AndroidHealthClinic

Marokkaan naar verhouding vaker op de vuist (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik las het eerder als een geëmotioneerd relaas wat niet echt steekhoudend is. Anyway..

Je aanname hier ga ik niet in mee.

Kijk, de huidige situatie is onmiskenbaar het gevolg van herhaaldelijk wangedrag van een groep die je hier omschrijft. Maar het kan toch niet zo zijn dat dit 'historische gegeven' de komende decennia onze houding tegenover iedere Marokkaan beheerst?
Dit is de spreekwoordelijke kloof die is ontstaan, en die zal helaas niet eenzijdig te dichten zijn. Het Marokkaanse uitgaanspubliek, 'goed' gekleed of niet, wanneer ze systematisch geweigerd worden en het gevoel gegeven worden ongewenst te zijn, zal zich eveneens hard blijven opstellen in een reactie hier op, en dus zal het geweld in het uitgansleven niet snel verdwijnen.

Natuurlijk zal het de zaken er niet beter op maken als Marokkanen als gevolg van het gedrag van sommigen geweigerd worden. Het is echter helaas een onvermijdelijk gevolg van hun eigen gedrag, helaas zijn autochtonen ook niet perfect, en kunnen ze niet altijd het goede onderscheid maken. Maar het gaat wel ver om dan de schuldvraag maar gelijk 180 graden om te draaien. Als Marokkanen nooit zouden worden gediscrimineerd zou dat mooi voor hen zijn, maar het zou het probleem van misdragingen nauwelijks oplossen, of denk jij van wel? En dan heb ik het nog maar even niet over de gevolgen voor het uitgaansleven als notoire onruststokers kunnen gaan en staan waar ze willen met zoveel als ze willen. Want is natuurlijk ook een direct gevolg, je kan dan niemand meer weigeren met een kleurtje want die zal altijd de discriminatietroef uitspelen.

Een opmerking van 'ja, maar dat hebben ze zich aan zichzelf te danken' is er een in de categorie nutteloos.

Waarom? Moeten we het probleem oplossen door het met z'n allen dood te zwijgen? Ben jij die laatste PvdA-stemmer?

Racisme kan toch willekeurig zijn? Of is een racist in jouw beleving een rationele mens die diens haat evenredig over vreemdelingen verdeelt? Overigens beweer ik niet dat mensen in Nederland 'zo' (als in: meerendeels) racistisch zijn, nee, ik zeg dat het wel aanwezig is.

Het lijkt me erg sterk dat iedereen die Marokkanen discrimineert daar volstrekt willekeurig voor heeft gekozen. Hoe fout het ook is om mensen te beoordelen op hun afkomst, er zijn natuurlijk hele duidelijke redenen waarom Japanners niet of nauwelijks worden gediscrimineerd, en Marokkanen wel.

In hoeverre kan je spreken van een keuze om buiten de maatschappij te staan? Zijn er voorbeelden van culturen die zichzelf ogenblikkelijk opdoeken om zodoende zo goed mogelijk te integreren in de cultuur van het thuisland? Ik denk dat dit vrijwel ondenkbaar is en dat het beeld van buitenaf dat men zich buiten de maatschappij plaatst welhaast onontkomelijk is.
Echter, enkele generaties verder zou je inderdaad meer resultaat mogen verwachten van enkele minderheden in dit land. Zeker op grond van taalbeheersing en participatiegraad.

Het is niet een volledig bewuste keuze om buiten de maatschappij te staan natuurlijk. De jongens waar het hier om gaat hebben vaak niet het verstandelijke vermogen om de langetermijngevolgen van hun gedrag te overzien. Als het allemaal VWO-kandidaten waren was het probleem er natuurlijk in de eerste plaats niet.

Ik ben van mening dat een hier allomvertegenwoordigde polariserende houding niets bijdraagt aan de oplossingen van deze problemen, tenzij je gelooft in een massa-deportatie. Alle mensen zijn gelijk en dienen dan ook gelijkelijk behandeld te worden, gelijkelijk aangesproken te worden op diens verantwoordelijkheid. Dus een Marokkanen-hetze is echt helemaal nergens goed voor, tenzij je een geheime agenda hebt om zoveel mogelijk Nederlanders in het eerder genoemde deportatie-alternatief te doen laten geloven :no:

Natuurlijk is polarisering geen oplossing. Het is een gevolg. Het is nogal een open deur om te roepen dat polarisering niets bijdraagt aan oplossingen. Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Wat is dan wél een oplossing volgens jou? Ik meen een beetje tussen de regels door te lezen bij jou dat het eigenlijk de autochtonen zijn die alle ellende hebben veroorzaakt. Dat als er niet een klein deel van de bevolking zou discrimineren Marokkanen nu allemaal modelburgers waren geweest.
 
Hoe kan je weten dat Japanners niet worden gediscrimineerd dan en hoeveel Japanners wonen er uberhaupt in Nederland? Of een willekeurige andere groep Westerse of niet Westerse allochtone groep die in Nederland woont?

Ik denk dat iedere relatief grote groep niet Westerse allochtonen wel te maken krijgen met discriminatie en toenemend racisme. Niet zeggende dat Nederlanders als geheel snel discrimineren of racistisch zijn maar er is wel een tendens om bepaalde groepen als zondebok te zien voor zo'n beetje alle problemen waar Nederland mee kampt. In sommige opzichten verpest ook een gedeelte van zo'n groep het voor de rest van de groep, Maar dat laatste is al zo vaak ter berde gebracht.

De aanpak van dit soort problemen is in ieder geval niet simpel ook al zal een no nonsense aanpak van de probleemstichters een goede start zijn om de ergste raddraaiers aan te pakken. Het pappen en nathouden heeft nog nooit ergens toe geleid.
 
Hoe kan je weten dat Japanners niet worden gediscrimineerd dan en hoeveel Japanners wonen er uberhaupt in Nederland? Of een willekeurige andere groep Westerse of niet Westerse allochtone groep die in Nederland woont?

Ik denk dat iedere relatief grote groep niet Westerse allochtonen wel te maken krijgen met discriminatie en toenemend racisme. Niet zeggende dat Nederlanders als geheel snel discrimineren of racistisch zijn maar er is wel een tendens om bepaalde groepen als zondebok te zien voor zo'n beetje alle problemen waar Nederland mee kampt. In sommige opzichten verpest ook een gedeelte van zo'n groep het voor de rest van de groep, Maar dat laatste is al zo vaak ter berde gebracht.

De aanpak van dit soort problemen is in ieder geval niet simpel ook al zal een no nonsense aanpak van de probleemstichters een goede start zijn om de ergste raddraaiers aan te pakken. Het pappen en nathouden heeft nog nooit ergens toe geleid.

Ben het met je eens dat iedere niet-westerse groep wel in meer of mindere mate met discriminatie te maken heeft, maar voor de meeste groepen is dit denk ik heel weinig, in ieder geval niet zodanig dat de kwaliteit van leven er ernstig door belemmerd wordt. Denk daarbij aan inderdaad Japanners, Zuid-Amerikanen, Chinezen, Indiërs, Indonesiërs enzovoort enzovoort. Ik heb hier geen harde cijfers over maar ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat zullen betwisten. Je weet dat zelf ook heus wel. De reden waarom zij zo weinig worden gediscrimineerd en Marokkanen wél lijkt me ook duidelijk. Daarmee wil ik het overigens niet goedpraten.

Of racisme toeneemt de laatste jaren weet ik trouwens niet zo zeker. Ik denk dat er minder een taboe op heerst om je mening te geven. In het klimaat van de jaren '80 discrimineerde je al als je überhaupt durfde te zeggen dat een bepaalde groep relatief crimineel was.
 
Ik denk dat iedere Nederlander vredig zou willen samenleven met onze Marokkaanse medemens, maar simpelweg niet weten hoe

Geloof je toch zelf niet !?
 
Ben het met je eens dat iedere niet-westerse groep wel in meer of mindere mate met discriminatie te maken heeft, maar voor de meeste groepen is dit denk ik heel weinig, in ieder geval niet zodanig dat de kwaliteit van leven er ernstig door belemmerd wordt. Denk daarbij aan inderdaad Japanners, Zuid-Amerikanen, Chinezen, Indiërs, Indonesiërs enzovoort enzovoort. Ik heb hier geen harde cijfers over maar ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat zullen betwisten. Je weet dat zelf ook heus wel. De reden waarom zij zo weinig worden gediscrimineerd en Marokkanen wél lijkt me ook duidelijk. Daarmee wil ik het overigens niet goedpraten.

Hoe kleiner de groep des te minder ze opvallen en des te minder ze te maken zullen krijgen met racisme. Daarbij komt natuurlijk ook nog ook de sociale status om de hoek kijken. De meeste Westerse migranten wonen niet in probleemwijken, daarmee niet goedpratend dat niet Westerse allochtonen in probleemwijken er maar een zooitje van moeten maken.

Dat Marokkanen voor een gedeelte een mentaliteitsprobleem hebben is wel duidelijk. Net zo goed als dat het geval is bij Antillianen en andere groepen waar de criminaliteit buitenproportioneel hoog is.

Maar Zoutzak stelt terecht dat teveel polarisen tot niks leidt, het laat in ieder geval weinig ruimte voor degenen die wel van goede wil zijn. Als je toch al een stempel hebt gekregen maak je het voor de welwillenden steeds moeilijker om zich te bewijzen. Dat komt ook wel tot uitdrukking in de reacties als er een keer een groep allochtonen is die zich in positieve zin laat zien. Veel meer dan lacherige opmerkingen of dat het een links bericht is komt het dan niet.



Of racisme toeneemt de laatste jaren weet ik trouwens niet zo zeker. Ik denk dat er minder een taboe op heerst om je mening te geven. In het klimaat van de jaren '80 discrimineerde je al als je überhaupt durfde te zeggen dat een bepaalde groep relatief crimineel was.

Dat is niet helemaal waar, problemen werden toen ook benoemd maar de partij die zich voorstond op zijn zeer eenzijdige visie op het probleem was nou eenmaal racistisch van aard. Verder werd er ook in de jaren gewoon 80 gewoon aandacht gegeven in de media en politiek aan probleemjeugd maar helaas wel minder aan integratie.
 
Geloof je toch zelf niet !?

Hoezo niet? Ik denk jij dan dat mensen niet vredig willen samenleven met Marokkanen? Waarom zou iemand dat niet willen? ???

Dat het niet lukt heeft echt niet als reden dat autochtonen het niet willen natuurlijk. :rolleyes:
 
Hoe kleiner de groep des te minder ze opvallen en des te minder ze te maken zullen krijgen met racisme.

Zo simpel ligt dat niet, dan zouden autochtone Nederlanders het meest gediscrimineerd worden, dat is immers de grootste groep. En er zijn natuurlijk minder extreme voorbeelden te bedenken die aantonen dat dat verband er niet is. Er zijn immers zat grote groepen met relatief weinig problemen en zat kleinere groepen met meer problemen.

Daarbij komt natuurlijk ook nog ook de sociale status om de hoek kijken. De meeste Westerse migranten wonen niet in probleemwijken, daarmee niet goedpratend dat niet Westerse allochtonen in probleemwijken er maar een zooitje van moeten maken.

Nogmaals, ik ben het met je eens dat je als allochtoon een wat moeilijkere positie hebt, maar (komen ze weer :D) Japanners, Zuid-Amerikanen enzovoort enzovoort tonen aan dat daar wel overheen te komen is, die wonen nauwelijks in achterstandwijken.

Dat Marokkanen voor een gedeelte een mentaliteitsprobleem hebben is wel duidelijk. Net zo goed als dat het geval is bij Antillianen en andere groepen waar de criminaliteit buitenproportioneel hoog is.

Maar Zoutzak stelt terecht dat teveel polarisen tot niks leidt, het laat in ieder geval weinig ruimte voor degenen die wel van goede wil zijn. Als je toch al een stempel hebt gekregen maak je het voor de welwillenden steeds moeilijker om zich te bewijzen. Dat komt ook wel tot uitdrukking in de reacties als er een keer een groep allochtonen is die zich in positieve zin laat zien. Veel meer dan lacherige opmerkingen of dat het een links bericht is komt het dan niet.

...

Nogmaals ik ben het met je eens dat polariseren niet helpt, maar als dat betekent dat je als pakweg ambulancebroeder niet meer mag zeggen wie het zijn die keer op keer weer voor grote problemen zorgen schiet je je doel voorbij. Met het vertoonde gedrag van sommige groepen is het helaas dus onvermijdelijk dat er wat polarisatie optreedt. Als je wil dat die polarisatie stopt moet dat criminele gedrag stoppen, zo simpel is het.
 
Zo simpel ligt dat niet, dan zouden autochtone Nederlanders het meest gediscrimineerd worden, dat is immers de grootste groep. En er zijn natuurlijk minder extreme voorbeelden te bedenken die aantonen dat dat verband er niet is. Er zijn immers zat grote groepen met relatief weinig problemen en zat kleinere groepen met meer problemen.

Tja met zulke argumenten is een discussie natuurlijk snel over. Het is hier geen Ruanda of zo waar een minderheidsgroep de macht heeft en een meerderheidsgroep werd gezien als inferieur.

Noem mij 1 grote groep niet Westerse allochtonen die relatief weinig problemen kennen? Buiten dan de Indonesiers waar we van de Molukse groep toch ook redelijk veel overlast gehad hebben in de jaren 70 en waar een redelijk grote groep Molukkers nog steeds niet echt het toonbeeld is van een goede integratie.



Nogmaals, ik ben het met je eens dat je als allochtoon een wat moeilijkere positie hebt, maar (komen ze weer :D) Japanners, Zuid-Amerikanen enzovoort enzovoort tonen aan dat daar wel overheen te komen is, die wonen nauwelijks in achterstandwijken.
Nogmaals, die groepen zijn uitzonderingen daargelaten nauwelijks significant te noemen en dan zijn het ook nog eens overwegend Westerse georienteerde groepen. Als je hier naartoe komt met een buidel geld (waarom zou je anders als Westerling naar Nederland komen?), is het niet zo vreemd dat je weinig problemen zal ondervinden om te integreren. Leerachterstand of een groot cultuurverschil zal er niet of amper zijn.



Nogmaals ik ben het met je eens dat polariseren niet helpt, maar als dat betekent dat je als pakweg ambulancebroeder niet meer mag zeggen wie het zijn die keer op keer weer voor grote problemen zorgen schiet je je doel voorbij. Met het vertoonde gedrag van sommige groepen is het helaas dus onvermijdelijk dat er wat polarisatie optreedt. Als je wil dat die polarisatie stopt moet dat criminele gedrag stoppen, zo simpel is het.
Ah zolang er dus binnen een groep een hogere criminaliteit en overlast voorkomt dan bij autochtonen mag er gepolariseerd worden? Waarbij je dan ook maar de baby met het badwater weggooit.

Het lijkt me toch eerder zaak om de degenen die in negatieve zin opvallen op een zo hard mogelijke manier aan te pakken en degenen die welwillend zijn daarbij te ontzien. Met polariseren en het benoemen van zo'n beetje een hele groep als zijnde het kwaad gaat dat in ieder geval niet lukken.
 
Hoezo niet? Ik denk jij dan dat mensen niet vredig willen samenleven met Marokkanen? Waarom zou iemand dat niet willen? ???

Dat het niet lukt heeft echt niet als reden dat autochtonen het niet willen natuurlijk. :rolleyes:

Ik denk dat er genoeg Nederlanders zijn die niet met Marokkanen willen samenleven. Alleen maar om het feit dat hun kleur. geur. geloof, taal, enz. enz. zogenaamd niet binnen onze cultuur past. Hoe voorbeeldig ze zich dan ook maar gedragen.
 
Natuurlijk zal het de zaken er niet beter op maken als Marokkanen als gevolg van het gedrag van sommigen geweigerd worden. Het is echter helaas een onvermijdelijk gevolg van hun eigen gedrag, helaas zijn autochtonen ook niet perfect, en kunnen ze niet altijd het goede onderscheid maken. Maar het gaat wel ver om dan de schuldvraag maar gelijk 180 graden om te draaien. Als Marokkanen nooit zouden worden gediscrimineerd zou dat mooi voor hen zijn, maar het zou het probleem van misdragingen nauwelijks oplossen, of denk jij van wel? En dan heb ik het nog maar even niet over de gevolgen voor het uitgaansleven als notoire onruststokers kunnen gaan en staan waar ze willen met zoveel als ze willen. Want is natuurlijk ook een direct gevolg, je kan dan niemand meer weigeren met een kleurtje want die zal altijd de discriminatietroef uitspelen.

Eerst schets je het probleem van het buiten de samenleving stellen van de Marokkaanse gemeenschap, en tegelijk verdedig je dezelfde praktijk die ten dele verantwoordelijk is voor deze segregatie. Hoe moet een jongen van Marokkaanse afkomst zich meer Nederlander gaan voelen? In ieder geval niet door de verhinderen dat hij mag gaan en staan waar een autochtoonse jongen dat kan.

Duidelijk dat er een effectievere aanpak moet komen voor dergelijke notoire raddraaiers. Voel weinig voor vrijheidsinperkende maatregelen, maar deze lui zou misschien moeten worden verboden op bepaalde tijden zich in uitgaansgebieden te begeven.

Waarom? Moeten we het probleem oplossen door het met z'n allen dood te zwijgen? Ben jij die laatste PvdA-stemmer?

Met het verschuiven van de schuldlast naar een andere partij ontwijk je zelf elke verantwoordelijkheid en doe je alsof het een probleem is van en door Marokkanen waar wij allen niets mee te maken hebben. Dit is niet zo, het is een bovenalles een maatschappelijk probleem, en juist met een dergelijke reactie 'zwijg' je het probleem dood omdat dit geen enkele ruimte laat voor een oplossing.

Het lijkt me erg sterk dat iedereen die Marokkanen discrimineert daar volstrekt willekeurig voor heeft gekozen. Hoe fout het ook is om mensen te beoordelen op hun afkomst, er zijn natuurlijk hele duidelijke redenen waarom Japanners niet of nauwelijks worden gediscrimineerd, en Marokkanen wel.

Eerst argumenteer je dat de Nederlander niet discrimineert (want Japanners..) en dat de schijn hiervan jegens Marokkanen zuiver het gevolg is van hen eigen handelingen. Dit is een oneigenlijk onderscheid. Denk je dat er ooit iemand heeft gediscrimineerd zonder voorafgaande gebeurtenissen. Discriminatie valt niet goed te praten.

Natuurlijk is polarisering geen oplossing. Het is een gevolg. Het is nogal een open deur om te roepen dat polarisering niets bijdraagt aan oplossingen. Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Wat is dan wél een oplossing volgens jou? Ik meen een beetje tussen de regels door te lezen bij jou dat het eigenlijk de autochtonen zijn die alle ellende hebben veroorzaakt. Dat als er niet een klein deel van de bevolking zou discrimineren Marokkanen nu allemaal modelburgers waren geweest.
Wat ik wil zeggen is dat ik jou, en anderen in nog grotere mate, verwijt dat men redeneert in termen van problemen. En wel op een wijze die in geen enkel opzich constructief is. Als je dan stelt dat polarisering een gevolg is, overzie dan ook dat dit deels te danken is aan de eigen houding ('zij hebben het aan zichzelf te danken!').
In mijn eigen houding tracht ik niet telkens het negatieve te benaderen maar dit juist in perspectief te plaatsen dat uiteindelijk over een aantal decennia de Marokkaanse gemeenschap nog altijd hier woont, en inmiddels in relatief grotere aantallen, en voor de huidige problemen oplossingen moeten komen die zich niet vanzelf aandienen en die steeds onhaalbaarder worden door het eerdergenoemde 'polariserende' gedrag. (That way it'll get a whole lot worse before it gets any better..)
Je redeneert zelf dat polariseren niets bijdraagt aan oplossingen, en vraagt naar een concrete oplossing. Misschien moeten we maar gewoon ophouden met dit verwijtende gedrag dan, aangezien dit het probleem alleen maar vergroot? Misschien slechts indirect een oplossing, en met een hoog JP Balkenende-gehalte nota bene, maar in mijn ogen de juiste. Voorlopig blijven zoeken naar effectievere aanpak van problemen zonder deze hierbij te vergroten.
 
Kijk die muren van tekst. Respect voor degene die ze ook daadwerkelijk doorleest.
 
De een leest sneller dan de ander, I guess? ;)
 
Het zou me niks verbazen als die criminaliteit door muziek komt.
Hoeveel antiliaanse en marokkaanse jongeren luisteren er rap/hip-hop muziek, hoe erg leeft die style bij hun? Ze willen naar mijn idee gangster zijn en uit de getto komen, terwijl je in Nederland overal subsidies en uitkeringen voor hebt.
 
Kijk die muren van tekst. Respect voor degene die ze ook daadwerkelijk doorleest.
Ik vind het wel interessant.
Ik schaar me toch bij de zijde ZoutZak denk ik.


Het zou me niks verbazen als die criminaliteit door muziek komt.
Hoeveel antiliaanse en marokkaanse jongeren luisteren er rap/hip-hop muziek, hoe erg leeft die style bij hun? Ze willen naar mijn idee gangster zijn en uit de getto komen, terwijl je in Nederland overal subsidies en uitkeringen voor hebt.

Wat een onzin. Als je je zo wil gedragen als de mensen in die videoclips dan zit er bij voorbaat al een steekje los.
Net als dat Marylin Manson schuldig zou zijn aan het Columbine Highschool drama, toevallig omdat de moordenaars naar zijn muziek luisterde.
 
Kijk die muren van tekst. Respect voor degene die ze ook daadwerkelijk doorleest.

loze k*t post, lekker inhoudelijk..

o/t
Wisten we niet allemaal al dat die marrokanen zowiezo al crimineler/gewelddadiger etc etc waren?..

tijd dat ze allemaal opbokken uit Nl :D
 
loze k*t post, lekker inhoudelijk..

o/t
Wisten we niet allemaal al dat die marrokanen zowiezo al crimineler/gewelddadiger etc etc waren?..

tijd dat ze allemaal opbokken uit Nl :D

Ik vind dat iedereen die de Nederlandse taal nieteens normaal beheerst ook weg moet uit Nederland...:wave:
Even ongenuanceerd.
 
loze k*t post, lekker inhoudelijk..

o/t
Wisten we niet allemaal al dat die marrokanen zowiezo al crimineler/gewelddadiger etc etc waren?..

tijd dat ze allemaal opbokken uit Nl :D
Haha, eerst wijzen naar mijn k*t post en dan zelf met zo'n shit post komen aanzetten. 10/10 voor jou
 
Allemaal de schuld van Badr Hari.
 
Ik vind dat iedereen die de Nederlandse taal nieteens normaal beheerst ook weg moet uit Nederland...:wave:
Even ongenuanceerd.

ik vind dat iedereen die op forums netje s schrijft een mongool is
 
Back
Naar boven