MuscleMeat

Mass Traing VS Strength Training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
AlexT, appeltaart, black rush, Flying Fox, g-men, InSiDeOuT, Jinsu, pats

Don't hurt me now boys:o

@black rush: waarom heb je dit pic niet gekopîeerd ?

image008.jpg


Niet ehct eerlijk hoor. En laat aub dave gulledge met rust.
Wel leuk dat zijn eet schema toen bestond uit veel wheyshakes en eieren etc en niet 'mcodnalds + melk'
 
Bodybuilding is all about the look not about the weight, powerlifting is all about the weight, **** the look ;) .

En je kunt er vanuit gaan dat het merendeel van de PL'rs sterker is dan een BB.
 
Dat de rest niet gewoon isolatie is, weet ik. Maar zie mijn post(zie je hoe zwaar de assistance word gedaan).

Ik zal het zo zeggen flying fox. Mijn 'uber gaye' split schema(zoals sommigen van jullie het zo graag noemen) schema is intensiever en zwaarder dan dit(bovenstaande schema), dus dat zegt wel wat.
side note: board presses hoorden bij max effort oefeningen, niet assistance. Maar goed, hier en daar hebben jullie waarschijnlijk wat geknutseld in de template methode. Maar ik baseer me enkel op de officiële artikels van wsb.

Ja, maar je kan niet gewoon één of ander voorbeeldschema nemen van wsb en daaruit afleiden hoe wsb werkt. Als je gewoon naar de basis kijkt:
max effort squat/deadlift:
1 max effort oefening: opbouwen tot 1RM (bv: good mornings, box squat, ...)
hamstrings
de "core" (middenlichaam: abs, obliques, onderrug, ..)

max effort bench-press:
1 max effort oefening (bv: board-press, floor-press, ...)
triceps
lats
schouders

dynamic effort squat/deadlift:
box squat (8 sets van 2 reps met 60/70%)
hamstrings
de "core"

dynamic effort bench-press:
speed bench-press (8 sets van 3 reps met 50%)
triceps
lats
schouders
Dan maak je het zo zwaar als je zelf wilt uiteindelijk, en kan je niet beweren dat wsb licht is.
Kijk is in de wsb logs van Kale, Frenkpie en MS (die heeft dacht ik nog wel ergens een log met WSB principes staan)
 
Cyan please zeg???

Je gaat een gast van 130kg op een foto afzeiken over z'n kuiten terwijl je zelf 74kg weegt.
Je kletst over percentages alsof je een goeroe bent maar snapt er de ballen van.

al de rest high reps. Als je 12 reps kan doen, dan zit dat gemiddeld in de 50-60% range. Heel hard hoor.

Ronnie coleman traint voornamelijk 10-12 reps! Je hebt het volgens mij toch over percentage van 1RM en toch niet over percentage van Inzet ten opzichte van maximum.

ME exercise - Close stance bent over good morning - work up to a single or triple ==> 1 oefening heavy.
Assistance - Glute - Ham raise - 5 sets of 8-10 reps

Alleen de goodmorning beschouw je hier als heavy, vanwege de reprange in relatie tot gew dus?

De GHR kun jij vast wel 5 sets van 10 reps zonder assistentie of niet;)

Doe gewoon lekker je ding en waar je ook voor kiest heb er plezier in, maar ga niet dingen roepen waar je de ballen van snapt.
 
Ja, maar je kan niet gewoon één of ander voorbeeldschema nemen van wsb en daaruit afleiden hoe wsb werkt. Als je gewoon naar de basis kijkt:
Dan maak je het zo zwaar als je zelf wilt uiteindelijk, en kan je niet beweren dat wsb licht is.
Kijk is in de wsb logs van Kale, Frenkpie en MS (die heeft dacht ik nog wel ergens een log met WSB principes staan)

Ik herinner me kale zijn wsb nog en als ik me niet vergis deed ie veel meer dan 'wsb' hem aanraadde (hij vond zelf dat wsb niet genoeg was etc etc) en hij heeft het op den duur ook het 'wsb' opgegeven. Niet omdat het 'te' zwaar was, maar omdat hij split gewoon beter vond.

Ik kan mis zijn hoor, is wel een tijdje geleden.

Ook heb ik monsterstrength zijn wsb schema gezien op forza forum, maar ook daar vond ik zijn assistances aan het lichte kant.

Frnkie zijn schema niet gezien nee.

Maar daar gaat het ook niet om. Het gaat over de officiele template van wsb toch ? Als ik hier en daar wat essentiele veranderingen in breng, jah, dan spreken we niet meer van wsb.

Over het algemeen is "benchday" een harde press beweging en de rest assistance. Dat is wsb.
 
AlexT, appeltaart, black rush, Flying Fox, g-men, InSiDeOuT, Jinsu, pats

Don't hurt me now boys:o

@black rush: waarom heb je dit pic niet gekopîeerd ?

image008.jpg


Niet ehct eerlijk hoor. En laat aub dave gulledge met rust.
Wel leuk dat zijn eet schema toen bestond uit veel wheyshakes en eieren etc en niet 'mcodnalds + melk'

Denk je dat hun die massa pas kregen toen ze gingen cutten ofzo?:rolleyes: Ik kies die pics uit omdat die laten zien dat je met krachtgericht trainen uitstekend massa kan behalen.

Deze gast heeft niet eens gecut;

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik herinner me kale zijn wsb nog en als ik me niet vergis deed ie veel meer dan 'wsb' hem aanraadde (hij vond zelf dat wsb niet genoeg was etc etc) en hij heeft het op den duur ook het 'wsb' opgegeven. Niet omdat het 'te' zwaar was, maar omdat hij split gewoon beter vond.
Zou wel kunnen, maar het bleef wsb:D


Maar daar gaat het ook niet om. Het gaat over de officiele template van wsb toch ? Als ik hier en daar wat essentiele veranderingen in breng, jah, dan spreken we niet meer van wsb.

Over het algemeen is "benchday" een harde press beweging en de rest assistance. Dat is wsb.
Maar er is toch helemaal geen officiële wsb template. Het is een systeem, geen schema. Of ga ik hier nu helemaal de mist in?
Als je daar essentiële veranderingen in brengt is het geen wsb meer idd. Als je op max effort dag 3 max effort oefeningen doet of opwerkt naar een 6rm ben je niet echt meermet wsb bezig zou ik zeggen. Maar als je je assistance opvuld met een hoop zware rows, board presses, pullups,.... wordt het niet plots minder wsb. Assistance blijft assistance.

Idd, één harde press beweging en de rest assistance, dat is best mooi samengevat. Zie niet meteen in waarom dat licht is.
 
Cyan please zeg???

Je gaat een gast van 130kg op een foto afzeiken over z'n kuiten terwijl je zelf 74kg weegt.
Je kletst over percentages alsof je een goeroe bent maar snapt er de ballen van.

History repeatment: vele powerlifters lachen 'calf raises' etc uit, maar als je naar de gemiddelde strongman/powerlifter kijkt, hebben ze relatief weinig kuiten. Ik heb wel respect voor Dave Tate, daar niet van. (en dave gulledge ook:D)



Ronnie coleman traint voornamelijk 10-12 reps! Je hebt het volgens mij toch over percentage van 1RM en toch niet over percentage van Inzet ten opzichte van maximum.

Ik wete niks over zijn schema en het interesseert mij ook geen ****. Ik had het over conventional bb en gaf ik ook aan hoe ik dat interpreteer en dat is 70-90% op alle oefeningen.
btw, hier en daar zag ik filmpjes van ronnie coleman waarbij ie 2 reps deadlift deed en 6-8 reps db press, maar jah, ik weet niet zoveel over hem, dus ik geloof je woord.



Alleen de goodmorning beschouw je hier als heavy, vanwege de reprange in relatie tot gew dus?

De GHR kun jij vast wel 5 sets van 10 reps zonder assistentie of niet;)

Wel, sorry dat ik dan die ene oefening gemist heb. Had je verder nog iets ?
Waarom gaf je die 'light shoulders' niet als voorbeeld. Omdat je het zelf gay vindt ? Terecht toch.


Doe gewoon lekker je ding en waar je ook voor kiest heb er plezier in, maar ga niet dingen roepen waar je de ballen van snapt.

Overdrijf nu ook niet. Jouw 'argumenten' waren niet meer dan schoonheidsfoutjes van mij(zie laatste argument) en de rest was gewoon niks waard (ronnie coleman ? ? ? dave tate 100 +kilo/ik 74 kilo ? ? ?)

Maar dat ik lekker mijn ding moet doen en de rest met rust laten geef ik je 100% gelijk! Maar dat gebeurt van jullie kant ook niet echt.
 
Denk je dat hun die massa pas kregen toen ze gingen cutten ofzo?:rolleyes: Ik kies die pics uit omdat die laten zien dat je met krachtgericht trainen uitstekend massa kan behalen.

Deze gast heeft niet eens gecut;

[Link niet meer beschikbaar]


Nog zo'n plaatje dat werd verkracht.

Een simpele google search naar powerlifters resulteert in mannen met 40% bodyfat. hARDCORE!

Wat wordt je volgende plaatje ? Mariusz ? Niet gaan faken man, dat is geen powerlifter!:roflol:
 
Maar dat ik lekker mijn ding moet doen en de rest met rust laten geef ik je 100% gelijk! Maar dat gebeurt van jullie kant ook niet echt.

Als jij complete onzin uitkraamt kan je reacties terugverwachten.
 
Nog zo'n plaatje dat werd verkracht.

Een simpele google search naar powerlifters resulteert in mannen met 40% bodyfat. hARDCORE!

Misschien moet je wat beter googelen en verder kijken dan powerlifters in de zwaarste gewichtsklassen

edit: Als ik naar "powerlifter" google krijg ik eerder dingen als dit:
wld_powerlifter2211.jpg


En dit:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
(mark rippetoe daar rechts trouwens)

:D
 
Nog zo'n plaatje dat werd verkracht.

Een simpele google search naar powerlifters resulteert in mannen met 40% bodyfat. hARDCORE!

Wat wordt je volgende plaatje ? Mariusz ? Niet gaan faken man, dat is geen powerlifter!:roflol:

:rolleyes:Ik post niet eens wat over Mariusz dus wat je nu allemaal neertypt????

En bij een simpele google search naar powerlifters moet ik redelijk hard zoeken naar gasten zonder kk veel massa.
Idd, hun BF is meestal hoger als dat van BB'ers, maar dat komt gewoon omdat de meeste powerlifters nooit cutten.
 
Zou wel kunnen, maar het bleef wsb:D

Hij vond het niet goed genoeg, deed veel meer dan dat er werd aangeraden(aangeraden is zefl een zeer zacht woord in dit context) en dan is wsb nog steeds 'op en top' ?
Ohja, misschien nog het belangrijkste, wat was zijn gains eigenlijk ? als ik mij niet vergis ging ie wel vooruit op kracht, maar niet op massa.
Maar nogmaals, don't shoot me if i'm wrong.


Maar er is toch helemaal geen officiële wsb template. Het is een systeem, geen schema. Of ga ik hier nu helemaal de mist in?
Als je daar essentiële veranderingen in brengt is het geen wsb meer idd. Als je op max effort dag 3 max effort oefeningen doet of opwerkt naar een 6rm ben je niet echt meermet wsb bezig zou ik zeggen. Maar als je je assistance opvuld met een hoop zware rows, board presses, pullups,.... wordt het niet plots minder wsb. Assistance blijft assistance.

Idd, één harde press beweging en de rest assistance, dat is best mooi samengevat. Zie niet meteen in waarom dat licht is.

Wel ja, we hebben even een interpretatie verschil. Tuurlijk zijn er verschillende wsb schema's maar met eenzelfde systeem maar als je ziet dat de reps 8-12 hoog staan, dan kan oefeningen zoals 'rows, board presses, pullups' onmogelijk zwaar zijn. Wij gaan beiden akkoord dat dat hun systeem is hé? Wel, dan heb ik meer dan gelijk met mijn statement, dat mijn 'conventional' bb training zwaarder is dan wsb.

rood: omdat de assistance uit hoge reps bestaat, wat dus automatisch erg licht is. Tenzij je natuurlijk afwijkt van het systeem (ja, systeem,niet schema), maar dan is het geen wsb meer.
En als ik me niet vergis zei MS ooit eens dat ie nooit onder de 10 reps gaat voor triceps extensions (isolatie!!!!) omdat hij vond dat het niet goed was voor de ellebogen.
(ok, lage steek, want dat heeft niks te maken met wsb:D)
 
Gast wat lul jij allemaal? Je weet niet eens wat WSB is, bij de 'echte' WSB, doe je veel meer als 2xME en 2xDE. Je traint geloof ik tot ongeveer 6x per week.
 
:rolleyes:Ik post niet eens wat over Mariusz dus wat je nu allemaal neertypt????

En bij een simpele google search naar powerlifters moet ik redelijk hard zoeken naar gasten zonder kk veel massa.
Idd, hun BF is meestal hoger als dat van BB'ers, maar dat komt gewoon omdat de meeste powerlifters nooit cutten.

Dave tate en dave gulledge is al genoeg voorbijgekomen hier, dus ik zei dat je die 2 maar moest laten rusten.
een derde dat ook vaak voorbijkwam is Mariusz, vandaar mijn reactie al op voorhand.

google search: [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Anyhows, het zal mij een worst wezen hoe dat zij eruitzien, ze hebben ehct niet minder respect van mij hoor. Het gaat er mij puur om tussen CBB en WSB en hoe dat bepaalde powerlifters hier zo minachtend doet naar isolatie oefening a la curls, calf raises en side raises. (funny note, terwijl WSB alle drie in hun schema hebben :D en dan nog 'light' ook!:D)
 
Idd, onder dat vet heeft die gast natuurlijk helemaal geen massa zitten met zijn 2x50kg quarter squat.
En wat zit je toch steeds te zeiken over WSB, waarom zeg je niets over Smolov, Metal Militia of Boris Sheiko bijvoorbeeld?
 
Gast wat lul jij allemaal? Je weet niet eens wat WSB is, bij de 'echte' WSB, doe je veel meer als 2xME en 2xDE. Je traint geloof ik tot ongeveer 6x per week.

Ok, leuk, je probeert al, kan je nu je stelling verdedigen ? Ik heb op pagina 2 een schema staan, dus wat jij zegt kopt niet echt, tenzij je zelf aankomt met wat argumenten ? ? ?
Zelfs flyingfox ging akkoord met mij hoe dat het systeem in elkaar zit, dus please please please argumenten.

Verder is je 2de opmerking weeral niks waard, maar ik zal er toch op antwoorden. Ik train 4x per week op een conventionele split.
Boeiend ?

even wat krachtstats, dan ben ik van dat gezeik ook af.
1xbw bench
2x bw deadlift
1,8(:D) bw squat.

Natuurlijk deels te danken aan WSB. Danjewel Tate! :D
 
Anyhows, het zal mij een worst wezen hoe dat zij eruitzien, ze hebben ehct niet minder respect van mij hoor. Het gaat er mij puur om tussen CBB en WSB en hoe dat bepaalde powerlifters hier zo minachtend doet naar isolatie oefening a la curls, calf raises en side raises. (funny note, terwijl WSB alle drie in hun schema hebben :D en dan nog 'light' ook!:D)

Allemaal als aanvullende oefeningen, de basis is keihard trainen op squat, bench en deadlift. Die isolatie oefeningen doe je zelf zo te zien ook heel minachtend over, als ik kijk hoe je het wsb template bekritiseert. De reden hiervoor is omdat deze aanvullende oefeningen gewoonweg niet het echte zware werk is, dus wat zit je te whinen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven