MuscleMeat

Marokkanendiscussies zat!!

Bezoekers in dit topic

Ze zeggen altijd dat er evenveel Nederlanders crimineel zijn als Marrokanen,

Maar ik heb nog nooit gehoord dat een Nederlander een oud oma'tje beroofde.
 
:roflol: monsterexcuus.

Discrimineren kan op basis van vele gronden, en hoeft niet consistent te zijn. Jij maakt toch een onderscheid tussen een Marokkaanse bevolkingsgroep en, gemakshalve, 'de rest'. Dan discrimineer je, punt.

Stel je eens voor : Een Europa zonder Marokkanen .... Al de gevangenissen maar voor de helft gevuld om te beginnen....

Maar t zijn toch zon leuke jongens hé , die altijd misbegrepen worden door ons Europeanen.

Onze poletiekers moeten dringend eens hun hoofd uit hun aars halen en eens goed rond zich kijken om te zien wat er allemaal op de straat gebeurd!
 
:roflol: monsterexcuus.

Discrimineren kan op basis van vele gronden, en hoeft niet consistent te zijn. Jij maakt toch een onderscheid tussen een Marokkaanse bevolkingsgroep en, gemakshalve, 'de rest'. Dan discrimineer je, punt.

Laten we wel wezen, zonder allerlei vuistregels, stereotypen en onderscheiden op basis van uiterlijk kan je helemaal niet functioneren in deze maatschappij. Op grond van allerlei uiterlijke kenmerken trek je conclusies over iedereen die je tegenkomt, dat doe jij ook, bewust of niet. Op basis van kleding, gedrag etc trek jij de conclusie wie in een collegezaal de hoogleraar is, wie in een winkel de verkoper is, wie op straat een zwerver is of wie potentieel gevaarlijk is.

Niet iedereen is slim genoeg om dat onderscheid heel verfijnd te maken, en die mensen zullen dus onterechte conclusies trekken over bijvoorbeeld een niet criminele Marokkaan. Dat is triest, maar meestal niet iets dat mensen doen omdat ze kwaadaardig zijn, maar gewoon omdat ze niet beter weten. Discriminatie op huidskleur/afkomst is dus simpelweg een gevolg van de grenzen van het menselijk beoordelingsvermogen.
 
stel je eens voor : Een europa zonder marokkanen .... Al de gevangenissen maar voor de helft gevuld om te beginnen....

Maar t zijn toch zon leuke jongens hé , die altijd misbegrepen worden door ons europeanen.

Onze poletiekers moeten dringend eens hun hoofd uit hun aars halen en eens goed rond zich kijken om te zien wat er allemaal op de straat gebeurd!

+1
 
Laten we wel wezen, zonder allerlei vuistregels, stereotypen en onderscheiden op basis van uiterlijk kan je helemaal niet functioneren in deze maatschappij. Op grond van allerlei uiterlijke kenmerken trek je conclusies over iedereen die je tegenkomt, dat doe jij ook, bewust of niet. Op basis van kleding, gedrag etc trek jij de conclusie wie in een collegezaal de hoogleraar is, wie in een winkel de verkoper is, wie op straat een zwerver is of wie potentieel gevaarlijk is.

Niet iedereen is slim genoeg om dat onderscheid heel verfijnd te maken, en die mensen zullen dus onterechte conclusies trekken over bijvoorbeeld een niet criminele Marokkaan. Dat is triest, maar meestal niet iets dat mensen doen omdat ze kwaadaardig zijn, maar gewoon omdat ze niet beter weten. Discriminatie op huidskleur/afkomst is dus simpelweg een gevolg van de grenzen van het menselijk beoordelingsvermogen.

Ben het helemaal eens met je eerste alinea, tot op zekere hoogte maakt de mens onderscheid bij een eerste indruk op basis van subtiele gegevens. Maar dit laatste punt vind ik te kort door de bocht. We praten hier toch over weloverwogen discrimatie;
Mja op deze manier kan je van alles zeggen dat het discriminerend is, ze lokken het toch zelf uit, ik heb het over discrimineren op basis van huidskleur.
En dat valt niet af te doen alszijnde uitsluitend een beperking van het menselijk beoordelingsvermogen. Dit heeft te maken met beschaafdheid, tolerantie en weldenkendheid.
 
Stel je eens voor : Een Europa zonder Marokkanen .... Al de gevangenissen maar voor de helft gevuld om te beginnen....

Maar t zijn toch zon leuke jongens hé , die altijd misbegrepen worden door ons Europeanen.

Onze poletiekers moeten dringend eens hun hoofd uit hun aars halen en eens goed rond zich kijken om te zien wat er allemaal op de straat gebeurd!

Tuurlijk, stel je eens voor een Europa zonder gehandicapten, geen torenhoge zorgkosten. Of een Europa zonder 65+ers, zorghuizen lekker rustig. Een Europa zonder asocialen, heerlijk beschaafd. Een Europa van gelijkgezinden, anyone? :no:
 
dus uiteindelijk ligt het probleem denk ik bij de staat die moet veel harder optreden
tegen allen die hier het land onveilig maken
maar zolang iedereen hier maar ongestraft zijn gang kan gaan zal het nooit overgaan

Denk je werkelijk dat hogere straffen zal helpen? En dat het probleem alleen bij de staat uiteindelijk ligt? Erg kortzichtig.
 
Ze zeggen altijd dat er evenveel Nederlanders crimineel zijn als Marrokanen,

Maar ik heb nog nooit gehoord dat een Nederlander een oud oma'tje beroofde.

Dat is een excuus om hun eigen volk schoon te praten, nederlanders plegen over het algemeen zeer weinig extreme misdaden.


Sommige extreem linkse rakkers beweren zelfs dat er meer autochtonen criminelen zijn.

:roflol:
 
Feit is dat een bepaalde zeer grote groep Marokkanen gewoon voor veel onrust zorgen. In verschillende problemen duiken ze op: Homo's mishandelen, loverboys, inbraken, overvallen, ambulance mederwekers dwars zitten en bedreigen, zware mishandeling, verkachting, moord.

Het is absurd dat alle Marokkanen hierin betrokken worden. De andere Marokkanen schamen zich dood voor het tuig.

Op deze manier wordt het alleen maar erger, en niemand die iets doet.




Ik snap die Azarkan niet, want het is een feit dat er Marokkaanse jongeren bij betrokken zijn geweest, en helaas in alle gevallen van de ambulance bedreigingen was dat het geval. Hoe kan hij nou beweren dat de link onterecht is. Er is een bepaalde groep in Nederland die het veroorzaakt, en dat moet aangepakt worden.

En dan vind ik het echt hartverscheurend wanneer er een uitgeprocedeerd gezin Nederland moet verlaten terwijl dit sooirt tuig hier wel mag leven. Ik weet dat de wet wat anders zegt, maar het is gewoon niet eerlijk.

Ik vind jou erg kort door de bocht in deze post, en het ergelijke is dat je de context uit zijn verband trekt. In eerste instantie is het een kleine groep, en Azarkan heeft toegegeven dat Marokkaanse jongeren dit verpesten en zeker in het geval van de ambulance broeders. Media is media, als je gelooft in de journalistieke waarheid dan zou ik zeggen truste kind. Jouw manier van denken draagt niks bij aan het probleem dat ons allen aangaat in deze maatschappij.
 
Nou niet doen hoor...
 
Ze zeggen altijd dat er evenveel Nederlanders crimineel zijn als Marrokanen,

Maar ik heb nog nooit gehoord dat een Nederlander een oud oma'tje beroofde.

Benje dom ofzo? Of gewoon naïef?

Denk je dat er helemaal geen Nederlanders zijn die tasjes roven? Kom op gast, dat geloof je toch zeker zelf niet.

Ik zie in eht dagelijks leven genoeg autochtonen criminele feiten plegen, evenal allochtonen. Echter de allochtoonse criminaliteit wordt voeral veel breder uitgemeten.
 
Ik vind jou erg kort door de bocht in deze post, en het ergelijke is dat je de context uit zijn verband trekt. In eerste instantie is het een kleine groep, en Azarkan heeft toegegeven dat Marokkaanse jongeren dit verpesten en zeker in het geval van de ambulance broeders. Media is media, als je gelooft in de journalistieke waarheid dan zou ik zeggen truste kind. Jouw manier van denken draagt niks bij aan het probleem dat ons allen aangaat in deze maatschappij.

Jou slappe gelul draagt ook niks bij.

Marjolein krijgt mijn gelijk.
 
Benje dom ofzo? Of gewoon naïef?

Denk je dat er helemaal geen Nederlanders zijn die tasjes roven? Kom op gast, dat geloof je toch zeker zelf niet.

Ik zie in eht dagelijks leven genoeg autochtonen criminele feiten plegen, evenal allochtonen. Echter de allochtoonse criminaliteit wordt voeral veel breder uitgemeten.
Dat zijn autochtonen die door allochtonen zijn overgehaald om slechte allochtoonse dingen te doen.
SNAP JE TOCH OOK WEL GVD
 
Fijn dat je zo begripvol bent :o
 
Benje dom ofzo? Of gewoon naïef?

Denk je dat er helemaal geen Nederlanders zijn die tasjes roven? Kom op gast, dat geloof je toch zeker zelf niet.

Ik zie in eht dagelijks leven genoeg autochtonen criminele feiten plegen, evenal allochtonen. Echter de allochtoonse criminaliteit wordt voeral veel breder uitgemeten.

Marokanen plegen duidelijk veel meer misdaden terwijl autochtonen met miljoenen meer zijn, dat zegt toch wel heel wat.

Het zijn bijna altijd de allochtonen...

Is een deel van hun cultuur, net als het bedreigen van ambulancepersoneel.
 
Marokanen plegen duidelijk veel meer misdaden terwijl autochtonen met miljoenen meer zijn, dat zegt toch wel heel wat.

Het zijn bijna altijd de allochtonen...

Is een deel van hun cultuur, net als het bedreigen van ambulancepersoneel.

Er zijn dus ook Nederlanders die crimineel zijn, dus dan zou het ook bij de Nederlandse cultuur horen, toch?
 
Mooie tafelschikking gisteren bij Pauw en Witteman. Rudi Dekkers, voormalig vliegschoolhouder naast Job Cohen en daar tegenover Frits Wester en Farid Azarkan van het Samenwerkingsverband Marokkanen in Nederland. Farid is zoals bekend Heel Erg Boos op Cohen omdat deze het gewaagd heeft de term 'Marokkaanse medeburgers' in de mond te nemen in de zaak van de bedreigde ambulancebroeders. Deze uitspraak werd uiteraard als zeer stigmatiserend ervaren door dhr. Azarkan, want op deze manier 'duw je Marokkanen buiten de maatschappij!' jankte hij. Er wordt in Nederland 'al 9 jaar ingehakt op de Marokkaanse gemeenschap' en dat moet maar eens afgelopen zijn. Feiten en statistieken over de criminaliteit in Nederland? Farid heeft er schijt aan. Of zoals hij het zelf zegt: 'Wat voegt het toe, dat nieuwe mantra dat we nu de dingen gaan benoemen?' Gelukkig was ook Frits Wester aanwezig om zijn visie te geven. 'Wat ik niet begrijp is dat je als Marokkaanse gemeenschap zelf die jongens niet eens een keer flink aanpakt. Waarom heb je hem niet gebeld?' Nou, omdat de zaak volgens Farid niets met 'het Marokkaan zijn' te maken heeft, en daarmee basta. U vraagt zich wat Farid dan wel doet de hele dag? 'Wij zijn bezig met minister Vogelaar om nieuw beleid te vormen.' Frits Wester, kom er maar in: Ach, nog een rapclubje
bron: geensT

dan deze kerel

http://www.dumpert.nl/mediabase/236981/bf9b414d/weer_een_rapclubje.html


gaat hij effe zeggen dat cohen bullshit verteld terwijl hij zelf ambulancepersoneel met de dood bedreigde. :roflol:
go **** yourself kerel
 
Back
Naar boven