Fitness Seller

Marokkaan naar verhouding vaker op de vuist

Bezoekers in dit topic

Kerel toch, denk je nou echt dat letterlijk alle Marokkanen voor problemen zorgen? Je ziet in elke voetbalfan ook een vandaal zeker?

Dit is gewoon het klassieke geval waarin een aantal het voor iedereen (Marokkanen) verpest. Wil je dan nog volharden dat het weigeren van iedere jongen met deze achtergrond een goed middel is? Het is een zeer gebrekkig middel, er valt namelijk heel veel op aan te merken. Het zorgt ook voor ongewenste effecten, zoals ik in mijn vorige post aangaf.



Volgens mij heb ik al 2x ondubbelzinnig gepost dat boven alles geen rechtvaardiging bestaat voor dergelijk geweld. Scheidt uit met wat dan?



Dit is een 'de broer van platoon kan het, dus moeten anderen (meer specifiek: Marokkanen) het ook maar kunnen'-argument?

C'mon..

Volgens mij is platoons post redelijk genuanceerd, en dan kom jij met deze opmerkingen. ???

Waar het om gaat is dat er een dermate hoog percentage rotte appels tussen Marokkanen zit, dat mensen inderdaad Marokkanen met een stereotiepe uitstraling (bontkraagje, hangend in groep, 'stoere' blik in ogen), gaat mijden en behandelen als paria's. Dat hebben die gastjes aan zichzelf te danken. Als ze nette kleding aan hebben, een brilletje op, niet de hele dag op straat in een groep hangen en je beleefd aanspreken zal bijna niemand ze anders behandelen dan een willekeurige autochtoon.

Als mensen zo racistisch zijn in dit land is het toch vreemd dat zoveel andere nationaliteiten totaal geen last hebben van dit racisme. Neem bijvoorbeeld Japanners, Spanjaarden, Zuid-Amerikanen, Indiërs en ga zo maar door. Die hebben nauwelijks problemen en lijken sociaal-economisch erg op autochtonen, ondanks dat zei dezelfde integratie-uitdagingen hebben als Marokkanen.

Het is hun keuze om buiten de maatschappij te staan, en van niemand anders. Kwalijk gevolg is wél dat hun beschaafde landgenoten moeilijker een baan vinden, of scheef worden aangekeken door de wat dommere Nederlanders die het verschil tussen een schoffie en een aangepaste keurige Marokkaan niet zien.
 
Hij gaat al mee in onze multiculturele samenleving.
 
EWAAA IK BEN WEER TRUG UIT VUCHT
Beter zorg je ervoor dat je een goed baantje hebt en in wijken zoals Bloemendaal woont.
Anders krijg je wocro of wigger kindjes, muchos spass negras.
 
:haha: ik vind die gast zo lachen @ 0.24 met ze hand
 
Volgens mij is platoons post redelijk genuanceerd, en dan kom jij met deze opmerkingen. ???
Ik las het eerder als een geëmotioneerd relaas wat niet echt steekhoudend is. Anyway..

Waar het om gaat is dat er een dermate hoog percentage rotte appels tussen Marokkanen zit, dat mensen inderdaad Marokkanen met een stereotiepe uitstraling (bontkraagje, hangend in groep, 'stoere' blik in ogen), gaat mijden en behandelen als paria's. Dat hebben die gastjes aan zichzelf te danken. Als ze nette kleding aan hebben, een brilletje op, niet de hele dag op straat in een groep hangen en je beleefd aanspreken dan zal bijna niemand ze anders behandelen dan een willekeurige autochtoon.
Je aanname hier ga ik niet in mee.

Kijk, de huidige situatie is onmiskenbaar het gevolg van herhaaldelijk wangedrag van een groep die je hier omschrijft. Maar het kan toch niet zo zijn dat dit 'historische gegeven' de komende decennia onze houding tegenover iedere Marokkaan beheerst?
Dit is de spreekwoordelijke kloof die is ontstaan, en die zal helaas niet eenzijdig te dichten zijn. Het Marokkaanse uitgaanspubliek, 'goed' gekleed of niet, wanneer ze systematisch geweigerd worden en het gevoel gegeven worden ongewenst te zijn, zal zich eveneens hard blijven opstellen in een reactie hier op, en dus zal het geweld in het uitgansleven niet snel verdwijnen.

Een opmerking van 'ja, maar dat hebben ze zich aan zichzelf te danken' is er een in de categorie nutteloos.

Als mensen zo racistisch zijn in dit land, dan is het toch vreemd dat zoveel andere nationaliteiten totaal geen last hebben van dit racisme. Neem bijvoorbeeld Japanners, Spanjaarden, Zuid-Amerikanen, Indiërs en ga zo maar door. Die hebben nauwelijks problemen en lijken sociaal-economisch erg op autochtonen, ondanks dat zei dezelfde integratie-uitdagingen hebben als Marokkanen.
Racisme kan toch willekeurig zijn? Of is een racist in jouw beleving een rationele mens die diens haat evenredig over vreemdelingen verdeelt? Overigens beweer ik niet dat mensen in Nederland 'zo' (als in: meerendeels) racistisch zijn, nee, ik zeg dat het wel aanwezig is.

Het is hun keuze om buiten de maatschappij te staan, en van niemand anders. Kwalijk gevolg is wél dat hun beschaafde landgenoten moeilijker een baan vinden, of scheef worden aangekeken door de wat dommere Nederlanders die het verschil tussen een schoffie en een aangepaste keurige Marokkaan niet zien.

In hoeverre kan je spreken van een keuze om buiten de maatschappij te staan? Zijn er voorbeelden van culturen die zichzelf ogenblikkelijk opdoeken om zodoende zo goed mogelijk te integreren in de cultuur van het thuisland? Ik denk dat dit vrijwel ondenkbaar is en dat het beeld van buitenaf dat men zich buiten de maatschappij plaatst welhaast onontkomelijk is.
Echter, enkele generaties verder zou je inderdaad meer resultaat mogen verwachten van enkele minderheden in dit land. Zeker op grond van taalbeheersing en participatiegraad.

Ik ben van mening dat een hier allomvertegenwoordigde polariserende houding niets bijdraagt aan de oplossingen van deze problemen, tenzij je gelooft in een massa-deportatie. Alle mensen zijn gelijk en dienen dan ook gelijkelijk behandeld te worden, gelijkelijk aangesproken te worden op diens verantwoordelijkheid. Dus een Marokkanen-hetze is echt helemaal nergens goed voor, tenzij je een geheime agenda hebt om zoveel mogelijk Nederlanders in het eerder genoemde deportatie-alternatief te doen laten geloven :no:
 
Marokkanen worden niet gehaat, omdat ze Marokkaan zijn. Maar omdat veel mensen binnen die bevolkingsgroep zich herhaaldelijk misdragen. Ik denk dat iedere Nederlander vredig zou willen samenleven met onze Marokkaanse medemens, maar simpelweg niet weten hoe. Net als dat wij geen oplossing kunnen aandragen. Moeten discotheek eigenaren het risico van een aan gort geslagen zaak? Meisjes die betast worden? Vechtpartijen? - Het antwoord luidt ontkennend. Waarom zouden ze? Het is veel makkelijker om ze gewoon buiten de deur te houden. Natuurlijk is het niet ideaal, maar zo is het wel. Het is de makkelijkste en de enige manier. Elke rotte appel individueel herkennen is een ondoenbaar karwei.

Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten, maar ook ik ontwijk oogcontact met mijn Marokkaanse medemens tijdens het stappen. Niet omdat ze zo enorm intimiderend overkomen (wat overigens negen van de tien keer wel zo is voor de gemiddelde uitgaanspersoon), maar omdat ik gewoon geen zin heb in problemen tijdens een leuke avond. Ik ontwijk dus contact, net als bijvoorbeeld discotheek eigenaren dit doen en werkgevers dit ook doen.
 
:roflol:

Eigenlijk zou er een keer een turk met een leren jas, bontkraag, opgeschoren kop en air maxies (je kent het wel) op jou af moeten stappen en jou iets moeten vragen. Wel zorgen dat je je tasje dicht houdt en sta vast klaar om weg te rennen.:roflol:


Het is zo makkelijk om mensen in hokjes te plaatsen, maar aangezien jouw inlevingsvermogen nihil is, snap ik zelf ook niet waarom ik hierop inga.

Zie alles maar lekker zwart-wit:thumbs:

+1
 
Back
Naar boven