Fitness Seller

Marine keuring (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

aim

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
10 sep 2004
Berichten
166
Waardering
0
Ik wil heel graag bij de marine. Voldoe aan alle eisen (lengte, gewicht, ogen zijn goed genoeg) behalve dat ik (een lichte vorm van) astma heb. Vroeger was het veel erger en het word eigenlijk steeds minder (vooral nu ik cardio doe). Ben zo'n 4 maanden medicatievrij.

Heeft hier iemand hier wel is een keuring gehad die astma heeft? En wat is de grens tussen 'astma en moeite met ademen'? Ik zou heel graag bij de marine willen en vind dat deze vorm van astma mij daar niet van mag weerhouden...

Iemand ervaring hier mee?
 
geen ervaring mee, mar als jij denkt dat het kan moet je ervoor gaan.
geef wel duidelijk aan dat je er last van hebt (gehad) eerlijkheid word meer gewaardeerd dan het verbergen van dingen namelijk:cool:
zorg ook dat je een goede conditie hebt overigens (je doet al cardio dus dat is een pluspunt) en dat je buik en onderrug-spieren in goede conditie zijn:thumbs:
 
Weet niet,marinekeuring is niet bepaald een eitje.
Als je er door heen komt volgt de opleiding,weet niet wat je wilt?
Voorbeeldje:korps mariniers is 20 kg bepakking standaard en daar loop je ook speedmars mee,onder nagenoeg alle omstandigheden.
Vraag je zelf af of je dat kunt,anders krijg je er gegarandeerd spijt van.
 
Een maat van me heeft ook een militaire keuring laten doen en zijn "eerlijkheid" heeft er juist voor gezorgd dat hij veel lager werd ingeschaald dan normaal.

Wanneer je een keuring laat doen, kun je hun beter laten zoeken naar eventuele gebreken.
Zoals je al zegt heb je nu praktisch geen last meer van astma. Ik betwijfel of het slim is om hierover te beginnen. Denk dat het tactischer is om bij een eventuele astmatische reactie op je werk te reageren met: "Ik dacht dat ik er volkomen van af was. Had hier alleen vroeger last van".

Je hoeft ook niet te liegen want de laatste maanden heb je nergens last van. :cool:
 
Ik wil niet bij korps mariniers, maar gewoon een baan aan boord van het schip. Die trainingen zijn een stuk minder zwaar.
 
In dat geval zou ik idd doen wat Big,r zegt.
Hou het voor je en laat ze er zelf achter komen.
Als je de opleiding gehad hebt,heb je een goud leven!
Heel veel succes!
 
Ongeveer gelijk probleem hier, ik wil bij de politie maar men BMI is veel te hoog. Ik ga gewoon de tests voltooien, inc conditie test en zie dan wel als ze gaan struikelen over men gewicht of niet. Beetje stomme regel die BMI, ik ben heus niet dikker als een normaal persoon die ene BMI heeft van 28 ...
 
MightyDuck zei:

Als hij echt wil gaan varen,kom je nagenoeg overal.
Op zo,n schip is de community vaak erg hecht ,sfeer meestal goed.
Ook wel hard werken maar op een heel andere manier.
Pa was Adjudant bij marine dus vandaar,hoorde weinig andere verhalen.
 
ik heb het nog geschopt tot beroeps wielrenner met astma, dus gewoon vooral veel cardio doen dan word je longfunctie alleen maar beter. alleen uitkijken met omstandigheden die histamine productie prikkelen die kunnen wel zuigen.
 
Back
Naar boven