dan 350 wilks.
Succes!!
 
Klinkt als een heel strak plan! Was zelf ook hiervoor gegaan.

Zonde als je beneden eigen niveau gaat presteren door een cut voor gewichtsklasse vind ik. Al helemaal bij een beginnerswedstrijd waardoor je door spanning en/of onervarenheid misschien al wat steekjes laat vallen.
Daarbij, als je niet enorm dik of dun bent naar jouw idee lijkt me dat prima.

Wat is je lengte?
 
Verstandig besluit. Pin je niet vast op een gewichtsklasse, dit jaar wordt je toch nog geen kampioen(over 2 jaar wel? :D) dus maakt het geen reet uit in welke klasse je lift.

Ik snap dat je mijn belly niet ambieert :D
 
SmitFit: Thanks!

Klinkt als een heel strak plan! Was zelf ook hiervoor gegaan.

Zonde als je beneden eigen niveau gaat presteren door een cut voor gewichtsklasse vind ik. Al helemaal bij een beginnerswedstrijd waardoor je door spanning en/of onervarenheid misschien al wat steekjes laat vallen.
Daarbij, als je niet enorm dik of dun bent naar jouw idee lijkt me dat prima.

Wat is je lengte?

Heb je helemaal gelijk in. Ik voel me voor de rest helemaal prima met dit gewicht en ben verder ook wel tevreden met de vooruitgang. Het lijkt me nu ook gewoon niet logisch om te gaan cutten. Als het mis gaat kan ik een deficit in iedergeval uitsluiten op deze manier. Op naar die 200 squat, dat vind ik veel interessanter! :D
Ik ben maar 1,75m. Toen ik ooit begon was ik ook maar 66kg.
.



Verstandig besluit. Pin je niet vast op een gewichtsklasse, dit jaar wordt je toch nog geen kampioen(over 2 jaar wel? :D) dus maakt het geen reet uit in welke klasse je lift.

Ik snap dat je mijn belly niet ambieert :D

Hahahah kampioen, ik ben al blij als ik mezelf NK waardig mag prijzen :D Nee maar nogmaals, een iets beter fysiek met een kwalificatie was het idee. Maar visies veranderen soms :D

Ach bij de een staat een belly beter dan bij de ander, ik accepteer dat maar gewoon :D
 
Back
Naar boven