MuscleMeat

Marieke's Contest Log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Miharu

Competitive Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
21 apr 2013
Berichten
2.024
Waardering
621
Lengte
1m70
Massa
77kg
Bij deze ook mijn contest log :cool:

Ik ben eigenlijk een beetje overgehaald door Marina en Poison om mee te doen ;) Ik heb nog steeds mijn twijfels maar ik vind het wel erg leuk voor de motivatie! Reden dat er toch nog twijfels zijn is omdat ik altijd erg onzeker ben over mezelf en bang ben voor negatieve reacties, aangezien ik nog lang niet zo ver ben als de meesten hier op dit forum. Ook ben ik nu niet aan het cutten, omdat ik graag eerst massa op wil bouwen. Dus erg strak zal ik zeker niet zijn bij de eindfoto's.

Eigenlijk ben ik pas net begonnen met krachttraining. Heb vroeger (sinds mn zwangerschap) overgewicht gehad en ben toen 35 kilo afgevallen met low carb. Heb nog een hele tijd op het randje gebalanceerd van een eetstoornis. Nu ik bewust bezig ben met het opbouwen van mijn spieren, is het voor het eerst dat ik positief kan kijken naar mijn gewicht en niet meer walg van mijn lijf (hoewel ik nog wel mn momenten heb;)
Nadeel van mijn vroegere overgewicht is dat ik veel vel heb overgehouden, vooral bij mijn buik en bovenbenen. Dat is ook een van de dingen die ik moeilijk vind bij deze contest, maar ik denk dat het goed voor mij is om mezelf hier overheen te zetten.

Training:

Ik train nu thuis met dumbbells. Sportschoolabbo gaat er zeker komen, maar ik wil eerst mijn examens hebben gemaakt (die in juni zijn) en dan zou ik eerst met een vriend gaan die mij wegwijs gaat maken daar. (zie mezelf al staan klungelen daar in mn eentje met die apparaten :o)
ik doe een 3daags split schema met benen-biceps, borst-triceps-abs en rug-schouders.
Meestal train ik 4 a 5 dagen in de week. Ligt eraan hoe druk ik het heb ook. Ik merk wel goed de beperkingen van het thuis trainen, vooral bij benen..

Voeding

Ik heb een schema op onderhoud, maar in de praktijk ga ik er vaak na een training net iets boven zitten, om toch een klein beetje te bulken. Eiwitten heb ik zo rond de 2,7 g/kg.

Doelen

- Progressie zien in spiermassa
- Vooral aan mijn bovenbenen werken die erg achter lopen voor mijn gevoel
- krachtsverschil tussen beide armen gelijktrekken
- Mezelf overwinnen door deze contest door te zetten en me niet terug te trekken :D

Begin stats op 25-05-2013

Gewicht: 65 kilo
Vet% weet ik niet. De functie zit wel op onze weegschaal maar die klopt niet ;)

Beginfoto's volgen nog! Ga maandag proberen een paar goede te maken :)

Bij deze mijn begincollage. plz geen haatreacties, ik weet dat mijn lijf verre van perfect is, daarom werk ik er ook aan ;) owja en let niet op de lelijke boxer, had niet echt een ander geschikt broekje

collage beginfoto 2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig, Marieke! :thumb: Wow, 35 kg afgevallen! Het zijn er niet veel die dat voor elkaar krijgen, en die ook op gewicht blijven daarna. Je gaat het goed doen in de contest. Veel succes, ik volg je! :)
 
Succes met de competitie Marieke en netjes wat u afgevallen bent , respect hoor :cool:
 
Knap dat je nu beter naar je lijf kan kijken, is ook heel waardevol :)
Op je tricep zit in ieder geval niet veel vet :)

Succes met alles!
 
tnx voor de complimentjes :)

Net nog een uurtje getraind. Was laat begonnen dus geen abs meer gedaan, die pak ik er de volgende x wel bij.

DB Bench Press

10x10
10x10
10x10

Push ups

3x8

fly

8x7,5
8x7,5
10x7,5

Pull over

8x12,5
8x12,5
8x12,5

Dips

2x8
1x10

Triceps Extensions

8x10
8x10
10x10

Kickback

8x7,5
8x7,5
8x7,5
 
Super dat je ook een log begonnen bent! en je bent niet de enige die niet aan het cutten is hoor. Ik wil ook nu eerst aankomen. En je zal zien dat het ej echt wel motivatie zal geven.
Echt knap dat je zoveel bent afgevallen en dat je nu weer beter naar jezelf kan kijken. Dat is heel belangrijk.
Moet zeggen dat dat voor mij ook gold.. weliswaar vanaf de andere kant.. te weinig gewicht...
Maar je komt echt wel een heel eind hoor in de contest. Dat weet ik zeker!

Je wint altijd.. voor jezelf! want de progressie zal je zeker gaan zien en dat is al een winst die je trots zal maken! :)
succes!
 
Super dat je ook een log begonnen bent! en je bent niet de enige die niet aan het cutten is hoor. Ik wil ook nu eerst aankomen. En je zal zien dat het ej echt wel motivatie zal geven.
Echt knap dat je zoveel bent afgevallen en dat je nu weer beter naar jezelf kan kijken. Dat is heel belangrijk.
Moet zeggen dat dat voor mij ook gold.. weliswaar vanaf de andere kant.. te weinig gewicht...
Maar je komt echt wel een heel eind hoor in de contest. Dat weet ik zeker!

Je wint altijd.. voor jezelf! want de progressie zal je zeker gaan zien en dat is al een winst die je trots zal maken! :)
succes!

Ja maar jij kan flink wat bulken hebben hoor :cool:
en je hebt gelijk, voor ons groentjes is het gewoon voor onszelf om mee te doen en te kijken hoever we kunnen komen :D


Algemeen vraagje: Ik zag net een dagaanbieding voorbij komen voor handschoentjes, is dat wat? http://befit2day.nl/?utm_source=e-ngine_mail&utm_medium=e-mail&utm_campaign=26 mei 2013

Ik krijg namelijk nogal snel blaren van die dumbbells, vooral als er wat meer gewicht opzit
 
Hai Marieke,

Heel veel succes met de contest. Ieder heef zn eigen doelen, jij dus ook dus haal gewoon het uiterste in jezelf naar boven en dan komt het helemaal goed.
Respect voor wat je al kwijt bent!
Qua handschoentjes zou ik gaan voor handschoentjes zonder wrist wraps..(posbescherming) anders worden je polsen zwak als je die continue zou gebruiken.
Succes!
 
Hai Marieke,

Heel veel succes met de contest. Ieder heef zn eigen doelen, jij dus ook dus haal gewoon het uiterste in jezelf naar boven en dan komt het helemaal goed.
Respect voor wat je al kwijt bent!
Qua handschoentjes zou ik gaan voor handschoentjes zonder wrist wraps..(posbescherming) anders worden je polsen zwak als je die continue zou gebruiken.
Succes!

dankje, dan haal ik gewoon van die simpele dingen bij de sportwinkel :)
 
Wel ja, die werken prima.
 
ik heb nog een doel toegevoegd, namelijk het krachtsverschil tussen mijn armen gelijktrekken. Ik merk dat mijn rechter arm veel sterker is (en dat zie ik ook). Niet omdat ik die meer train maar door de dagelijkse activiteiten ;-) Ik loop altijd links van mijn fiets en til m zeker meer dan 20x per dag op met recht met 2 kids (samen 35 kilo) erop en doe dan de standaard eronder (zo'n dubbele dus daarvoor moet je de fiets optillen). Tenminste ik denk dat het daardoor komt, want verder doe ik niks extra met rechts.
 
Das een herkenbare. Krachtverschil in armen. Ik til ook veel meer met mijn ene arm dan andere. Mooi extra doel!
 
Heel erg veel succes met je competitie!
Goed dat je ook mee doet!
 
nou er gebeurt hier niet zoveel spannends in mijn log komende dagen... heb gewoon helemaal geen tijd en ik baal er ontzettend van! Elke avond wel iets te doen wat tot laat duurt. Kan denk ik donderdag pas weer trainen :-(
Heb wel mn voedingsschema net ietsje aangepast. Ik merkte dat ik in de praktijk veel dingen net iets anders deed omdat het makkelijker in mn dagritme paste. Dus dat heb ik nu ook even netjes afgemeten, zit 2590kcal met E/K/V 32%/49%/19%

wat ik me nog afvroeg: ik las dat het het beste is om elke 2 a 3 uur iets te eten. Moet hier dan ook altijd eiwit inzitten? Of is een stuk fruit ook al goed?
 
Balen dat je geen tijd hebt.. Maar dat komt echt wel weer... Hier is het ook zo druk.. en dan snel al 2 weken vakantie en ook geen training. dus herken het wel...

Met het eten. ik heb vaak begrepen dat het op zich niet veel uitmaakt wanneer je alles eet als j ehet maar binnenkrijgt.
Echter heb ik veel last van bloedsuikerschommelingen dus eet echt heel regelmatig. Maar denk dat dat ook wel persoonlijk is. Ik eet niet altijd wat met eiwitten. ook gewoon eens een stuk fruit. Dus gewoon zien hoe het het beste voelt voor jou. Als je eind van ed dag maar op het totaal komt wat je moet eten.
 
Succes Marieke! en maak je niet druk om een paar dagen.
 
ik ga zo eindelijk weer trainen, hehe! Werd weer es tijd, ik voel me nu al dagen zo lui!
Gister hadden we feest, 5 jaar getrouwd, dus er zijn wel wat cheatmeals ingegaan... We waren gaan LEDbowlen en blacklight midgetgolf met tussendoor friet en snack. Dat viel overigens helemaal verkeerd, ben die vette troep niet meer gewend denk ik :P En 's avonds uit eten geweest, daar heb ik me redelijk gedragen, maaltijdsalade met tonijn en nog iets met kipfilet. Maar het toetje.... oehhhhh daar zaten volgensmij duizenden kcal in :P Ijs met chocomousse, slagroom, mars en chocolate chip cookies... maar het was wel heerlijk en vandaag weer netjes in het gareel ;-)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


heb trouwens ook meteen een begincollage toegevoegd. Vind t wel een beetje eng eerlijk gezegd om ook mijn minder goede kanten op internet te zetten... maar goed, alles voor de motivatie he..:cool:
 
Goed start fysiek.

En maak je niet druk, dat is maar klein bakje ijs ja :D
 
Als je zoiets te vieren hebt mag je vind ik;) gefeliciteerd nog!
 
tnx :-) ja een heel klein bakje *ahum* zeg maar gerust een schaal met ijs ;)
 
Back
Naar boven