Fitness Seller

Marokkaan naar verhouding vaker op de vuist

Bezoekers in dit topic

Het lijkt me toch eerder zaak om de degenen die in negatieve zin opvallen op een zo hard mogelijke manier aan te pakken

Lijkt me een mooie bottom line. :)
 
Eerst schets je het probleem van het buiten de samenleving stellen van de Marokkaanse gemeenschap, en tegelijk verdedig je dezelfde praktijk die ten dele verantwoordelijk is voor deze segregatie. Hoe moet een jongen van Marokkaanse afkomst zich meer Nederlander gaan voelen? In ieder geval niet door de verhinderen dat hij mag gaan en staan waar een autochtoonse jongen dat kan.

Nee ik probeer uit te leggen dat het in de praltijk niet zo makkelijk is om te stoppen met discrimineren. Het is niet zo simpel dat je kan zeggen kom jongens we stoppen er mee.

Duidelijk dat er een effectievere aanpak moet komen voor dergelijke notoire raddraaiers. Voel weinig voor vrijheidsinperkende maatregelen, maar deze lui zou misschien moeten worden verboden op bepaalde tijden zich in uitgaansgebieden te begeven.

Wat dus gewoon weer discriminatie is, nu zelfs nog erger want vroeger konden ze in ieder geval nog het uitgaansgebied in... Je hebt ergens kritiek op en komt dan met een nog zwaarder alternatief. ???

Met het verschuiven van de schuldlast naar een andere partij ontwijk je zelf elke verantwoordelijkheid en doe je alsof het een probleem is van en door Marokkanen waar wij allen niets mee te maken hebben. Dit is niet zo, het is een bovenalles een maatschappelijk probleem, en juist met een dergelijke reactie 'zwijg' je het probleem dood omdat dit geen enkele ruimte laat voor een oplossing.

Ik leg nergens de schuldlast, ik zag een patroon. En qua oplossing neig ik naar hard aanpakken, lik op stuk, gelijk straffen dus, liefst met een of andere maatschappelijke stage of glenn mills Maar als dat niet helpt gewoon de cel in, en als dat niet helpt nog langer de cel in. Wel met mogelijkheden tot scholing en dergelijke natuurlijk, maar in erge gevallen uiteindelijk voornamelijk om ze uit de maatschappij te houden en een voorbeeld te stellen. Dit geldt trouwens natuurlijk voor alle criminele Nederlanders. Jammer dat dit land gedwongen wordt zulke strenge wetshandhaving toe te passen die ook nog eens klauwen met geld kost. :(

Eerst argumenteer je dat de Nederlander niet discrimineert (want Japanners..) en dat de schijn hiervan jegens Marokkanen zuiver het gevolg is van hen eigen handelingen. Dit is een oneigenlijk onderscheid. Denk je dat er ooit iemand heeft gediscrimineerd zonder voorafgaande gebeurtenissen. Discriminatie valt niet goed te praten.

Nee, ik zeg dat schoffies het aan zichzelf te danken hebben als ze worden gediscrimineerd, niet de hele Marokkaanse gemeenschap. En ik zeg ook nergens dat Nederlanders niet discrimineren, wel dat de meesten dat niet doen (voor zover het mogelijk is niet te discrimineren).


Wat ik wil zeggen is dat ik jou, en anderen in nog grotere mate, verwijt dat men redeneert in termen van problemen. En wel op een wijze die in geen enkel opzich constructief is. Als je dan stelt dat polarisering een gevolg is, overzie dan ook dat dit deels te danken is aan de eigen houding ('zij hebben het aan zichzelf te danken!').
In mijn eigen houding tracht ik niet telkens het negatieve te benaderen maar dit juist in perspectief te plaatsen dat uiteindelijk over een aantal decennia de Marokkaanse gemeenschap nog altijd hier woont, en inmiddels in relatief grotere aantallen, en voor de huidige problemen oplossingen moeten komen die zich niet vanzelf aandienen en die steeds onhaalbaarder worden door het eerdergenoemde 'polariserende' gedrag. (That way it'll get a whole lot worse before it gets any better..)
Je redeneert zelf dat polariseren niets bijdraagt aan oplossingen, en vraagt naar een concrete oplossing. Misschien moeten we maar gewoon ophouden met dit verwijtende gedrag dan, aangezien dit het probleem alleen maar vergroot? Misschien slechts indirect een oplossing, en met een hoog JP Balkenende-gehalte nota bene, maar in mijn ogen de juiste. Voorlopig blijven zoeken naar effectievere aanpak van problemen zonder deze hierbij te vergroten.

Zoals Eric al zegt keihard aanpakken van de rotte appels. En de rest stimuleren om hun school af te maken en wat van hun leven te maken. Ben het met je eens dat constant roepen dat veel Marokkanen zo slecht zijn niets oplost, dat doe ik dan ook zelden zomaar vanuit het niets. Meestal reageer ik op een topic waarin het tegendeel wordt beweerd, omdat ik het niet kan uitstaan dat mensen die feiten gewoon ontkennen. Als mensen stoppen het te ontkennen stop ik met ze terechtwijzen.
 
Onder de daders van uitgaansgeweld op het Leidsplein en Rembrandtplein in Amsterdam zijn Marokkanen oververtegenwoordigd. Bijna 30 procent komt uit Marokko.


(Novum) - Onder de daders van uitgaansgeweld op het Leidseplein en Rembrandtplein in Amsterdam zijn Marokkanen oververtegenwoordigd. Van 122 verdachten uit een steekproef is bijna dertig procent geboren in Marokko. Op het Leidseplein waren dertien van de 57 verdachten van Marokkaanse afkomst. Op het Rembrandtplein was dat 21 van de 65.

Het landelijke bevolkingspercentage Marokkanen is 1 en in Amsterdam 4,7. Onder die percentages zijn de in Nederland geboren verdachten van wie de ouders uit Marokko komen niet meegenomen.

De statistieken staan in een woensdagavond gepresenteerd rapport van het COT Instituut voor Veiligheids- en Crisismanagement in opdracht van het Amsterdamse stadsdeel Centrum. Vorig week lekten de belangrijkste conclusies al uit: het geweld op het Leidseplein is de afgelopen jaren fors toegenomen. Op het Rembrandtplein nam het aantal geweldsincidenten juist licht af.

Het gros van de slachtoffers van uitgaansgeweld is geboren in Nederland. Een op de tien slachtoffers komt uit Marokko, eveneens meer dan het plaatselijke bevolkingspercentage van 4,7. Op beide pleinen is het letsel voornamelijk 'licht'. Alcohol en drugs zijn vaak de katalysator voor een geweldsuitbarsting. Meestal gaat een ordinaire ruzie aan de matpartij vooraf.


Bron : msn.nl

comclusie: verboden om alcohol te verkopen kijk maar naar die strenge arabiseh landen daar is de criminaliteit vrijwel nihil
 
Back
Naar boven