Fitness Seller

Marsen voor vetverbranding

Bezoekers in dit topic

Dieenekerel

Novice
Lid geworden
20 feb 2021
Berichten
1
Waardering
1
Lengte
1m89
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Ik merk al een paar jaar dat het steeds lastiger voor me wordt om op een laag vetpercentage te blijven. Ik hou met myfitnesspal bijna elke dag mij calorieën en macro's bij maar dat laatste laagje pretvet blijft erop zitten. Met frisse tegenzin ben ik dus opzoek gegaan naar de vorm van cardio die het meest dragelijk was om op die manier wat extra calorieën te verbranden. Dat leidde met naar dit artikel van The Art of Manliness.

In dit artikel hebben ze het over 'rucking', of gewoon in het Nederlands, marsen. Wat er gezegd wordt klinkt allemaal wel mooi dus ik heb ff gezocht naar een trainingsschema en kwam uiteindelijk bij het Defensie opwerkschema uit. Ik ben verder niet van plan om bij Defensie te gaan, maar dit leek me het zwaarste programma van de drie opties. Het trainingsschema gaat uit van drie keer per week trainen. De trainingen bestaan meestal uit twee dagen in de week een korte afstand en 1 keer per week een wat langere (deze doe ik meestal in het weekend). Het gewicht bouwt zich per week langzaam op. Er zijn weinig dingen waar ik een grotere hekel aan heb dan aan cardio, maar deze trainingen gingen me verassend gemakkelijk af. Ik begon er af en toe zelfs een beetje zin in te krijgen

Dat het zo goed en snel werkt helpt ook voor de motivatie. Zo goed dat ik na al die jaren besloten heb om toch maar een account aan te maken voor dit topic. Ik zit nu in week 10 en ben al ruim 3,5 kilo afgevallen (voor mijn doen is dit heel veel). M'n abs zijn beter te zien dan ooit en mijn rugspieren en vooral bovenbenen zijn zichtbaar gegroeid. Ik lijk dus op een aardig relaxte manier vet te verbranden en spieren op te bouwen. Dit maakt het voor mij extra vreemd dat je eigenlijk nooit iemand over marsen hoort als het om cardio gaat. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met marsen? En zo ja, wat zijn die ervaringen dan en wat voor programma gebruikte je?
 
Laatst bewerkt:
De meeste mensen noemen dit wandelen. Bij marsen zet je toch ook je ene voet voor de andere ?
 
Ik vind het altijd leuk om te relativeren. De trainer van mijn mountainbiketrainingsgroep is sergeant bij de mariniers. Op zijn werk geeft hij trainingen in mentale hardheid, bv. om martelingen in gevangenschap te kunnen doorstaan. Hij nodigt zijn manschappen vaak uit om met ons mee te fietsen en ik was er een keer bij dat er een kwam opdagen. Mijn fietsvriend was toen tegen de 50 en ik 55. Als het een beetje mul werd in de duinen moesten we lang wachten voordat hij wandelend naar boven kwam. Een keer moesten we hem zoeken. Hij had als excuus dat hij slechts 3x per week aan fietstraining deed. Myth busted.
 
Goed bezig!

Heb er ook wel over gedacht, maar ik vind hardlopen leuker.
 
Ik vind het altijd leuk om te relativeren. De trainer van mijn mountainbiketrainingsgroep is sergeant bij de mariniers. Op zijn werk geeft hij trainingen in mentale hardheid, bv. om martelingen in gevangenschap te kunnen doorstaan. Hij nodigt zijn manschappen vaak uit om met ons mee te fietsen en ik was er een keer bij dat er een kwam opdagen. Mijn fietsvriend was toen tegen de 50 en ik 55. Als het een beetje mul werd in de duinen moesten we lang wachten voordat hij wandelend naar boven kwam. Een keer moesten we hem zoeken. Hij had als excuus dat hij slechts 3x per week aan fietstraining deed. Myth busted.
En als we het omdraaien, Jij mee in het veld? Wat zou jouw excuus dan zijn? 😁😉

Ik hou ook van relativeren, of t nu marsen, wandelen of hardlopen is, iedereen zn ding gaat uiteindelijk om meer intake vs verbranding.
 
Back
Naar boven