Fitness Seller

Mariniers randen Noorse vrouwen aan en vechten met de plaatselijke bevolking (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Silva

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 mei 2003
Berichten
2.884
Waardering
2
Na het coke snuif incidenten en aanrandingen en verkrachtingen van vrouwelijke mariniers, hebben de mannelijke Mariniers het weer voor elkaar gekregen om zichzelf weer tot schande te brengen.

verpesten het voor de rest’
Achtergrond Van onze verslaggever Noël van Bemmel


AMSTERDAM - De inwoners van het Noorse plaatsje Karasjok zijn wel wat gewend met feestende militairen. Maar het gedrag van een groepje Nederlandse mariniers afgelopen weekend tart iedere beschrijving

Een paar rotte appels’, zegt politiecommissaris Svein Hanssen over de Nederlandse mariniers die zaterdagnacht een massale vechtpartij veroorzaakten in de uitgaansstraat van Karasjok. Dat plaatsje in Lapland, in het hoge noorden waar Noorwegen en Finland elkaar raken, is onder oefenende militairen een populaire plek om te stappen. Dit keer ging het mis.

De commissaris somt de verwondingen op die inwoners afgelopen weekend hebben opgelopen: ‘Een gebroken voet, een gebroken pols, een tand eruit en een paar gebroken neuzen’. De slachtoffers zijn behandeld in het ziekenhuis en mochten daarna naar huis.

De Nederlandse militairen zijn niet meer welkom in de populaire disco Karasjok Kroe. Daar kwamen zij terecht tijdens een avondje stappen, dat aanvankelijk verliep zoals gebruikelijk.

Eerst twintig kilometer verderop naar een Finse kroeg waar de drank goedkoop is, en dan om een uur ’s nachts naar de discotheken van Karasjok die tot drie uur open blijven. Ook veel jonge inwoners volgen dit schema.

‘De problemen begonnen al in Finland’, zegt Hanssen, die leiding geeft aan het onderzoeksteam. Daar gingen mariniers de tafeltjes af om andermans drankjes op te drinken en meisjes lastig te vallen. Ook als zij een vriend bij zich hadden. ‘Met dat gedrag gingen ze door in Karasjok.’

Plaatselijke kranten en radiostations in de regio Finnmark houden het op drie of vier mariniers die zich daar schandelijk hebben gedragen. Zij betastten borsten en billen van jonge vrouwen en zeiden **** off tegen partners. Een vrouw zei de mariniers dat ze moesten wegwezen. Zij kreeg als eerste klappen. Eerst binnen en daarna buiten voor de deur.

Daar begonnen omstanders zich tegen de mariniers te keren, zowel beschonken discogangers als nuchtere voorbijgangers. De Koninklijke Marechaussee onderzoekt de rol van iedere militair tijdens de vechtpartij die hierop volgde. Een marinier liep daarbij een losse tand op.

Bij het gevecht waren volgens de marechaussee 27 mariniers betrokken, en naar schatting vijftig tot zestig Noren. De plaatselijke politiechef schat het aantal betrokken inwoners iets lager. Hij stelt, net als Defensie, dat drank een grote rol speelde bij het incident.

Toch is dat volgens hem geen afdoende verklaring voor de gebroken botten. De politiechef wijst op een incident eerder die week in dezelfde discotheek, waarbij mariniers urineerden op de dansvloer. Dat is toen bijgelegd met de eigenaar van Karasjok Kroe; de mariniers boden hun excuses aan en betaalden de schoonmaak.

Het is de eerste keer in ruim tien jaar dat zoiets gebeurt in het plaatsje met minder dan drieduizend inwoners en met drie discotheken. Commissaris Hanssen herinnert zich hooguit een ‘probleempje’ met Noorse militairen een paar jaar geleden. Zijn voorlopige verklaring voor de gebeurtenissen afgelopen weekend: ‘Een paar individuen die het verpesten voor de rest.’

Het ontbreken van toezicht op de mariniers valt op. Volgens Jan Helge Soling, manager van het Sami Cultuurpark in Karasjok, gaan op georganiseerde uitstapjes doorgaans leidinggevenden en marechaussee mee. Zoals bij twee andere groepen afgelopen weekend. ‘Maar deze groep had zelf vervoer geregeld.’

Soling bezoekt vandaag samen met de burgemeester van Karasjok de commandant van het mariniersbataljon. ‘We gaan hem vertellen dat de Nederlanders welkom blijven in onze stad. 99 procent van hen gedraagt zich normaal.’
 
Mannen die pissen op de dansvloer, vrouwen lastigvallen en met z'n allen ruziezoeken.. hoop dat ze in het buitenland niet alle Nederlanders over één kam gaan scheren.
 
Gaan we nu ook al moeilijk doen als iemand op de dansvloer pist?
 
"Een klein groepje dat het verpest voor de rest"

Klinkt bekend :roflol:
 
"Een klein groepje dat het verpest voor de rest"

Klinkt bekend :roflol:

offtopic: wat moet jij eigenlijk in die grot van de Sousa Gym man? btw.. ken je een ene Eric die daar traint? Jongen uit de Dominicaanse Republiek..
 
tja lelijk incident, niet zo netjes maar het moet ook weer niet overdreven worden.
wat wil je als een groep kerels stomdronken in een kroeg komen. kun je zoiets verwachten.
 
je kan het ook anders stellen;

die lui vertegenwoordigen de nederlandse krijgsmacht, en iedere misstap die ze maken, zal ze daarom zwaarder aangerekend worden dan een doorsneeburger die daar eens op de vuist gaat.
 
met zulke handelingen val je daar niet op hoor, snap eigenlijk het probleem niet ???
 
je kan het ook anders stellen;

die lui vertegenwoordigen de nederlandse krijgsmacht, en iedere misstap die ze maken, zal ze daarom zwaarder aangerekend worden dan een doorsneeburger die daar eens op de vuist gaat.

hm ze krijgen een preek van de majoor en dat zal het wel zijn i guess :rolleyes:
 
dat is echt wel vet...

als jullie erbij waren hadden jullie ook mee gedaan. Ik heb het in mijn diensttijd ook flink begaaid en ja, dan pis je weleens op de vloer ofzo...

ik mis die tijd!!
 
dat is echt wel vet...

als jullie erbij waren hadden jullie ook mee gedaan. Ik heb het in mijn diensttijd ook flink begaaid en ja, dan pis je weleens op de vloer ofzo...

ik mis die tijd!!

Stoere vent
 
Mannen die pissen op de dansvloer, vrouwen lastigvallen en met z'n allen ruziezoeken.. hoop dat ze in het buitenland niet alle Nederlanders over één kam gaan scheren.

Dat is in 2000 in Salou al gebeurd na aanleiding van totaal wangedrag van bezopen Hollandse pubers die in in het voorseizoen al een spoor van vernieling hadden achtergelaten (oa: grote uitslaande hotelbrand).

Als ik die vakantie nog eens zou moeten overdoen, zou ik niet zonder volautomatisch geweer rond durven lopen. :D

Snachts was het gewoon gevaarlijk om als Nederlander ff een binnendoorweg te pakken.
 
Waar gaat het heen met de wereld, als onze jongens overzee zich niet eens meer mogen vergrijpen aan de locale bevolking ! ! ! !
 
Dat is in 2000 in Salou al gebeurd na aanleiding van totaal wangedrag van bezopen Hollandse pubers die in in het voorseizoen al een spoor van vernieling hadden achtergelaten (oa: grote uitslaande hotelbrand).

Als ik die vakantie nog eens zou moeten overdoen, zou ik niet zonder volautomatisch geweer rond durven lopen. :D

Snachts was het gewoon gevaarlijk om als Nederlander ff een binnendoorweg te pakken.

Dat was idd zo, en twee jaar daarna was het zo`n chaos in Lloret de Mar.
Daar werd iedereen ff beschoten met rubber kogels en van die waterkanonnen.

Ja, Nederlanders kunnen er wat van hoor!! Hahaha..
 
Ik vraag me af hoe men hier zou reageren als het Marokkanen waren :rolleyes:
 
Nederlanders zijn vaak een stel hossende idioten wanneer ze een paar biertjes op hebben. Behoorlijk irritant. Haantjesgedrag en elkaar voor lul zetten. Haha.
 
Ik vraag me af hoe men hier zou reageren als het Marokkanen waren :rolleyes:

Exact hetzelfde hoe ze anders reageren wanneer marokkanen over de scheef gaan. Praktisch elke week dus.
 
Back
Naar boven