MuscleMeat

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Guess the holiday gainweight :D

  • +1 kg... Bedroevend

  • +2 kg... Nog steeds bedroevend

  • +3 kg... Er begint wat te komen

  • +4 kg... Eindelijk wat erbij

  • +5 kg... Dat kan beter

  • +6 kg... Thats our Marvin

  • Zoals het hoort :D


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Bezoekers in dit topic

Enfin, de training! Denk dat de gedachte van mijn fysio zo slecht nog niet is dat de pijn vanuit de voorkant komt (borst) en niet uit de achterkant (rug). Heb nu net na het trainen namelijk aardig last van tintenlende vingers en pijn in mijn bovenrug (traps).

Push:
Cable fly's (high puley):

10kg: 15, 15 (warmup)
12.5kg: 12, 12 (sqeez & hold:fire:)
15kg: 12 (top!:D), 12 (2f.), 12 (2f. Aardig pumped al!)

Incline (~20-30°) dumbbell press (3-1-X-1):
18kg: 15 (top:D)
22kg: 12
26kg: 10 (TUT & MMC:fire:)
28kg: 8 (pittig!)
30kg: 6 (tering:fire:), 4+1negatief

Dumbbell shoulder press (back support):
14kg: 12 (warmup)
20kg: 15 (oef:o)
22kg: 12 (nice:D)
24kg: 9 (crap!), 7 (mèèèh..:o)
26kg: 6 (hoppa!), 4+1negatief

Dumbbell frontraise (upper chest focus):
12kg: 10, 10, 10 (pumped!:fire:), 10 (2f.), 9 (2f.)

Zwaar, maar lekker! Focus en pomp ook top!

Cable tricep extention (midden in kabel station):
2.5kg: 25
5kg: 15
7.5kg: 12 (prima zo!)

Reverse grip pushdown ss Seated side raise:
10kg: 15 (easy!) ss 3 kg: 20
15kg: 15 (top!:D) ss 3kg: 20 (alternate)
17.5kg: 14 (2f.) ss 3kg: 20 (pumped!:fire:)
17.5kg (close grip): 15+13 (rest-pause. TUT/MMC/sqeez:fire::fire:) ss 3kg: 20 (alternate)

Rating: :marvins::marvins::marvins:(Niet heel bijzonder..)
 
Dit is 1 van de redenen dat ik een hekel heb aan fysios heb, er zijn vast goede bij. Maar het is altijd hetzelfde het komt overal weg maar het is net een gokspelletje. Mijn rug klachten kwamen eerst door korte hamstrings daarna door kruislings kuit klachten en voor je het weet kwam het bij mijn schouders weg. Nou toedeledokie ik heb die vent gedag gezegd. Deze beste man staat aardig hoog aangeschreven. Dus duimpje omhoog voor hem
 
Dit ziet er best gezond uit...dan moet het ook wel gezond zijn toch?

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Ja dit zijn de beter "snoeppies" in de decembermaanden.
Marsepein.....Heerlijk :heart:
 
Dit is 1 van de redenen dat ik een hekel heb aan fysios heb, er zijn vast goede bij. Maar het is altijd hetzelfde het komt overal weg maar het is net een gokspelletje. Mijn rug klachten kwamen eerst door korte hamstrings daarna door kruislings kuit klachten en voor je het weet kwam het bij mijn schouders weg. Nou toedeledokie ik heb die vent gedag gezegd. Deze beste man staat aardig hoog aangeschreven. Dus duimpje omhoog voor hem
En er is er zelden een die zegt dat je ondersteunende spieren te slap zijn, of niet gebruikt worden .....
 
Dit is 1 van de redenen dat ik een hekel heb aan fysios heb, er zijn vast goede bij. Maar het is altijd hetzelfde het komt overal weg maar het is net een gokspelletje. Mijn rug klachten kwamen eerst door korte hamstrings daarna door kruislings kuit klachten en voor je het weet kwam het bij mijn schouders weg. Nou toedeledokie ik heb die vent gedag gezegd. Deze beste man staat aardig hoog aangeschreven. Dus duimpje omhoog voor hem
True, het is helaas geen exacte wetenschap, maar moet zeggen dat ik over mijn huidige fysio wel tevreden ben!

Ja dit zijn de beter "snoeppies" in de decembermaanden.
Marsepein.....Heerlijk :heart:
Hmm, ik ben meer van de kruidnoten en strooigoed

En er is er zelden een die zegt dat je ondersteunende spieren te slap zijn, of niet gebruikt worden .....
Hmm, daar is deze opzich wel goed in.

Enfin, vanmorgen dus bij de fysio geweest:

Fysio-bezoek:
  • Poging gedaan te onthouden wat ze bedoelde ook qua termen..:o
  • Pectoralis minor teveel onder spanning / verkort. Dit zorgt voor beknelling van zenuwbanen
  • Haar advies was toch om anders borst te gaan trainen. Meer schouderbladen naar elkaar (wat ik eigenlijk nooit doe). Door dit wel te doen gebruik ik de pectorlais minor minder/niet
  • Verder meer rekken en oefeningen die de boel goed op rek brengen.
  • Weer meer rug gaan trainen en goed focussen op schouderbladen naar elkaar trekken (deed ik al). Maar het volume mocht dus weer wat omhoog omdat er een disbalans lijkt te zijn tussen borst/rug.
  • Mijn heup/lies heeft ze kort los gemasseerd en het advies gegegeven voorzichtig mijn lies te rekken.
  • Deze week geen borst training meer doen en bij beentraining geen oefeningen doen die de pijn triggeren.
Verder daarna naar werk gefietst, want het is niet de bedoeling om dik te blijven.. (vanmorgen 84.6kg..:o)

Strafcardio, naar werk fietsen (totaal):
~90min / ~29km / ~700-800kcals

En de voeding..

Voeding, dinsdag 16-10-2018:
7:15 2 koppen koffie
Post-cardio: 6g BCAA Recovery (XXL)
9:15 1 kop koffie
11:00 40g whey isolaat (Prozis) + 20g notenmix + multivit + vit D
12:30 150g kipfilet + 125g spinazie + blik monster energy ultra
15:00 150g kipfilet roasted paprika + 100g wok verde mix + 10g notenmix
Intra-cardio: 6g BCAA Recovery (XXL)
17:30 40g nightprotein (XXL) + 25g notenmix
19:15 1 grote kom verse pompoen soep + maaltijdsalde gerookte kip (~650kcals)

~1750kcals, E/K/V = 200g (46%) / 75g (16%) / 75g (38%)
 
Wat is het nou? :p

Geef het een kans en gewoon braaf uitvoeren wat ze zegt. Je gaat ten slotte niet voor niets voor advies naar iemand :)
Ik snap de verwarring:

Rugtraining: deed ik al schouderbladen naar elkaar toe trekken

Borsttraining: doe ik al 12 jaar zonder dat ik dat doe.

Ik luister zowieso naar haar, omdat ze me gewoon qua kennis en kunde een goed gevoel geeft!:thumbs:
Ik ben zo goed bezig!
 
Ik snap de verwarring:

Rugtraining: deed ik al schouderbladen naar elkaar toe trekken

Borsttraining: doe ik al 12 jaar zonder dat ik dat doe.

Ik luister zowieso naar haar, omdat ze me gewoon qua kennis en kunde een goed gevoel geeft!:thumbs:
Ik ben zo goed bezig!
OK, duidelijk.
schouderbladen naar elkaar zijn wel belangrijk. Het lukt me eindelijk (:o) om goed de arch, schouderbladen naar elkaar en beneden (depressie) en borst omhoog te laten samenwerken, en nu kan ik benchen zonder schouderaids. Het zijn nog geen top gewichten, maar dat is ook niet mijn ambitie.
 
OK, duidelijk.
schouderbladen naar elkaar zijn wel belangrijk. Het lukt me eindelijk (:o) om goed de arch, schouderbladen naar elkaar en beneden (depressie) en borst omhoog te laten samenwerken, en nu kan ik benchen zonder schouderaids. Het zijn nog geen top gewichten, maar dat is ook niet mijn ambitie.
Ik mag dus weer een soort opnieuw beginnen met benchen e.d:rolleyes: Nooit te oud om te leren..
 
Ik mag dus weer een soort opnieuw beginnen met benchen e.d:rolleyes: Nooit te oud om te leren..

Is dat niet het gevaar van degenen die alleen benchen met dumbells ? Dat er niet genoeg arch, en samentrekken schouderbladen is ?
Bij het gebruik van dumbells heb ikzelf ook de neiging om de rug bol te trekken en dan te duwen vanuit de ruggengraat om zo te zeggen...
 
Is dat niet het gevaar van degenen die alleen benchen met dumbells ? Dat er niet genoeg arch, en samentrekken schouderbladen is ?
Bij het gebruik van dumbells heb ikzelf ook de neiging om de rug bol te trekken en dan te duwen vanuit de ruggengraat om zo te zeggen...
Ik ga dus weer even iets meer benchen, minder cable fly's..en alle oefeningen borst gewoon even terug in gewicht en weer bouwen.
 
Is dat niet het gevaar van degenen die alleen benchen met dumbells ? Dat er niet genoeg arch, en samentrekken schouderbladen is ?
Bij het gebruik van dumbells heb ikzelf ook de neiging om de rug bol te trekken en dan te duwen vanuit de ruggengraat om zo te zeggen...

Als je rug breed genoeg is, heb je dat probleem niet. Anders pas je niet op de leuning van het bankje :trollface:
 
Ik pas er idd niet op, schuif meestal met 1 van de 2 schouderbladen er gewoon van af... :D
 
Nog steeds een dikke ellende hier :(
 
Ben benieuwd man, hoe het resulteert.

Zelf zit ik ermee dat mijn linker schouderblad uitsteekt tov mijn rechter schouderblad.
Dit voel je met veel oefeningen.
Bijvoorbeeld met pull ups, hoor je het continu kraken aan mijn linker schouderblad.
Met bepaalde oefeningen heb je hier ook meer last van (=aparte uitvoering/spierpijn aan één zijde tov de rechter).

Zelf ben ik hiervoor naar "mensendiek" geweest, hier een aantal oefeningen voor gekregen om het recht te trekken, maar dat werkt ook niet.

Ben benieuwd hoe het bij jou werkt (en ik neem de tip van schouderbladen altijd naar elkaar toe trekken zeker mee:cool:)
 
Back
Naar boven