AndroidHealthClinic

Mart's cut and grow log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

martinnoppert

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 aug 2006
Berichten
5.643
Waardering
764
Lengte
1m89
Massa
116kg
Vetpercentage
12%
Een log beginnen, maar waar begin je dan.

eerst even voorstellen aan degenen die mij nog niet kennen,
Ik ben Martin, 44 jaartjes jong en train al heel wat jaren maar off en on.
Zo nu en dan was het off vanwege werkdruk en andere bezigheden, maar ook door blessures.
De laatste blessure was naar mijn mening chronisch, de welbekende schouderblessure en speelt al sinds 2001/2002. In de jaren er na steeds weer opnieuw begonnen, maar de blessure was lastig, vaak te lastig voor me om verder te trainen.

Nu dit jaar vanaf half januari weer serieus begonnen en fanatiek.
Ik heb een doel. Dat doel is veranderen van (goddelijk) Boeddha lijf, naar weer zwaar gespierd met laag bf. En met Boeddha lijf bedoel ik ook echt die ultra dikke buik.
Dus een bf van boven de 30%

Dus vanaf januari na afwezigheid van een paar jaar weer fanatiek begonnen.
Wat dan eerst resulteerde in toename van spiermassa, door het fenomeen spiergeheugen en vocht. Maar kalm aan begon ook het bf te dalen.

Mijn gewicht schoot in korte tijd wel wat schommelend van 113 eerst naar 112 naar 116 en per week kwam er een kilo bij terwijl het bf% zakte en ik uiteindelijk op 119kilo terecht kwam in maart dit jaar.
Ik was erg fanatiek bezig en begon weer als beginneling, maar met wat hogere gewichten, die ook weer in rap tempo opliepen.
Van met moeite bench van 80 kilo in enkele maandjes naar de 150 drukken en helaas weer geblesseerd.
Ales ging te snel. Na een zware borstsessie een soort vrijgevecht training gedaan en dat werd teveel, kleine scheurtjes tot gevolg. Paar weken fysio gehad om alles te herstellen en te draineren was hard nodig alles zat vol en stond strak gespannen ook in rusttoestand. Dus 3 weken weinig tot niets kunnen doen.
Gewicht daalde weer snel en kracht was weg, bankdrukken met 100kilo was al pijnlijk.

Dat was een grote waarschuwing dus.

Vanaf dat moment was gewicht rond de 114 en zakte nog steeds wat met het te weinig doen.
Langzaam aan weer intensiteit gaan opschroeven en op verhoogd tempo kortere felle trainingen gaan doen.

Dat resulteerde in grotere afname van bf en lekkere groei van de spieren, het gewicht daalde nog wel wat, maar niet hard, heel erg langzaam zakte het gewicht tot 112 en begint sinds kort weer langzaam op te lopen.

Ik heb nog geen bf gemeten met clip, maar schatting is nu rond de 15%
Dus zou een afname zijn van meer dan 15%. Alles optisch geschat.

Probleem is wel dat ik nu echt een riem om moet doen, m'n broeken zakken af waar ze voorheen niet eens meer dicht konden en ik daarom een riem omdeed.
Shirts vallen weer erg ruim om de buik en strakker om de borst, waar het vorig jaar andersom was, strak om de buik en los om de borst. Ja Boeddha dus.
En de mouwen van de shirtje zitten ook weer beter, er is weer een centimeter bij (omvang biceps dus (nu 47cm)), was moeilijk omdat ik ook daar natuurlijk erg veel vet kwijt raak. Van een massieve homp vlees met veel vet is er nu een mooie definitie te zien die er echt niet was tot voor kort.



Dit is samengevat de eerste periode van cut and grow.
In volgende posts zal ik wat trainingen beschrijven en misschien ga ik nog wel bekijken wat ik zoal eet op een dag. Ik heb daar nog nooit een schema voor gehad, ik eet op geveol zo'n 5 of 6 x per dag wat ik denk nodig te hebben.
Of ik eet wanneer de maag laat horen dat ie werkeloos is.

Trainingschema is niet vast, ook op gevoel, maar gemiddeld wel aardig gelijk steeds.
 
Laatst bewerkt:
mislukte foto upload.

DSCF0104 (2).jpg


DSCF0108.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nu hoop ik dat de foto's te zien zijn, ik zie ze zelf nu ff niet,....
 
nog maar een keer proberen dan.

DSCF0104 (2).jpg
 
Je ziet, behoorlijk vet dus.
Op dit moment is er zo'n 15 tot 20% bf vanaf.
Ik woog op de foto slechts 108 kilo en nu 112 kilootjes. Op m'n avatar zie je wel al een hoop verschil en de pic in mijn album zegt ook veel denk ik, met die ruime separatie tussen bicep en onderarm, die separatie was er bij boeddha niet, plus de omvang van de bovenarm is nu ruim een centimeter meer dan toen, terwijl ik toen dus ook evengoed aardige dikte nog had.

Vanaf heden ben ik wat drastischer aan het werken, meer intensiteit nog in de training, dus meer vet verbranden en meer spiergroei.

Ik moet en zal op mijn oude dag toch weer wat op niveau komen van 20 jaar geleden, al is dat idioot moeilijk en zwaar. Ik had het vroeger toch echt wel veel makkelijker dan nu.

Anyway, de fatburn continues, so does the muscle growth.

Binnenkort een nieuwe pupil die erg groot wil worden, wil de grootste van de gym worden, is een mooi doel. Hij wil dolgraag met mij trainen, haha ik ga 'm eens afbeulen.
En ook zorgen dat hij bij de grootsten hoort, hij is al goed opweg iig. Zij fatloss vanaf februari is gigantisch en je ziet z'n spieren groeien.
Tot nu toe alleen wat tips enzo gegeven en wat oefeningen voor gedaan, over 1 tot 2 maanden wil hij echt kunnen meetrainen met me, ben benieuwd of hij het aankan. Hij is ruim 25 jaar jonger dan ik. we'll see.

story will continue.
 
Dat is al een aardige prestatie kerel !

Hoe staat het met je huid eigenlijk? Is die mooi bijgetrokken?
 
Hoi Rob, thanks.

De buikhuid valt gelukkig wel mee, ergste moet nog komen als de groei er aan de bovenkant wat uit is.
Voorheen zat mijn shirt aan de onderkant strak en bovenkant los, nu is de onderkant los en de bovenkant strak, vandaar dat het huidprobleem wel meevalt.
Als het bf echt naar de 10% zou gaan wordt het wel meer loshangend huid denk ik.
Maar het gaat steeds wat moeizamer nu. Het ongemak van boven de 40 zijn he, haha.

Maar ik ben nu wel weer wat intensiever bezig dus moet weer tempo inkomen.

Voor het laatste deel heb ik wat hulp ingeroepen van Winny, dus zou het goed moeten lukken, als ik goed blijf trainen natuurlijk want Winny is slechts een hulpmiddel, geen tovermiddel.

Hoe vind je de Boeddha foto van mij bij het topic van Hummer? haha lachen he! Humor blijft hoor.
 
Boeddha brengen geluk als je hun over het buikje wrijft :roflol:
 
Mooie prestatie is het al om 15% in bf te zakken. Ik ga je volgen, succes!
 
Lol martin, dat is wel een dikke pens ja. Had toch wel een betere fysiek verwacht:D

Nee maar ik zie dat je er al 15% af hebt, zeker mooi. Nu blijven geven:cool:
 
Back
Naar boven