AndroidHealthClinic

Mark Rippetoe's Starting Strength een goede keuze?

Bezoekers in dit topic

mve1990

Novice
Lid geworden
31 jul 2013
Berichten
10
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
81kg
Hallo,

Ik heb sinds kort een basis home gym tot mijn beschikking (rack, bench en 140 kg olympic plate set) en twijfel over het juiste trainingsprogramma om mee te beginnen.

Stats:

Leeftijd: 23 jaar
Lengte: 188 cm
Gewicht: 82 kg
Vetpercentage: ~ 20%

Het Starting Strength programma van Mark Rippetoe is vooral gericht op kracht i.c.m. veel eten. Nou spreekt me dit wel aan maar vraag ik gezien mijn vetpercentage af of dit de juiste keuze is. Ik wil in het begin veel kracht gainen maar wil ook geen tonnetje worden. Ik zou er ook voor kunnen kiezen om op onderhoud te eten maar ik ben te onervaren om in te schatten of dit (te) veel ten koste zou gaan van de krachtwinst.

Hoor graag jullie mening. Eventuele soortgelijke programma's die uit te voeren zijn met het materiaal wat ik beschikbaar heb ben ik ook benieuwd naar.

Thanks!
 
Goed programma !

NB: 20% is wel al wat aan de hoge kant, dus pas daar een beetje op.
 
als je nu ook pas begint met trainen kan je best op onderhoud eten- vet verliezen en spieren bouwen tegelijk
zou in iedergeval niet teveel gaan bulken met dit vet%
 
Weet je zeker dat je op 20% zit? Voordat ik ging trainen was ik ook 82 kilo en ik ben 1,82. En ik zat op 15% ongeveer. Ik zou ff een vierpuntsmeting doen of anders ff een foto posten
 
als je nu ook pas begint met trainen kan je best op onderhoud eten- vet verliezen en spieren bouwen tegelijk
zou in iedergeval niet teveel gaan bulken met dit vet%
Als je wilt dat het traag gaat, moet je het inderdaad zo aanpakken.

Ik zou duidelijk ik eerst cutten. Op 20% kun je zonder al te veel zorgen best een diepe cut uitvoeren (mits genoeg eiwitten, essentiele vetten en over een niet al te lange tijd).
 
VP is inderdaad zeker 20%. Laten meten d.m.v. een vierpuntsmeting en thuis ook gemeten met een driepuntsmeting.

Mijn onderhoud is berekend op 2750 kcal per dag. Twijfel nu alleen nog over op onderhoud eten of cutten. Wil maximale massa gainen en denk voorlopig zeker niet aan een six-pack. Maar een beetje meer in shape raken is toch ook wel een grote behoefte.
 
Tja keuzes, keuzes... Kies een ga er dan 100% dat is beter dan 2 dingen half doen. Dan kan je net zo goed niets doen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven