XXL Nutrition

Marciano's Powerlog: -83kg = undefined;

Bezoekers in dit topic

Hoe kwam de verrekking, tijdens het trainen erin geschoten? Fijn dat het nu weer de goede kant opgaat.

Nice van je inschrijving :D
Ik moet nog even wachten tot donderdag.
 
Gisteren:

Niet superveel energie. Rug gaat wel al beter. Minder pijn, minder stijf. Echter gisteren maar niet gesquat, omdat ik toch nog flink last had van mijn hamstrings/adductors. Icm mijn rug verplaats ik dit naar vrijdag, dan maar even dubbel squatten. Komt ook beter uit voor mijn rug die dan hopelijk nog beter aanvoelt.

Begonnen dus met bench.

paused bench press mid grip
5x60
5x60
5x75
5x85
5x97,5
5x97,5
5x97,5

comment
Grappig. Ik vind dat ik zwakker ben geworden op mid-grip. Ik pak de stang precies zoals ik hem normaal gesproken altijd pakte, best wel een stuk van de ringen. Sinds ik bij Jordi train zitten mijn middelvingers ongeveer op de buitenste ringen en dat voelt nu veel beter/sterker aan.

paused bench 3/4
5x92,5
5x92,5
5x92,5
5x92,5

stiff legged deadlift (hookgrip)
5x60
5x60
5x70
5x80
5x80
5x80

comment
Rustig aan geprobeerd en het ging wel weer aardig. Voelde dat het nog steeds niet 100% hersteld is maar tot aan 80kg was het betrouwbaar. Rug voelde zelfs beter nadat ik klaar was.

pull ups
5x bw
5x bw
5x bw

comment
Verhogen met 2,5kg iedere week mits ik 3x5 haal. Zat nog wel wat in gelukkig, had ik niet verwacht aangezien mijn pull ups slecht zijn en ik ze lang niet gedaan heb.

dips
8x bw
8x bw
8x bw

biceps tot slot
 
Grappig. Ik vind dat ik zwakker ben geworden op mid-grip. Ik pak de stang precies zoals ik hem normaal gesproken altijd pakte, best wel een stuk van de ringen. Sinds ik bij Jordi train zitten mijn middelvingers ongeveer op de buitenste ringen en dat voelt nu veel beter/sterker aan.

Ik had echt exact hetzelfde toen ik een paar weken terug medium grip deed. Toch wel fijn om te zien wat je gripwidth voor positief effect kan hebben op je benchkracht.
 
Vanavond weer getraind. Ging echt stukken beter weer met mijn onderrug. Alles van het schema kunnen doen. Zelfs weer kunnen deadliften.

Squat
5x70
5x70
5x100
5x125
5x125
5x125

Paused squat
5x115
5x115
5x115

comment
Alert op mijn onderrug, maar ging prima. Nu merk je hoeveel core kracht je nodig hebt, en vooral met lowbar ook je onderrug. Merkte toch ook dat ik hier nog kracht mis, maar dessalniettemin was de barspeed top.


Paused bench press
5x60
5x60
5x80
5x90
5x97,5
5x97,5
5x97,5

Bidon press
4x105
4x105
4x105
4x105

Deadlift zonder stop/riem
5x60
5x100
5x120
5x145
5x145
5x145

bent over row
6x60
6x60
6x60
 
Hypertrophy day met 5-jes? :p

Ben je niet meer aan de Sheiko?
 
Ik had echt exact hetzelfde toen ik een paar weken terug medium grip deed. Toch wel fijn om te zien wat je gripwidth voor positief effect kan hebben op je benchkracht.

Je betrekt er toch meer je borstspieren bij. Mid-grip is toch meer tricep merk ik.
 
Hypertrophy day met 5-jes? :p

Ben je niet meer aan de Sheiko?

Haha, 5 reps zijn echt mijn hypertrofie dagen :p het zijn mijn sets met lichter gewicht + assist oefeningen zoals deadlift zonder stop en BOR. Op dag 1 oefen ik mijn zware competitie lifts op de grote 3.

Ik ben sinds april gestopt met Sheiko. Train nu onder begeleiding bij Strength Academy van Jordi Snijders! Dus volg een heel ander trainingsprogramma op maat.
 
Haha, 5 reps zijn echt mijn hypertrofie dagen :p het zijn mijn sets met lichter gewicht + assist oefeningen zoals deadlift zonder stop en BOR. Op dag 1 oefen ik mijn zware competitie lifts op de grote 3.

Ik ben sinds april gestopt met Sheiko. Train nu onder begeleiding bij Strength Academy van Jordi Snijders! Dus volg een heel ander trainingsprogramma op maat.
Gaaf hoor, een persoonlijk programma van Jordi Snijders! Ik vond Sheiko persoonlijk wat minimalistisch, miste er wel wat rows en rear delt werk in. Zit er geen ab werk in je huidige programma? En wat is een bidon press?
 
Gaaf hoor, een persoonlijk programma van Jordi Snijders! Ik vond Sheiko persoonlijk wat minimalistisch, miste er wel wat rows en rear delt werk in. Zit er geen ab werk in je huidige programma? En wat is een bidon press?

Daar heb je gelijk in. Rugwerk in Sheiko was vrij nihil ja, maar ik miste ook andere dingen zoals pushdowns, ohp, bicep curls. Die heb ik toen zelf ook toegevoegd zonder dat het mijn sq bp en dl in de weg stond. Dan is het best een goed schema, althans voor mij want vooral mijn squat zat in de lift op dat moment en vond het idee van hem wel goed werken (2x squatten per sessie en bench tussendoor voor rust op squat).

Abs zitten er zeker in, had ze alleen vandaag overgeslagen omdat de gym ging sluiten (goeie smoes hè :p). Abs train ik gewoon 3x pw, weighted planks.
En 'bidon' press is eigenlijk een grapje. Het is gewoon een board press, maar aangezien ze in deze gym geen 'boards' hebben en ik alleen was had ik gewoon een bidon onder mijn shirt gestopt. Bedoeling is dan dat je de stang kort pauzeert op het board, in dit geval mijn bidon dus haha.
 
En 'bidon' press is eigenlijk een grapje. Het is gewoon een board press, maar aangezien ze in deze gym geen 'boards' hebben en ik alleen was had ik gewoon een bidon onder mijn shirt gestopt. Bedoeling is dan dat je de stang kort pauzeert op het board, in dit geval mijn bidon dus haha.
Niet eens slecht bedacht eigenlijk, je moet wel een beetje fatsoenlijke bidon hebben! :p
 
Hoe kwam de verrekking, tijdens het trainen erin geschoten? Fijn dat het nu weer de goede kant opgaat.

Nice van je inschrijving :D
Ik moet nog even wachten tot donderdag.

Had hier niet eens op gereageerd :dunno:

Het was tijdens de training van zaterdag 2 weken terug ja. Was een beetje een gehaaste training, maar ik verloor denk ik teveel spanning op de squat onderin waardoor ik een verkeerde beweging maakte. Ga ook niet meer zoveel zonder belt trainen als dat ik deed om dit wel te voorkomen, want mijn core is gewoon niet sterk genoeg. Veel core werk doen dan maar :D

Ik zag je naam er al tussenstaan :D
 
Had hier niet eens op gereageerd :dunno:

Het was tijdens de training van zaterdag 2 weken terug ja. Was een beetje een gehaaste training, maar ik verloor denk ik teveel spanning op de squat onderin waardoor ik een verkeerde beweging maakte. Ga ook niet meer zoveel zonder belt trainen als dat ik deed om dit wel te voorkomen, want mijn core is gewoon niet sterk genoeg. Veel core werk doen dan maar :D

Ik zag je naam er al tussenstaan :D

Hmm vervelend dat soort dingen :(

Belt gewoon gebruiken op je werksets. En zoals je zegt; goed je core trainen. Maakt echt veel verschil voor spanning en stabiliteit van je onderrug.

:D can't wait for SBD!
 
Hmm vervelend dat soort dingen :(

Belt gewoon gebruiken op je werksets. En zoals je zegt; goed je core trainen. Maakt echt veel verschil voor spanning en stabiliteit van je onderrug.

:D can't wait for SBD!

Precies. Weet eerlijk gezegd alleen niet of mijn buikspieren nou juist te zwak zijn, of mijn onderrug (of misschien niet goed opgerekt)... Train ze namelijk allebei apart met weighted planks en deadlift zonder stop/riem / stiff legged deadlifts.

Ohh ik ook niet :D Super veel zin in!
 
Precies. Weet eerlijk gezegd alleen niet of mijn buikspieren nou juist te zwak zijn, of mijn onderrug (of misschien niet goed opgerekt)... Train ze namelijk allebei apart met weighted planks en deadlift zonder stop/riem / stiff legged deadlifts.

Ohh ik ook niet :D Super veel zin in!

Heeft Jordi daar niet wat kijk op? Of iemand anders van strength academy?
Ik durf het namelijk ook niet te zeggen :p
 
Heeft Jordi daar niet wat kijk op? Of iemand anders van strength academy?
Ik durf het namelijk ook niet te zeggen :p

Ja waarschijnlijk wel, moet ik even vragen! Ik weet wel van mezelf dat ik stijve glutes heb, helemaal na die filmpjes die Starx in mijn log heeft gepost. Dus dat kan een mede oorzaak zijn
 
Training van zonet:

Aardige training. Geen super training maar ok. Squat was een beetje rommelig.

squat
5x70
5x70
5x110
4x130

superset
3x155
5x140

normaal
3x140
5x130

comment
bedoeling was dus super setten met 3x145 en daarna 5x130... Zoals jullie kunnen zien zat ik veel te hoog. Had daarbij nog last van mijn adductors dus squat voelde niet bijster sterk maar merkte wel dat als ik volledig hersteld was er zeker meer in had gezeten. Onderrug weer iets beter.

paused bench press super set
5x60
5x60
5x90
4x95

3x110
5x100

3x110
5x100

3x110
5x100

comment
ging wel lekker

deadlift
5x70
5x120
4x150
3x170
3x185
3x185

comment
yesss ik kon weer normaal deadliften. Blij mee. Techniek laten checken en rug was gelukkig strak. Niet iedere rep eve zuiver maar goed genoeg.
 
Gisteren:

Nog wat soreness hier en daar, maar ging voor de rest prima. Wel was onderrug op de een of andere manier snel verzuurd na de squats. Geen stiff legged deadlift gedaan voor de zekerheid.

paused squat

Alle warmingup sets highbar gedaan.

5x70
5x70
5x100
5x110

lowbar en belt om
5x115
5x115
5x115

paused bench mid grip
5x60
5x60
5x75
5x85
5x95
5x95
5x95

Ondertussen maatje van me meewezen trainen en helpen spotten bij zijn PR poging van 105kg bij 72kg bw. Behoorlijk sterk en leuk om te zien hoe dat de afgelopen tijd gegroeid is.

paused bench 3/4
5x95
5x95
5x95
5x95

pull ups +2.5kg
5x
5x
5x

dips (bw)
8x
8x
8x

bicep curls ez bar
8x27.5
8x27.5
8x27.5

planks
30s +10kg
30s +15kg
30s +25kg
 
Prima training achter de rug. En ruggetje gaat ook beter. Voelt helemaal lekker na dat foamrollen.

squat
5x70
5x70
5x100
5x130
5x130
5x130

comment
Gewicht was makkelijk. Heup die omhoog kwam was ook al minder maar kan nog wat aan verbeterd worden. Alle reps even hard.

paused bench press
5x60
5x80
5x90
5x100
5x100
5x100

comment
Ook lekker easy. Vlogen de lucht in. Lekkurrrrr

Bidon press
4x107,5
4x107,5
4x107,5
4x107,5

deadlift zonder stop/riem
5x70
5x110
5x120
5x160
5x160
5x160

comment
met mijn nieuwe flitsende xxl straps

bent over row
6x70
6x70
6x70

overhead press
2x40
6x55
6x55
6x55

planks +10kg
30s
30s
30s

stretches en foamrollen tot slot.
Ik hoop maandag nu wel 100% hersteld te zijn.
 
Training vandaag.
Schema is precies hetzelfde gebleven. Ik zat alleen weer te hoog op de squat. Het kan zijn dat ik zelfs vorige week nog hoger gesquat heb dan ik opgeschreven had. Lekkere training wel. Alleen rug nog steeds wat stijf. Tijd voor fysio.

squat superset
5x75
5x75
5x115
4x135

3x150
5x135

3x150
5x135

3x150
5x135

comment
Ik moest dus eigenlijk 3x145 en 5x130 doen. Dit gedaan en wel echt helemaal kapot. Valt vies tegen die supersets.

paused bench press superset
5x60
5x60
5x90

3x110
5x100

3x110
5x100

3x110
5x100

comment
makkie! Vooral de 100 erna.

deadlift met elastieken
5x70 --zonder elastieken
5x120 --zonder elastieken
1x120
4x150 --zonder elastieken
1x150

3x170
3x170
3x170

comment
Voor het eerst gedaan dus, behoorlijk pittig wel. De algehele beweging is echt een stuk zwaarder.
 
Training van gisteren:

Hersteld was ik nog niet. Voelde weer soreness in mijn adductors en een beetje gaar. Iets drukkere werkweek dan normaal zou er mee te maken kunnen hebben dat ik minder ben uitgerust. Oefeningen gingen dan ook wel redelijk moeizaam. Energie was er opzich wel, maar de kracht in mijn spieren was beperkt waardoor ik de energie niet goed kon gebruiken. Verder geen problemen tijdens de training.
Daarnaast is er langzaam maar zeker wel progressie in de verbetering van mijn rug. Vooral na de training voelde het allemaal veel beter. Vandaag voelt het ook weer een stukje beter.

paused squat (highbar)
5x 70
5x 70
5x 100
5x 110
5x 115
5x 115 --lowbar
5x 115 --lowbar

paused bench mid-grip
5x 60
5x 75
5x 85
5x 95
5x 95
5x 95

paused 3/4 bench
5x 95
5x 95
5x 95
5x 95

stiff legged deadlift (hookgrip)
5x 80
5x 100
5x 100
5x 100

commentaar
Voelde echt weer een stuk beter en ging easy. Volgende week kijken of het nog net zo aanvoelt en gaan verhogen met 2,5.

pull downs + dips superset
8x 54,5
8x 61,5
8x 54,5

8x bw
8x bw
8x bw

commentaar
Volgende week weer pull ups.

planks
30s +10kg
40s +20kg

Beetje stretch en foamroll en toen moest ik echt gaan. Biceps doe ik vrijdag.
 
Back
Naar boven