AndroidHealthClinic

Vaskoworld to Maskoworld🎡

Bezoekers in dit topic

Eerste week van de home workout gehad.

Bekijk bijlage 545174

Sommige oefeningen zijn kut. Niks aan te doen. Heb wat aanpassingen gemaakt aan m'n rack. Nog steeds een goede keuze gemaakt om die te maken. Wiebelt wel wat met m'n gewicht nu. Ringen moeten voor het mooie in het midden van het rack komen.

Bekijk bijlage 545179

RDL's zullen vervangen worden door SL (single leg) RDL's. Heb niet genoeg gewicht. Knieën deden na de lower day weer eens pijn. Hopelijk is dit op te lossen met wat tweaks en anders bidden dat de sportscholen snel opengaan.

Bulk gaat steady. Lekker vettig.

Bekijk bijlage 545177Bekijk bijlage 545178

Houd jullie taai. Groetjes
Goeie gains bro
 
  • Heart
Waarderingen: Onit
Tijd niet gelogd. Log alles zelf in een spreadsheet.

Maar om het forum even leven in de blazen zal ik wekelijks loggen (beloofd). Ook een stok achter de deur, want het is tijd om een mini cut te doen.

Training
Ik train nu upper/lower/push/pull (denisity):

Day 1: Upper
45Âş SMITH INCLINE PRESS
CUFFED COSTAL PRESS
DB BOR
SHORTEND ROM LAT PULLDOWN
DUAL ROPE PUSHDOWN
CABLE BAYESIAN CURLS
DB Y RAISES
Day 2: Lower
LYING HAMSTRING CURL
LEG EXTENSIONS (PARTIAL RANGE)
LEG EXTENSIONS (PARTIAL RANGE)
ROPE HAMMER CURL
MACHINED ROW (UPPER BACK FOCUSED)
REACHING SIT UPS
Day 3: Push
STANDING DB LAT RAISE
60° INCLINE SMITH PRESS
DB FLAT PRESS
MACHINED PEC DEC
DB SKULL CRUSHERS
WG TRICEP PUSHDOWNS
Day 4: Density Day
TRAPBAR RDL
KAS LAT PULLDOWN
CABLE MID BACK ROW
CABLE LOW LAT ROW
WG LAT PULLDOWN (UPPER BACK FOCUSED)
DB INCLINE CURL
DB PREACHER CURL
CABLE CRUNCH

Andere opzet en bevalt prima. DB BOR voelt wat onwennig, kan redelijk wat gewicht pakken dus geen idee of ik de uitvoering ook goed doe. Ik film alle oefeningen wekelijks om uitvoering te checken en om rare gezichten te krijgen in de gym.

Staan nog wat circus oefeningen in, altijd leuk. Levert discussie op en ik zie dat steeds meer mensen in de gym oefeningen na doen. :emo:

Cardio
TD: 5 min pre-wo en 10 min post-wo
NTD: 30 min

Voeding
Kcal: 1,800 - 1,900
Eiwit: 200
Koolhydraten: rest
Vetten: 30 - 40

Gewicht
06-04-2022: 97.7 kg

Fysiek foto's
 
Laatst bewerkt:
Met bijna 98kg naar 1900 kcal cutten is echt veels te dramatisch. Zou echt beginnen met 300 onder onderhoud en kijken hoe dat uitpakt. Cardio zou ik ook max 2x pw 15/20min doen om te beginnen, meer kan altijd nog. Als je ineens zo dramatisch in kcal zakt is de kans enorm dat je spiermassa verliest + er is geen ruimte meer om nog verder te zakken, laat staan hoe jou motivatie is met zo weinig kcal. Denk dat je onderhoud 3500/4000 is en zou hier dus max 300 kcal onder gaan zitten pd. Indien je gemiddeld 0.5kg pw afvalt zit je heel eind goed.
 
Met bijna 98kg naar 1900 kcal cutten is echt veels te dramatisch. Zou echt beginnen met 300 onder onderhoud en kijken hoe dat uitpakt. Cardio zou ik ook max 2x pw 15/20min doen om te beginnen, meer kan altijd nog. Als je ineens zo dramatisch in kcal zakt is de kans enorm dat je spiermassa verliest + er is geen ruimte meer om nog verder te zakken, laat staan hoe jou motivatie is met zo weinig kcal. Denk dat je onderhoud 3500/4000 is en zou hier dus max 300 kcal onder gaan zitten pd. Indien je gemiddeld 0.5kg pw afvalt zit je heel eind goed.
Heb geen idee hoe het komt, maar m'n onderhoudt ligt een stuk lager dan dat. Kwam aan op 2600 kcal.

Mini cut is een paar weken agressief cutten en daarna weer door bulken tot einde jaar.

Literatuur zegt dat spier verlies tijdens een cut nihil is en elke week progressive overload toepassen of course.

We zullen zien hoe het uitpakt
 
Iemand tips om een omelet te mealpreppen?

Ben laat thuis en geen zin om elke avond een omelet te maken voor de dag erna
 
Iemand tips om een omelet te mealpreppen?

Ben laat thuis en geen zin om elke avond een omelet te maken voor de dag erna
In voor reacties.

Ik maakte er altijd twee, eentje voor de dag zelf en voor de dag nadien maja blijft kut
 
Iemand tips om een omelet te mealpreppen?

Ben laat thuis en geen zin om elke avond een omelet te maken voor de dag erna

Iemand tips om een omelet te mealpreppen?

Ben laat thuis en geen zin om elke avond een omelet te maken voor de dag erna
Alsof jij een moeilijke eter bent
 
  • Haha
Waarderingen: Onit
Ik zou een omelet nooit mealpreppen, beste dan eitjes koken
 
Gewoon maken en in een luchtdicht bakje bewaren? :D Of bedoel je hoe je zo snel mogelijk veel omeletten kan mealpreppen?
Het laatste! Haha

Ik zou een omelet nooit mealpreppen, beste dan eitjes koken

Voorheen inderdaad eieren koken + wat groente erbij. Dan ga ik dat weer doen. Scheelt gedoe
 
Hoe pakken jullie voeding aan op rustdagen? Zelfde maaltijd frequentie?

Ik train rond 17:30. Heb mij pre-wo meal dan rond 16:00. Op een rustdag eet ik rond 18:30.

M'n autistische ik kan het niet aan om dan om 16:00 nog een maaltijd te hebben als ik vlak daarna dinner heb.

TD
10:00
13:00
16:00
20:30

Hoe kan ik mn maaltijden inplannen op rustdagen? Maaltijd van 20:30 skippen en dan om 18:30 nemen, of een andere maaltijd weghalen?
 
Hoe pakken jullie voeding aan op rustdagen? Zelfde maaltijd frequentie?

Ik train rond 17:30. Heb mij pre-wo meal dan rond 16:00. Op een rustdag eet ik rond 18:30.

M'n autistische ik kan het niet aan om dan om 16:00 nog een maaltijd te hebben als ik vlak daarna dinner heb.

TD
10:00
13:00
16:00
20:30

Hoe kan ik mn maaltijden inplannen op rustdagen? Maaltijd van 20:30 skippen en dan om 18:30 nemen, of een andere maaltijd weghalen?
Rustdagen/ trainings dagen idem dito mbt voeding. Rustdagen minder eten zou ik persoonlijk niet doen aangezien je die kcal nodig hebt om je rust te bevorderen. Indien je in een diepe cut zit dan zou je op rust dagen minder kunnen eten aangezien je die extra energie niet nodig hebt en je puur lichaamsvet kwijt moet.
 
Rustdagen/ trainings dagen idem dito mbt voeding. Rustdagen minder eten zou ik persoonlijk niet doen aangezien je die kcal nodig hebt om je rust te bevorderen. Indien je in een diepe cut zit dan zou je op rust dagen minder kunnen eten aangezien je die extra energie niet nodig hebt en je puur lichaamsvet kwijt moet.
Eet dezelfde aantal kcal op TD en NTD.

Op een TD eet ik niet rond 18:30, want dan sport ik. Op een NTD eet ik wel rond 18:30, want dan eet ik samen met mijn moeder.

Als ik dan de maaltijden van een TD aanhoudt + 18:30 kom ik op 5 maaltijden. Op TD heb ik 4 maaltijden.

Kan op een NTD kleine porties eten zodat ik 5 maaltijden kan nemen, of ik haal ergens een maaltijd weg zodat ik 4 maaltijden heb.

Ik denk alweer veel te moeilijk :emo:
 
Eet dezelfde aantal kcal op TD en NTD.

Op een TD eet ik niet rond 18:30, want dan sport ik. Op een NTD eet ik wel rond 18:30, want dan eet ik samen met mijn moeder.

Als ik dan de maaltijden van een TD aanhoudt + 18:30 kom ik op 5 maaltijden. Op TD heb ik 4 maaltijden.

Kan op een NTD kleine porties eten zodat ik 5 maaltijden kan nemen, of ik haal ergens een maaltijd weg zodat ik 4 maaltijden heb.

Ik denk alweer veel te moeilijk :emo:
Gewoon mond open en het eten naar binnen duwen. Timing van eten in een cut op 1900kcal is echt belachelijk. Ik zou dan constant kunnen eten maaltijd 1 2 3 4 5 liefst ook tegelijkertijd….
 
Ik ben wel voorstander van iets minder kcal op niet-trainingsdagen. Vooral in een cut. Zit zelf op 6 maaltijden per dag op trainingsdagen en 5 op niet-trainingsdagen
 
Geneuzel in de marge noemen we dit
 
Op je rustdag rondje wandelen, is je NEAT even hoog als op een trainingsdag. Elke dag hetzelfde eten, scheelt een hoop geneuzel inderdaad. :thumbup:
 
Goede log! Goede updates!

Nog 1.8 kg to go en dan heb ik m'n doel behaald (90kg).



Cut had véél sneller kunnen gaan. Evengoed tevreden. Een keer niet autistisch gedaan en het leven geleefd; feestjes, uiteten.

Zit veel beter in m'n vel dan toen ik dik was. Straal ik ook uit en dat merk ik. :eyebrow:

Goed verschil met de foto's van de contest. Op 2 juli wat foto's schieten, bulk in en einde jaar cutten naar 80kg.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven