MuscleMeat

Marktonderzoek sparringspartner/trainingsmaatje

Moet deze website er komen?

  • ja

    Stemmen: 9 64,3%
  • nee

    Stemmen: 5 35,7%

  • Totaal stemmers
    14

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid geworden
3 okt 2013
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
67kg
Beste sporters,

Ik ben al een ruim aantal jaren op hobby niveau bezig met diverse vechtsporten, zonder hierbij ringambities te hebben. Het lijkt mij een mooi idee om buiten de sportschool om ook een trainingsmaatje te hebben, die mij wat kan leren en andersom natuurlijk ook. Of bijvoorbeeld elkaar helpen klaarstomen voor een aankomende wedstrijd. Mensen met dezelfde interesses en hobby's vinden is in de vechtsport buiten de sportschool om erg moeilijk.

Er zijn initiatieven geweest bij diverse forums om iets te organiseren waarbij personen die dit willen elkaar kunnen contacten. Wat mij opviel is dat er zeker interesse is maar een bepaald type volk reageert agressief en maakt het onmogelijk.

Mijn idee is een besloten forum te beginnen waarbij inschrijvers gescreend worden (bewijs van inschrijving bij een sportschool bijvoorbeeld), een duidelijke motivatie laten insturen, en een kleine jaarlijkse bijdrage vragen om deel te kunnen nemen. Dit niet voor het geld maar om niet serieus geïnteresseerden uit te sluiten. Ook moet er van elke gemaakte afspraak een korte review gepost worden over de opgedane ervaringen met de sparringpartner. Mocht het niet goed bevallen zijn kan die persoon meteen verwijderd worden.


Hoe denken jullie over dit idee, en zouden jullie (mits heel goed uitgewerkt en opgezet) hier interesse in hebben?
Op welke punten zou dit mis kunnen lopen?
 
Heb zelf geen interesse.

1. omdat ik thuis train
2. aan een trainingsmaatje geen behoefte heb
3. en al helemaal geen onbekende van het forum

Ook moet er van elke gemaakte afspraak een korte review gepost worden over de opgedane ervaringen met de sparringpartner. Mocht het niet goed bevallen zijn kan die persoon meteen verwijderd worden.

En hier houd ik al helemaal niet van. De verplichting.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Daar heb je inderdaad een punt. I.p.v het ''moeten'' een mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de forumbeheerder (maar dat lijkt me vanzelfsprekend)
 
Op zich best een goed idee.
 
Beste sporters,

Ik ben al een ruim aantal jaren op hobby niveau bezig met diverse vechtsporten, zonder hierbij ringambities te hebben. Het lijkt mij een mooi idee om buiten de sportschool om ook een trainingsmaatje te hebben, die mij wat kan leren en andersom natuurlijk ook. Of bijvoorbeeld elkaar helpen klaarstomen voor een aankomende wedstrijd. Mensen met dezelfde interesses en hobby's vinden is in de vechtsport buiten de sportschool om erg moeilijk.

Er zijn initiatieven geweest bij diverse forums om iets te organiseren waarbij personen die dit willen elkaar kunnen contacten. Wat mij opviel is dat er zeker interesse is maar een bepaald type volk reageert agressief en maakt het onmogelijk.

Mijn idee is een besloten forum te beginnen waarbij inschrijvers gescreend worden (bewijs van inschrijving bij een sportschool bijvoorbeeld), een duidelijke motivatie laten insturen, en een kleine jaarlijkse bijdrage vragen om deel te kunnen nemen. Dit niet voor het geld maar om niet serieus geïnteresseerden uit te sluiten. Ook moet er van elke gemaakte afspraak een korte review gepost worden over de opgedane ervaringen met de sparringpartner. Mocht het niet goed bevallen zijn kan die persoon meteen verwijderd worden.


Hoe denken jullie over dit idee, en zouden jullie (mits heel goed uitgewerkt en opgezet) hier interesse in hebben?
Op welke punten zou dit mis kunnen lopen?

spijtig dat je zo ver woont anders zeker eens proberen
 
Als ik dit zou opzetten zou het voor heel Nederland en Belgie zijn. Dank jullie voor de reactie's tot nu toe, ik heb een enquête toegevoegd en hoop dat jullie een klikje willen geven zodat ik een duidelijk beeld van wel/geen interesse krijg.
 
Laatst bewerkt:
Je zal wel veel leden moeten hebben om tot een goede match te komen.

Van dezelfde regio, dezelfde discipline, +- zelfde lichaamsgewicht,....

En waar ga je dan sparren? Bij iemand thuis?

Persoonlijk lijkt het me wel iets maar met een vreemde sparren buiten clubverband om lijkt me niet echt iets. Je weet niet wie je voor je hebt. Als het was mis gaat, per ongeluk dan, dan zit je met de gebakken peren.

In clubverband valt dit onder sportongeval als er iets gebeurd, daar ben je dan ook voor verzekerd.

Buiten clubverband (in je vrije tijd) mag je in theorie niet sparren want dan is het zelfs een misdrijf (slagen en verwondingen). Volgens Belgische wetgeving. Dus draai je er zelf voor op.

Ik zou het dus bij vrienden of kennissen houden om te sparren.
 
lijkt mij leuk, ikzelf ben iemand die graag van verschillende stijlen en personen wa wilt bijleren, maar als student is da vrij duur om altijd een nieuwe club enzo te zoeken dus dit kan mij misschien wel wa helpen, lijkt me wel interessant.
 
Is een goed initiatief, ken de problematiek en heb wel eens een oproep gedaan op het grootste vechtsportforum in nl. Nul reacties.
Dus de boel gaat sowieso al manco op de eigen bijdrage die je wenst te ontvangen.
 
Nee en ga er zeker niet voor betalen :o
 
Leuk idee had altijd al een trainingsmaatje willen hebben ne ben ook echt fan van martial arts, maar sparren met onbekenden?? Dat ga je toch niet zomaar doen???
En het is praktisch ook niet haalbaar in mijn ogen. Maar als jij er discipline voor hebt, doe het dan!

---------- Toegevoegd om 17:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:30 ----------

.
 
Je zal wel veel leden moeten hebben om tot een goede match te komen.

Van dezelfde regio, dezelfde discipline, +- zelfde lichaamsgewicht,....

Klopt, lijkt me moeilijk.


En waar ga je dan sparren? Bij iemand thuis?

Persoonlijk lijkt het me wel iets maar met een vreemde sparren buiten clubverband om lijkt me niet echt iets. Je weet niet wie je voor je hebt. Als het was mis gaat, per ongeluk dan, dan zit je met de gebakken peren.

In clubverband valt dit onder sportongeval als er iets gebeurd, daar ben je dan ook voor verzekerd.

Buiten clubverband (in je vrije tijd) mag je in theorie niet sparren want dan is het zelfs een misdrijf (slagen en verwondingen). Volgens Belgische wetgeving. Dus draai je er zelf voor op.

Ik zou het dus bij vrienden of kennissen houden om te sparren.

Je kan misschien samen in de ene zijn club naar een sparringssessie gaan?
 
Je zal wel veel leden moeten hebben om tot een goede match te komen.

Van dezelfde regio, dezelfde discipline, +- zelfde lichaamsgewicht,....

En waar ga je dan sparren? Bij iemand thuis?

Persoonlijk lijkt het me wel iets maar met een vreemde sparren buiten clubverband om lijkt me niet echt iets. Je weet niet wie je voor je hebt. Als het was mis gaat, per ongeluk dan, dan zit je met de gebakken peren.

In clubverband valt dit onder sportongeval als er iets gebeurd, daar ben je dan ook voor verzekerd.

Buiten clubverband (in je vrije tijd) mag je in theorie niet sparren want dan is het zelfs een misdrijf (slagen en verwondingen). Volgens Belgische wetgeving. Dus draai je er zelf voor op.

Ik zou het dus bij vrienden of kennissen houden om te sparren.

Zelfde lichaamsgewicht is toch ook niet nodig?
Ik heb bij onze sportschool vaak dat ik uitkom tegen iemand van +100kg.
Maakt toch niet uit.. Als je maar goed kan sparren..

Het is inderdaad wel vreemd om buiten clubverband ergens te gaan trainen. (Tenzij het gaat over privélessen)

Leuk idee had altijd al een trainingsmaatje willen hebben ne ben ook echt fan van martial arts, maar sparren met onbekenden?? Dat ga je toch niet zomaar doen???
En het is praktisch ook niet haalbaar in mijn ogen. Maar als jij er discipline voor hebt, doe het dan!

Als er nieuwe mensen komen trainen bij je sportschool dan train je toch ook met een onbekende.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven